Heeft iemand ervaring met de schillende merken pen bobines? Laat ik het zo zeggen. Ik kan ze voor 100 euro de 4 kopen maar ook voor 50. Zit hier uberhaupt kwaliteit verschil in of heeft het meer te maken met het feit dat de 1 het merk Valeo (of een ander bekend merk) draagt en de ander de cloon/replica is.
Origineel uit fabriek werd er in de 1.4 en 1.6 16v motoren de sagem Gezet.
En in de 1.8 en de 2.0 16v de Denso en Beru.
Later is er even valeo geweest voor alle motoren.
Ik adviseer Beru of Denso in alle motoren,dit kan makkelijk.(eerst van Renault niet maar in de dacia 's 1.6 16v stopt Renault ook gewoon beru dan kan het in 1 keer wel).
Dank voor je antwoordt Matthew. Maar dat was niet echt de vraag. Zeker zijn Denso en valeo vooral BEKENDE (goede) merken maar de vraag is of en ander nn merk nou zo veel slechter / of minder goed is, of misschien wel beter. Waarschijnlijk zal dit niet mijn laatste topic zijn over onderdelen aangezien ik sinds april meerdere malen met mijn Renault dealer te maken heb gehad. (En daar word ik niet vrolijk van). Daar vragen ze werkelijk de hoofdprijs voor elk onderdeel.
Een mattenset daar: 70 euro. Via internet: 45. (IDENTIEK aan elkaar natuurlijk)
(Moet ik wel erkennen dat ik mij werkelijk dood irriteer aan de Renault dealer hier in Zaandam. Althans de mannen van de verkoop afdeling). Kom je voor een onderdeel dan moet dat via 1 van de mannetjes van het magazijn. (Die overigens heel vriendelijk zijn en behulpzaam). Ik kan er een hele topic over beginnen. Lopen er vier verkopers in de rond maar die zijn alleen voor de verkoop van nieuwe auto's. Ik stond van de week in een rij van 5 man. "Onderdeel.. nee.. dat doet iemand anders" .
Is niet echt klantvriendelijk. Maar goed dat terzijde.
Ja dat is het nadeel van dealers in grote steden,ik werk bij een dealer in een klein dorpje,maar we zijn een van de beste dan al niet de beste dealer van nederland.
Nou het verschil is dat andere wel stuk gaan en denso en beru minimaal tot niet,dus weldegelijk verschil.Overgens wordt er nu ook in elke motor de Beru geschroefd door de dealer,dus Renault heeft zelf pas nu geleerd hoe het 8jaar geleden al had gemoeten.
Ik had inmiddels al begrepen dat jij tot de Renault werkgever behoorde. Goed om te horen dat het bij jullie anders gaat. Ik heb werkelijk meegemaakt dat 1 van deze verkoper mijn onderdelen vraag deponeert bij het magazijn. (Hij komt zo bij u) Ik zie hem vervolgens rustig buiten een sigaraat gaat roken en de rij achter mij groeit (voor het magazijn gedeelte natuurlijk). Als de rollen zo strikt zijn verdeelt... ok dan maar ga dan niet werkeloos een sigaret roken onder toeziend oog van klanten.
Het imago klant is koning ALS IE EEN NIEUWE AUTO KOOPT, is in Zaandam helaas nog steeds van toepassing.
En nogmaals. De jongens/mannen van het magazijn: TOPPIE. (Maar je moet eerst door die lui van van de 1000 den euro's.)
*******************
Maar goed Matthew. Over de bobines. Jij zegt geen NN merken maar.. die je benoemt. Ga ik ff kritisch. Waaruit blijkt dat?!
?
uit de praktijk blijkt dit
:) Ok. Maar in verhouding hoe lang houden de Denso's het uit en de b merken. 100 % prijsverschil moet dan toch wel iets uitmaken in de levensduur.
Denso's/beru gaan echt zo sporadisch stuk na een x aantal jaar,nee die gaan gewoon echt lang mee en de sagem die voor de 1.4 en de 1.6 bedoelt zijn gaan heel vaak binnen 3 jaar kapotom beurten.
die denzo's is dat het standaard type,of de iridiums ?
Ok. Mathew. Dan weet ik moet hebben. En Christian we hebben het over die pen achtige staafjes die in je blok steken aan de bovenkant. Dat zijn de bobines. Daaronder zitten de bougie's. Daar heb jij het nu over.
Dat de dealer duurder is, is natuurlijk logisch. Zij hebben veel hogere kosten. Meer personeel, groter pand, andere garantieregeling etc.
Dat er een paar klojo's lopen, kan ik me ook kapot aan ergeren. Was hier in Breda ook toen ik af en toe onderdelen ging halen. Lopen er ontzettend veel mensen rond (voor mijn gevoel) niks te doen, terwijl ik maar sta te wachten. Maargoed...dat is wss een van de redenen dat ze failliet gegaan zijn
Tja. Misschien dat men nog dit soort forums op enige manier volgen en daar lering uit trekken. Men beseft denk ik niet goed wat de uitstraling van de zaak doet met de klantenbinding. Nu heb ik een 2e hands Meg. Maar in diezelfde rij staan mensen die hem daar nieuw hebben gekocht. Als ik nieuw zou hebben gekocht en daarna als onbelangrijk onbenul zou worden behandeld zou ik bij de volgende aankoop serieus een ander merk overwegen. (Dat heb ik nu al). Maar goed het zal niet zo gaan bij elke dealer zoals ik al van Mathew heb vernomen. (Maar in Zaandam lopen er een zootje aroganten rond. Ik hoor het hem nog zeggen:
Wat kan ik voor u doen?
Ik kom voor een interieurfilter.
Er komt zo iemand bij u.
Zie ik de beste man weglopen nog geen 30 seconden later rustig buiten op zijn gemak een sigaret roken. Ik sta verdomme 10 minuten te wachten op iemand van het magazijn. Je ontploft! (En zo gaat het elke keer!. Dat is geen incident.(Roken, dralen ouwe####en met een ander etc.)
In mijn beleving is iedere klant belangrijk. KLeine of grote aankopen. En tuurlijk ze kunnen het ons niet altijd naar de zin maken. ZO is het leven. Maar serieus genomen worden.. blabla.. zo kan je doorgaan. Terug naar het onderwerp....zonde van de tijd.
Ok, duidelijk,
Laten we nu weer even over de penbobines verder gaan in dit topic ;)
Citaat van: richardv op 4 augustus 2009, 06:00:43
Ok. Mathew. Dan weet ik moet hebben. En Christian we hebben het over die pen achtige staafjes die in je blok steken aan de bovenkant. Dat zijn de bobines. Daaronder zitten de bougie's. Daar heb jij het nu over.
Dat wist ik,ik kon het niet helemaal volgen of het nou over bobines ging of de bougies.
op veel engelse sites hebben ze het dan over cops,coil over plug.
het ging over de bobine's
Mathew. (Of een ander die er verstand van heeft) Hoe is de kwaliteit van Valeo ?
zijn maar tijdelijk bij renault verkocht geweest dus een echt goed oordeel kan ik niet geven,is ook door renault weer vervangen door beru.
Er zitten bij mij nu nog twee van die oude (het is wachten op ik ga kapot bobines in). Mijn laatste vraag in dit topic:
Maakt het nog uit of je er twee van Beru en twee van Denso in zet? Of verdient het aanbeveling om 4 van hetzelfde merk er in te zetten. Of maakt dat geen bal uit eigenlijk?
Maakt niet veel uit,is wel mooier alles van 1 merk.
Citaat van: matthew op 31 augustus 2009, 23:26:40
Maakt niet veel uit,is wel mooier alles van 1 merk.
Vond ik ook. Heb nu 4 x Denso en 1 reserve Denso aangeschaft.
goede keuze Richard
Hmm weet niet of ie nog bestaat,maarre waarom ga je anders niet naar Frank Mol in Zaandam?Die heeft toen Van Zaanen(?) de oude renaultdealer in afgeslankte vorm overgenomen.Was geloof ik de oude werkplaatschef,en gek van Renault..
He,,,. Das een goed idee. Wist van het bestaan van deze garage maar niet mbt zjn Renault specialisme. Thanks