Advertenties


[Coupe 1.4-16v] APK afkeurpunten en kosten

Gestart door nickk93, 14 juli 2014, 14:24:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nickk93

Ik heb net mijn Coupe uit 2001 APK laten keuren. Hier kwamen een aantal afkeurpunten uit. Nu vraag ik mij af of het kostenplaatje een beetje klopt. De APK an sich moet 17,50 kosten, de grotere reparaties die nodig zijn, zijn als volgt:


  • Eén ashoes vervangen: 145 euro
  • Twee nieuwe voorbanden: 95 euro per stuk

Verder zijn er nog wat kleinere mankementjes. Zo knipperen de achterlichten mee met de knipperlichten en moet er iets met een massakabel gebeuren. Daarnaast is er een stadslicht stuk, moeten de dimlichten afgesteld worden en is het oranje filmpje van de knipperlichtjes afgesleten.

Het totale kostenplaatje kwam uit op 432 euro voor de verplichte APK punten. Er kwam ook uit dat de remschijven niet afgekeurd zijn, maar wel binnenkort aan vervanging toe zijn in verband met roestvorming. Dit zou 275 euro moeten gaan kosten. Ook is er nog een onderhoudsbeurt nodig. Ik vraag me af in hoeverre deze prijzen reëel zijn en of iemand misschien de ervaring heeft dat dit goedkoper kan. Dan ga ik namelijk nog even rondshoppen. Voor een auto waar ik 1000 euro voor betaald heb vind ik het nogal zonde om daar voor dik 700 euro aan te verspijkeren.

Dante

#1
Hoe handig ben je..? Want manuren vreet het meeste op natuurlijk :P
  • Ashoes. Welke zijde? :dunno:
  • Banden kunnen zeker goedkoper
  • Dat meeknipperen is een massa-probleem, dus even de massa nakijken/ontroesten/opnieuw vastmaken
  • Lampjes zijn niet zo duur & afstellen is een kwestie van een schroevendraaier o.i.d. gebruiken
  • Roestvorming op remschijven is "normaal" & is er doorgaans wel goed vanaf te krijgen met een paar keer goed hard remmen ;)
    Pas als er diepe randen/flinke slijtage zichtbaar is, dan moet je ze vervangen
Onderhoudsbeurt, tja... Wat wil je vervangen..? Bougies, filters, olie, etc.?
Heb je goed contact met een onderdelenboer of wilde je alles via internet bestellen?
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

nickk93

Heel handig ben ik zelf niet. Lampjes vervangen en dergelijke is natuurlijk geen probleem. Die massakabel gaat me waarschijnlijk ook nog wel lukken. Het ging mij vooral om de ashoes, de linker ashoes aan de bakzijde lekt. Daarnaast wil ik me ook niet echt wagen aan het zelf vervangen van de banden.

Het gaat mij er nu vooral om, om de auto zo goedkoop mogelijk door de APK te krijgen. Normaal gesproken heb ik iemand anders die dit soort dingen doet, maar die is op vakantie. Dus wat mij vooral interesseert zijn wat richtprijzen om die twee grote punten te LATEN repareren.

Dergert

Set nieuwe remschijven met blokken koop je op internet al voor 69 euro en is zelf heel goed te doen.
Banden gewoon nog mooie goede 2e handse erop laten leggen, voor 50 euro de 2 kan je weer een jaar rijden.
Hoes tja is te doen, maar als je niet zo handig bent ben je dat ongeveer wel kwijt.


Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

mark

#5
De linker binnenste hoes gaat je niet lukken op je oprit.  8)7

Tenzij je thuis een pers hebt staan, om de tripode lager er af te persen.
(Dat gaat je niet met een hamer lukken.)

Remmerij kan prima zelf gedaan worden, mits je alles weer goed vast zet! (maak de gekste dingen mee op mijn werk  :D 8)7 )

Die banden zijn zeker een a merk, michelin continental enz.

Vraag eens naar toyo, zijn prima banden.  !-!

2e hands banden zou ook kunnen, maar die hebben meestal iets van 4mm profiel (heb ik dus zo weer glad met 1 zomer)
En een wat goedkopere nieuwe band is bijna netzo duur als een 2ehands band met 4/5 mm.  ;)

In elkgeval geen interstate of event banden kopen, dat zijn schijt banden.  ;)

BadEend

€ 95,- per stuk voor deze maat banden is wel aardig aan de prijs.
Bestel de banden via internet en laat ze dan bij een montagepartner van dat bedrijf monteren.
Lampjes vervangen kan je zelf, dus zonde om dat te laten doen.


Rogier

Ik zou hier even kijken voor een setje banden www.topbanden.com ik bestel op hun website altijd mijn banden, je krijgt een goede service mocht er wat zijn en je hebt ze zo in huis.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev