Ik was op zoek naar nieuw uitlaatsysteem, maar er is zooooo ontzettend veel te koop. Welke combi kan ik het beste nemen, voor een beetje een soort V6sound te krijgen?? Like BMW ofzo, als je rustig rijdt niet echt veel lawaai alleen lichte brom maar als je gas geeft...... >:D
Remus einddemper en dan katvervanger en geen middendemper, of toch orgineel behouden met open einddemper of ook nog een katvervanger??
auto is een 2.0 16v
thanks o-)
ligt ook aan je filter hoe je einddemper klinkt, moet je ook rekening mee houden
ik heb een K&N inlegfilter, denk dat een compleet open filter niet echt toegevoegde waarde met zich meebrengt lijkt me. iemand die hier ervaring mee heeft op een 2.0 16v??
(heb bij de filter die aanzuigbuis weg gehaalt (eindstuk zit achter lamp dus waar zou die koude lucht vandaan moeten komen) 8)7
Juist achter bij de lamp,daar zit juist de goede koude wervel lucht!!!
En een openfilter maakt meer geluid een inleg filter totaall niet.
En voor een v6 geluid is vaak meer een jankende geluid en misschien moeilijk te creeren zo,maar bij EPS maken ze een einddemper op maat voor en met het geluid dat jij wilt,dit kan je van te voren samen stellen in een testruimte.
Heb mijn einddemper destijds ook bij EPS laten monteren idd.
Echte en specialist op het gebied van uitlaat systemen !-!
maar heeft een open filter ook een positieve werking tbv het vermogen? niet dathet merkend meer wordt, maar minder?? vriend van me heeft een R19 en die loopt stukken beter met orginele filter vandaar.
Citaat van: matthew op 20 juni 2009, 01:35:53
Juist achter bij de lamp,daar zit juist de goede koude wervel lucht!!!
En een openfilter maakt meer geluid een inleg filter totaall niet.
En voor een v6 geluid is vaak meer een jankende geluid en misschien moeilijk te creeren zo,maar bij EPS maken ze een einddemper op maat voor en met het geluid dat jij wilt,dit kan je van te voren samen stellen in een testruimte.
Hij zal niet merkbaar harder rijden. Maar bij het optrekken merk je wel dat je sneller wegkomt. Dit is wat ik nu zelf ondervonden heb. Ik had ook mijn twijfels, maar heb er nu een open luchtfilter van Green er op zitten en merk het verschil goed.
Ik had er eerst een open luchtfilter in van een onbekend merk. Resultaat was iets sneller reageren op het gas, de motor lijkt alerter. En lijkt me een beetje meer kracht onderaan de toeren. Het geluid was mooi en zeker aanvaardbaar qua volume. Omdat ik die open filter niet vertrouwde (tegenhouden van stofdeeltjes etc want het was een Hankook of zoiets) besloot ik een inlegfilter van K&N te plaatsen; resultaat idem als open luchtfilter, maar spijtig...geen sportief geluid meer ;(
okey, heb een green filter van vriend van me ff geleent dalik erop zetten. Hoe hebben jullie dat gedaan met koude lucht toevoer? Gewoon op het gedeelte waar de gasklep zit gemonteerd of een CAI-buis erop gezet ofzo??
misschien een foto, wil wonderen:D
Dit is die van mijn met de green openluchtfilter erop.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DNJMUVCG.jpg
geeft een lekker soundje :)
Mooi systeempje geknutseld zeg :)
Ik wil zelf zo'n setje met Alluminium buis erbij halen dat ie bij de koplamp uitkomt ^^
heb hem erop, lijkt of die iets sneller oppakt. geluidje is idd iets zwaarder maar neit veel tov die inlegfilter icm het verwijderen van die aanzuigbuis
kijken of ik het deze week compleet kan monteren incl dat kleine slangetje wat lucht aanzuigt. En ff kijken voor dempertje:D
thanks voor de reacties hier;!!!!
Ik heb een jap-demper, klinkt ook erg leuk :)
Niet meer je vriendin laten rijden he :P en daarna foto's op hyves zetten :P
haha, jawel. ze moet toch oefenen met rijden in een echte auto(A)
ja vriend van me heeft nog een zgan japstyle liggen, eens kijke of ik die easy passend kan maken
Citaat van: WalkingDisaster ( Robin ) op 23 juni 2009, 14:28:49
Ik heb een jap-demper, klinkt ook erg leuk :)
Niet meer je vriendin laten rijden he :P en daarna foto's op hyves zetten :P
hoeveel is de diameter van de buis (binnen en buiten zijde) van de uitlaat vanaf de middendemper. Kan een einddemper krijgen sebring waarvan de buitendiameter 57mm is.
komt van een 1.6 8v af. kan dit op een 2.0 16v?
zou moeten kunnen passen en anders zijn er wel vellop bussen,ik dacht dat de pijp buitendiameter 50 is
maar het kan motorisch geen kwaad dat het een 1.6 8v is waar die vanaf komt? ik bedoel qua tegendruk enzo?
nee :neen:
Nee verder maakt niet uit maar de uitlaat van een cabrio is ongeveer 10 cm langer.
Ik heb een K&N inlegfilter, en een Remus einddemper, klinkt wel sportief, maar niet overdreven lawaai, gelukkig.
En als je bv. 80 of 100 rijd heb je er totaal geen last van.
en weet iemand toevallig of de einddemper van een renault 19 16v toevallig past?:D
vriend van me heeft een r19 en doet zijn uitlaat weg
Zal niet in 1x passen nee.. Je zal er aan moeten lassen om hem passend te krijgen onder jouw auto..