Advertenties


[Remlichten] Audi A7 looks

Gestart door wimbjorno, 8 augustus 2012, 00:20:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

Dat is een aardig strippie ledjes haha.

wimbjorno


Felix

Tja, dat wordt lekker zoeken dan :P

Misschien conrad? Dan heb je het voor het weekend wel binnen.

wimbjorno

Kan niet echt iets passends vinden voor mijn doeleinden... een strip is meestal met een aantal ledjes er op waar ze tenminste vijf centimeter uit elkaar zitten.

wimbjorno


Felix

Een strip met SMD led's meestal niet hoor. Die zitten vrij dicht op elkaar geloof ik.
Anders een weekje uitstellen en die van mijn link kopen?

wimbjorno

Citaat van: Felix op  8 augustus 2012, 19:03:08
Een strip met SMD led's meestal niet hoor. Die zitten vrij dicht op elkaar geloof ik.
Anders een weekje uitstellen en die van mijn link kopen?
Is die niet wat te breed. Ik bedoel, hij moet wel netjes passen en ik wil er ook een mooie ombouw omheen zetten zodat hij strak tegen het raam zit en afgesloten. Op deze manier krijg ik geen weerkaatsing tegen het raam waardoor ik er zelf last van krijg.

Felix

#22
Is zo'n LED strip niet gewoon een x aantal paralel geschakelde LED's?
Aangezien ze ook op rol te krijgen zijn lijkt mij het geen probleem om zo'n strip een stukje in te korten.

Deze, 5m, die kan je zelf op lengte knippen.
http://www.ebay.nl/itm/5M-Rot-3528-600-120-LED-m-Strip-12V-Wasserdicht-/230743957098?pt=DE_M%C3%B6bel_Wohnen_Nachtlichter_Lichts%C3%A4ulen&hash=item35b9695e6a#ht_2351wt_1141

wimbjorno

Ja, dat klopt. Alleen het probleem is dan... wie kan mij vertellen welke leds geschikt zijn en hoever ze uit elkaar moeten zitten om het juiste effect te krijgen... gezien die strips allemaal andere maten hebben. Ik had gehoopt dat iemand dit eerder had gedaan, of misschien iemand die eerder met leds heeft gewerkt... die het me kan uitleggen en adviseren welke strip ik het beste kan nemen  :afro:

Felix

Tja. Ik denk dat je hard moet zoeken wil je een strip krijgen met een hogere 'led-dichtheid' dan die strip uit de laatste link. Kijk maar eens bij normale 3e remlichten, daar zitten de LED's ook niet zo dicht bij elkaar.

Je kan het altijd proberen. Voor 12 euro heb je 5 meter led in huis. Desnoods plaats je er twee onder elkaar en vang je zo de gaten tussen de LED's op?

wimbjorno

#25
Ik vind zojuist dit...

http://www.leds-buy.nl/oude-menu/led-strips-en-modules/1m-smd-flexibele-led-strip-rood.html#

http://www.leds-buy.nl/oude-menu/led-strips-en-modules/flexibele-rode-led-strip-24-leds.html#

Staan verder nog genoeg andere strips, maar dit lijkt er aardig op en kan gewoon met IDeal betaald worden (voorstander :D)

Felix

Volgens mij zijn al die strips die je vindt hetzelfde. Allemaal 8mm breed, 5m lang en om de drie LED knipbaar :)
Zie je wel vaker. Spullen die je voor weinig op eBay tegenkomt kom je vervolgens bij een normale winkel ook tegen (soms met een merkje er op).  :P
Alles kom uit China.

wimbjorno

Citaat van: Felix op  8 augustus 2012, 19:35:03
Volgens mij zijn al die strips die je vindt hetzelfde. Allemaal 8mm breed, 5m lang en om de drie LED knipbaar :)
Zie je wel vaker. Spullen die je voor weinig op eBay tegenkomt kom je vervolgens bij een normale winkel ook tegen (soms met een merkje er op).  :P
Alles kom uit China.
Dus jij zegt dat die van 1000mm lang prima geschikt zou zijn?... of wordt dat niet mooi gezien ze nogal breed zijn

Tedo

@Felix: Precies, en dus kan je het net zo goed daar kopen. Duurt wel iets langer, maar de prijzen zijn vele malen lager.

@Wim: ik zou de bovenzijde van je achterruit eerst eens opmeten  Y

Felix

Tja, ik ben op Dealextreme eens een strip tegengekomen die in zijn geheel oplichtte. Dat is wat jij ook zoekt neem ik aan, alleen zijn die strips max 30cm lang. Ik zal vanavond even verder zoeken. Je zou er een paar naast elkaar kunnen plaatsen.

Wat ik zou doen (als je zo'n strip van 5m koopt) is gewoon uitproberen welke lengte het beste staat.
Begin gewoon met de gehele breedte van je achteruit, als dat niet bevalt kan je er altijd nog een stukje vanaf knippen toch?

Op eBay betaal je overigens met Paypal. Das minstens zo veilig als iDeal ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev