Hoort de toerenteller (in een megane coupe ph2 1.9dti) tijdens het starten het starttoerental weer te geven? Bij mij geeft deze niks aan totdat de motor aanslaat? Is dit normaal? Ik heb namelijk ook startproblemen met deze auto, kan dit de BDP sensor zijn?
Alvast bedankt
Nico
Volgens mij is dit normaal..
Yep normaal. Hebben al mijn renaults nog gedaan tot nu toe.
Oke dank voor de vlotte reacties
Mijn Seat Leon heeft zelfs een vertraging :P Als de motor start duurt het bijna 1 of 2 seconden voordat de toerenteller omhoog gaat :P
In mijn megane heb ik hetzelfde als jij, en dat is volgens mij normaal :)
Lijkt me ook vrij normaal dat hij de toeren pas weergaaft nadat de motor aangeslagen is Y
Dit is normaal,maar wat zijn je preciese klachten omtrend het startprobleem?
Slaat hij niet aan?(dus gaat hij wel rond)of
Gebeurd er niks alleen klik?
De startmotor draait goed rond maar de motor doet er lang over aan te slaan. Als de motor eenmaal loopt en men doet deze weer uit en start hem weer dan start deze meteen?? Ik denk zelf dat er ergens lucht naar binnen komt in het brandstofcircuit maar zie geen luchtbellen in de leiding??
Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn auto en toen hebben ze de benzinepomp vervangen onder garantie (was een duur geintje)
het is dan wel een Mazda, maar wellicht dat het hetzelfde euvel is bij jouw auto...??
Kan ook nog de BDP-sensor zijn zoals je zelf mogelijk al dacht..
Jep kan bdp sensor zijn dit is wel uit te lezen als er een storing is opgeslagen.(hoeft geen lampje voor te branden in de auto).
Kan ook idd nog een lek zijn in je brandstofcircuit,en dat weet je eigenlijk vrijwel zeker,dat als je hem sávonds weg zet en s'morgens weer wilt starten en het is elke keer hetzelfde probleem,dan is het lucht dus lek in brandstofcircuit.
Ik heb hem deze week laten uitlezen en er stond geen storing in. Dus dan zal het wel lucht zijn. Is er een manier om het circuit te testen? Ik heb trouwens wel gemerkt dat het starten in de winter wel langer duurt dan in de zomer, het is dus wel temperatuurafhankelijk. Gloeibougies zijn in orde relais ook. En er zit een net een andere motor in (met 90.000 km gedraaid). Maar dat heeft ook niet geholpen. Kan het eventueel ook nog een Temp. sensor zijn die een verkeerde waarde doorgeeft ivm met koude start?
Alvast bedankt
Nico
temperatuur sensor klinkt idd ook aannemelijk dan.. Y
of het is net als bij mij gewoon de pomp, kweet alleen niet of het startprobleem je enige probleem is, maar wat ik zo lees lijkt het wel verdacht veel op mijn eigen problemen van een tijdje terug
Ikzelf heb ook een Coupe 1.9 dti (phase 2) en heb ook hetzelfde startprobleem gehad:
1e keer starten moeizaam (gloeierij was goed), 2e keer probleemloos.
Bleek dat de brandstofpomp 1 of 2 tandjes verkeerd stond. Als gevolg hiervan was het verbruik ook (erg) hoog...gemiddeld 1:14.
De pomp staat allemaal op tijd het verbruik is ook goed (1:21) het probleem is dat er helemaal geen brandstof wordt ingespoten, want er komt tijdens het starten helemaal geen rook uit de uitlaat?? Ik heb er al heel wat geld aan besteed om het goed te krijgen maar men komt er niet uit.
OK, dan zou ik het zo ook niet weten...heb op het gebied van de Megane niet zo heel erg veel technische kennis.
[Offtopic-mode]
Citaat van: nafeenstra
...het verbruik is ook goed (1:21)...
Hoe doe je dat? Bij mij blijft het verbruik rond de 1:16 tot 1:17 hangen met veel snelweg (130 km/u) l- Moet wel zeggen dat ik vrij "sportief" rijdt.
[/Offtopic-mode]
Zoals je zelf beschrijft, zou ik eens goed luisteren of je pomp start/geluid maakt als je hem op contact zet.
Klinkt misschien als een stomme vraag maar heb het zelf ook een hele tijd over het hoofd gezien, voordat ik erachter kwam dat het probleem waar ik al tijden mee reed, en verscheidene onderdelen vervangen had, gewoon de pomp was.
Succes!
Bedankt voor de reacties, welke pomp bedoel je precies? Er zit in dit model alleen maar een inspuitpomp in het circuit, en als je hem op contact zet hoor je deze pomp ratelen. Dit is normaal heb ik begrepen. Over mijn verbruik ja dat is gewoon rustig rijden :)
Ik doel op de bezinepomp, maar als je hem hoort, zit je niet in de buurt van mijn probleem :q
Succes ermee!
topictitel veranderd gezien het over startproblemen gaat, en niet meer over toerentellers :)
mijn dti had een slechte koude start, maar dit lag toen aan de accu, wellicht kun je die eens laten checken?
Bedankt voor je reactie mollie,
Maar ook dit hebben we al geprobeerd, heb hem diverse malen proberen te starten met behulp van een tweede auto via startkabels. Maar dit had ook geen effect.
Ik ben vanavond bezig geweest met het uitlezen van mijn auto en nu krijg ik de volgende meldingen in clip:
circuit relais elektronische dompelaar nr1(DF124)
circuit relais elektronische dompelaar nr2(DF123)
Waar moet vervolgens aan gedacht worden bij deze meldingen? Ik heb al wat op internet rond zitten neuzen maar ik krijg er geen antwoord op.
Bijvoorbaad dank
Hier staat dat het met de kvs verwarming te maken heeft,maar of deze lijst ook bruikbaar is voor jouw auto weet ik niet,het is tenslotte voor een Logan. :? klik (http://grutter.eu/rgrutter/Logan/MR390X9013B000.pdf) (pdf blz 13B-25)
Ik weet niet precies waar dit voor dient. Ik denk om bij hele koude situaties de motor toch wat sneller te laten starten??
Nou ja dan weet ik het ook niet meer wat er aan de hand is?
in ieder geval bedankt voor de hulp!!