Renault Mégane Club

Mégane I Technisch 1996-2002 => [Mégane I] Tuning => Topic gestart door: teraroy op 7 juni 2009, 15:24:34

Titel: spaghetti spruitstuk
Bericht door: teraroy op 7 juni 2009, 15:24:34
Hallo allemaal

ik heb ff een vraag over een spaghetti spruitstuk ben wat dat betreft echt een leek op dat gebied.
Aangezien ik een nieuw spruitstuk nodig heb voor mijn coupeetje ben ik op zoek gegaan op marktplaats en kwam iets tegen over spaghetti spruitstuk.
Ik heb er dus 1 gevonden maar is voor een 1600 8 v nu is mijn vraag kan deze dus ook op een 1600 16 v zoniet wie weet waar ik anders aan een spaghetti spruitstuk kan komen bij voorbaat al hartelijk dank.

groetjes Tera
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Marius. op 7 juni 2009, 15:42:12
wat ik altijd begrepen heb, bij dat soort onderdelen, haal het alleen als het EXACT jou motor type is, dus niet alleen 1.6 8V maar ook F7R, of welke uitvoering dan ook.
ja zoeken zoeken, kheb van laurens begrepen dat die dingen in polen aan de bomen groeien.

groeten
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Christian de Vriend op 7 juni 2009, 16:48:47
sk-tuning en reichhard motorsport en k-tec verkopen 4-2-1 spruitstukken

beginnent bij 180 euro,eindegend bij 400+
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: matthew op 7 juni 2009, 19:23:15
Die van een 1.6 8v past niet op die van een 1.6 16v.

Je kunt informeren bij bedijven hierboven aangegeven.

Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Christian de Vriend op 8 juni 2009, 16:26:10
Ik zag net dat k-tec ze uit het assortiment hebben gehaalt  >:(

reichhard motorsport heeft er nog liggen

beide zijn voor de 1,6 16v

(http://reichhard-motorsport.com/catalog/images/Renault%20TS/bilderg/H99277MFP1.jpg)

en deze komt van sk-tuning vandaan

(http://www.sk-tuning.de/web/shop/images/photos/fascherk.jpg)
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Birt op 10 juni 2009, 21:45:13
Die 1e is volgens mij een standaard.
Die 2e is wel een spagetti 4-2-1.
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Christian de Vriend op 11 juni 2009, 21:41:02
niet helemaal.

1e is een 4 naar 1 spruitstuk (meer vermogen bovenin)
2e is idd een 4-2-1 (meer koppel onderin)

het verschil tussen een 4-1 spruitstuk en de standaard is bijna het zelfde,alleen komen
de uitlaatpoorten direct na het blok bij elkaar,bij een 4-1 zitten er nog stukken buis na het blok
die later bij elkaar komen.
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Scum op 12 juni 2009, 09:01:23
Sorry als ik het topic een beetje misbruik met de volgende vraag.

Hoe zit het met een spaghettispruitstuk op een blok met lpg G3? Gaat dit goed of maakt dat verder niets uit?
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: Christian de Vriend op 13 juni 2009, 00:14:42
dat zou ik niet weten,openluchtfilter staat er om bekend problemen te geven
maar spruitstukken,weet ik niet zeker,ik vermoed dat dat geen problemen geeft.
Titel: Re: spaghetti spruitstuk
Bericht door: matthew op 13 juni 2009, 01:04:38
Dat kan gewoon ,openluchtfilter kan inderdaad problemen geven op lpg en is dus niet aan te raden.
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev