Advertenties


zwembad aan passagierskant in Megane na hoosbui

Gestart door leoschilte, 27 augustus 2010, 12:34:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leoschilte

Beste mensen,

Gisteravond (donderdagavond 26-08-10) stond er, na een fikse regenbui, een laag water op de vloer van onze Megane, bij de passagier stoel op de vloer, dat ook door is gelopen naar de bodem voor de achterbank achter de passagierstoel. Geen water bij de bestuurdersstoel of daarachter dus!

Motorkap geopend en gezocht naar bron. Niet kunnen vinden. Wél zag ik dat de accu in een laag water stond. Bovenkant van accu was ook nat van water.

Al veel vaker met forse regen gereden, nooit last. Nu na paar uur stilstaan in hoosbui een compleet zwembad (paar cm water) aan passagierszijde.

Wie weet wat oorzaak zou kunnen zijn... maar vooral: hoe kan ik dat verhelpen?

Alvast bedankt voor meedenken en tips/oplossingen.

Leo

matthew

Dan zit toch je waterafvper onder je paravan verstopt,alles loshalen en accu eruit,alle rotzooi weghalen,en dan je wielkuipen los en daar het klepje van je waterafvoer halen en dan alles controleren of het water goed weg loopt.

Al het water uit je auto halen met een water stofzuiger of met een hoop oude kranten en als het meeste weg is goed warm stoken met ramen los dat alles kan verdampen,het betse is in een spuitcabine zetten.


De bekleding onder je aanzichtsmat(vloerbedekking,zul je waarschijnlijk wel nooit meer goed droog krijgen.

mikemegane

ik heb hetzelfde gehad,accu er uit gehaald en de plaat waar die op staat.
alles schoon gemaakt en toen met een kabel door het gat gestoken.
toen met de tuinslang alles netjes schoon gespoten tot al het water door het gat stroomde en onder de auto uit het gat kwam.alles weer droog gemaakt en accu weer gemonteerd.je wil niet weten wat er voor zooi uit kwam trouwens allemaal zand en modder,maar als het goed is heb ik er voorlopig geen last meer van. --

metroappelsap

Ook ik heb hetzelfde gehad (cabrio 1.6e fase I, 1997), alleen kwam bij mij het meeste water bij de bestuurder terecht.
De dealer had het 'gefixt', maar na 3mnd weer hetzelfde probleem.
Idd de accu en een rubberen lekbakje eronder gedemonteerd en daar kwam nog een boel rotte bladeren e.d. onder vandaan. Blijkbaar heeft mijn dealer alleen het gat doorgestoken en verzuimd de rest van de rommel uit de accubak te halen. De bladerresten leken me wel 1 jaar+ oud.

Trouwens, voor het open maken van het gat kan ik een trekveer aanraden.
En, anders dan er elders in het forum staat, was het bij mij niet nodig de ruitenwissers te demonteren!

Wat me ook nog opviel was dat de bodem van mijn accubak getectyleerd is. Is dat nou iets om trots op te zijn dat hij minder snel doorroest, of zou daar in het verleden al een gat in geroest zijn?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev