Hoi,
Ik ben van plan om een K&N setje aan te schaffen voor mijn coupe 1.6E.
Maar ik heb hier op het forum gelezen dat dit voor moeilijkheden kan zorgen in combinatie met een gasinstallatie. Verder werd daar niet dieper op in gegaan alleen dat dit k*t reed en dat je 1 of andere verdeelring eruit moest halen?
Wie weet hier meer van, aangezien ik toch graag zo'n filter wil aanschaffen.
Groeten,
Sven
In principe combineert het niet goed met elkaar, maar de meningen zijn nog wel eens verdeeld.
Een open luchtfilter haalt zijn beste rendement door hem op een plek te monteren waar zoveel mogelijk koude lucht langs stroomt.
Echter bij een auto op gas ben je juist op zoek naar wat warmere lucht. Y
Ik heb een open luchtfiler op m'n 1.6 16v i.c.m. gas gehad.. Het ging maar ik heb ook een aantal x een backfire gehad..
Hoi,
Ok ik heb even opgezocht wat een backfire is. Daarbij kwam ik erachter dat het voor heel wat narigheid kan zorgen.
Is het dan wel verstandig om er 1 op te zetten?
in principe nee dus
Maar sommige mensen schijnen er weer niet zo heel veel last van te hebben.
Je kan natuurlijk ook warme lucht door je open luchtfilter laten "opzuigen" dan heb je minder last van backfires, maar het nut van het open luchtfilter is dan wel compleet verdwenen Y
Ok, het probleem is dus dat ik hem 2e hands heb gekocht en het geld al verstuurd is.
Maar dan kan ik hem dus beter weer verkopen aan iemand die gewoon op benzine rijd?
Of gewoon erop steken en kijken wat er gebeurd..
Ja, dat ga ik denk ik ook maar doen.
Hoe merk ik dat ik last krijg van backfire, en wat is dan het verstandigst om te doen wanneer ik dit krijg?
En wat zijn de eventuele gevolgen? Sorry voor de vele vragen.
Bij een backfire hoor je een knal/klap onder je motorkap/ook wel binnen.
Wat er stuk kan gaan zijn hetde buis het filter,er kan ergens een slangetje los schieten.
En het nut ja een openfilter geeft voornamelijk met gas minimaal halfgas intrappen een zwaar geluid dit blijft wel behouden.