Advertenties


Zwembad in de Megane

Gestart door Ed_16v, 12 oktober 2012, 11:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ed_16v

Vanochtend kwam ik erachter dat er zich zowaar een zwembadje heeft gevormd in de Megane. De bestuurderskant stond redelijk leuk onder water, ik had er zo een bestuurbaar bootje op los kunnen laten. :) Op zoek naar het lek, kwam ik er al gauw achter dat er regenwater van onder het dashboard lekte en om precies te zijn, via de "ventilatie-luchtklep" (of hoe dat ding daar ook heet) aan de linkerzijde aan bestuurderskant onder het dashboard. Het is de klep die in bepaalde mate open en dicht gaat naar gelang je de aanjager instelt. Ik weet niet eens of dat zo hoort eigenlijk... Het gekke is dat ik wat stukjes spons bij aanschaf van de Megane bij de klep had geplakt, omdat je de klep iedere keer hoorde klapperen als je de deur van de Megane dicht gooide. Tot op heden geen problemen gehad met vocht, tot op gisteren. Misschien dat de regen nu net in de goede hoek stond om de Megane binnen te kunnen dringen via die klep?

Hoort die klep ueberhaupt zo los te zitten en is dit een vaker voorkomend probleem?
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Roadkill (Michiel)

Waarschijnlijk zit je paravaan verstopt, vraag eens na bij Rebecca die is er onderhand ervarings deskundige in....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rebecca Fontijn

ik weet van niks hoor  o-)......

wel leuk twee van die aqua cars binnen de club .. ff zonder dollen het kan inderdaad de parafaan zijn dan staat je auto waarschijnlijk met de bestuurderszijde onder bomen (zoals de mijne)
in het begin loste ik het op door een oude krant en daarna een handdoek te gebruiken en ook door er vochtvreters in te zetten en uit eindelijk staat ze nu bij de garage en dat is denk ik ook de enige optie voor jou Ed

Heatzone (Mark)

Ed, de recirculatiemotor bedoel je waarschijnlijk, het is een veel voorkomend probleem dat dit motortje ermee stop! naja zo goed als doodgaat! Het tikken als je de deur dicht gooit is idd een teken daarvan.

Verder zoals hierboven wordt gezet, de parafaan even nakijken :O

Ed_16v

Dank jullie voor de antwoorden, ik zal eens kijken of er wat verstopt zit. En anders dweilen met de kraan open.  ;)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Rebecca Fontijn

@Ed hier is het probleem opgelost misschien heb jij dat probleem ook
links zit ook het gedeelte van de kachel en er is daar iets af gekit na verloop van jaren lost deze kit op of het wordt poreus waardoor je dus water in je auto krijgt ik hoop dat je hier wat aan heb

Roadkill (Michiel)

Aan de ene kant moo dat het is opgelost, wel jammer aangezien de wetsuits nu net in de aanbieding kwamen.....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ed_16v

Ik denk dat het grootste probleem was dat het afgelopen nacht lokaal erg hard had geregend. Het water heb ik grotendeels met een bekertje (hard schrapen over de vloer zodat al het ingezogen water omhoog sijpelt) weg kunnen halen. Ik heb er nu verder een grote sprei en handdoeken in liggen om nog meer water op te kunnen zuigen. En daarna moet het wel vanzelf drogen. Of zo... We zien wel.  :)
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Stony (Robert)

heb je de rubbertjes al weggehaald onder je parafaan? ter hoogte van je zijknipperlicht? daar zitten afwateringsgaten, met rubbertjes ervoor, alleen bij mij zat er blad en rommel voor zodat het water daar niet meer door wegliep.. ;)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

erik_bos

#9
He ed, ik heb toevallig gister hetzelfde probleem opgelost (althans, ik vermoed dat het hetzelfde probleem is :P)

Als het regende ook altijd last gehad van water dat naar binnen sijpelde wat ik er ook kon uitscheppen...
Het water kwam dan via het dak -> A-stijl -> ook onder het dashboard vandaan..
Bij mij lag het aan de antenne. Nu heb ik bij mij deze gisteravond verwijderd, de kit van de antenne van het dak geplukt, vervolgens de hele antenne van de binnenkant opnieuw vol gekit, en daarna de antenne er weer op gemonteerd.

Ook meteen het boutje waar de antenne mee vast zat vervangen, want die was helemaal verroest.

Met een beetje geluk is het hetzelfde probleem, dan is het vrij gemakkelijk opgelost :)

Ed_16v

Ik ben vandaag dus ook bezig geweest. Ik heb de accu maar eens eruit gehaald want er stond een laag water in die bak en inderdaad, het afwateringsgaatje dat in de geul onder de accu zit zat vol met modderzooi. Even met de vinger aandrukken en het zooitje liep zo via de wielkast passagierskant op straat. Ik denk en hoop dus de boosdoener gevonden te hebben. Nu nog even kijken hoe snel ik de vocht uit de vloer eruit ga krijgen. Vochtvreter ga ik sowieso proberen. Ik heb al een hoop vocht met een maatbekertje eruit geschraapt (liters :D ) en met handdoeken opgezogen.
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Rens

Ik had laatst in mijn Megane II ook dat er water naar binnenkwam, dit is door de dealer opgelost, maar om het vocht uit de auto te krijgen heb ik een middag de achterklep open gelaten om goed te ventileren.
Dat werkt echt als een trein! Natuurlijk moet je de mogelijkheid hebben om je auto veilig open te laten staan. Maar bijvoorbeeld op je eigen oprit endergelijke is dit natuurlijk goed mogelijk.
Ik was met 1 middag van bijna al het vocht in de auto af.
In het kort gezegd dus: Ventileren :P Y :P
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Ed_16v

Ja, gewoon ventileren gaat het snelst. Ik zal morgen eens de auto de hele dag opengooien. Ik heb er al vochtvreters in gedaan (van de Action). Ik voelde trouwens dat het vochtig was onder het dashboard ter hoogte van de luchtcirculatieklep aan de bestuurderskant, maar ook achter het middenconsole/de kachel. Ik neem aan dat dat gewoon komt omdat het water door de verstopping niet weg kon?
Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

Ed_16v

En alweer stond de Megane onder water.  :? Dit keer was de accubak mooi leeg, dat was (deze keer) het probleem dus niet. Het valt me op dat het regenwater aan de bestuurderskant binnenkomt. Ik dacht dat het dan misschien zou moeten liggen aan de afwatering van de linker deur of zo, maar ik heb dat proberen na te kijken maar kan niks bespeuren. Ik verdenk dan toch de onderste hoek bij de vooruit aan de bestuurderskant. Ik heb even een foto gemaakt ervan, ziet het er verdacht uit, dat rubber? Waar gaat die regen naar toe, als ie eenmaal voorbij de ruit is?



Een van de vorige eigenaren heeft daar dus kit onder gedaan, wellicht een aanwijzing... Overigens, als ik in het interieur voel, dan voel ik de vochtigheid tot helemaal hoog in het schuim onder de vloer bekleding in de linkerhoek onder het dashboard.

Afkitten die handel dus, daar bij de ruit?


Ex: Laguna 1.8 RT, Clio 16v, Laguna 2.0s 16v RTI

RobScénic

Ruit er uit laten halen en opnieuw er in laten kitten.....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev