Advertenties


[Megane Scenic RT 2.0] Startonderbreking

Gestart door Civitas, 22 december 2011, 15:58:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Civitas

Sinds enige tijd kan ik centrale vergrendeling van mijn auto (Megane Scenic RT 2.0 bj 1997) niet meer bedienen met mijn sleutel. Op zich geen ramp, ware het niet dat hierdoor de startonderbreker er niet af gaat. Ik heb de batterijtjes van de sleutel vervangen en het ledlampje getest, daar ligt het dus niet aan. Nu kan het aan een aantal andere zaken liggen, zoals de infrarood ontvanger nabij de binnenspiegel, maar het liefst wil ik van de hele startonderbreker af, zodat ik ook goedkoop sleutels bij kan laten maken (er hoeft dan geen infrarood zender in te zitten). Dat de auto dan minder beveiligd is neem ik voor lief.

Mijn vraag is daarom: is er een manier om van de startonderbreker af te komen? Wellicht door doorlussen of verwijderen? Of is er een andere snellere en meer praktische oplossing?

Op dit moment ontgrendel ik de deuren handmatig en ontgrendel de startonderbreker d.m.v. de noodcode (via internet gratis achterhaald, dus niet via de dealer!). Geen pretje om die iedere keer de auto zo te starten.

Mijn dank is groot!

Jacques

Dik, Er loopt nog een topic over hetzelfde onderwerp maar dan een 2.0 16V coupe 1996-1999. Misschien is dit te combineren.

RobScénic

Maar om toch een antwoord te geven: Nee...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<


RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Erdal

Geloof het of niet, maar ik heb eens de plusdraad en de geschakelde plusdraad van de radio met elkaar verbonden en toen onthield hij de code. De verlichting van de tijdklok bleef echter ook constant branden :D Dus ideaal was het niet.

Voor de radio had ik daarna overigens wel nieuwe draden getrokken.

Budah

Hier de juiste oplossing als je de code hebt.

contact aan,
code invoeren via deur knopje op het dashbord,
contact uit,
sleutel eruit,
deurknop inhouden totdat de deur snel openen dicht springt,
richt nu je contact sleutel op je infrarood sensor aan het plafond,
en druk een paar keer op je contactsleutel.

Je deur reageerd nu weer op je sleutel en je startonderbreker dus ook !!

Succes !!!

Budah

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev