Advertenties


Coupé 2.0 16v Paul v Dijk

Gestart door Paul, 20 februari 2006, 20:44:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Na al die jaren zal ik ook maar eens een projecttopic openen ;D
In April 2000 reed ik al weer 1,5 jaar tevreden met mijn honda accord 2.016v van 1994 rond.
Ik wilde iets anders en dat MOEST een Prelude worden ::)
Kon er nergens 1 naar mijn zin vinden voor een goede prijs, totdat ik bij een autogroothandel terecht kwam.
Geen mooie Prelude te vinden, liepen daar een beetje rond te kijken en zagen een blauwe coup? 2.0 16v staan.
Zo een is ook leuk(vond het altijd al een erg mooie auto) maar dacht dat die buiten mijn budget lag.
Beetje gekeken, de megane was van buiten niet zo mooi, maar van binnen wel.
Airco zat er in(vond ik toen nog niet zo belangrijk) en een LPi installatie (reed destijds erg veel km's)
Na een beetje handjeklap had ik besloten dat hij toch te duur was(had mezelf een grens gesteld en daar lag hij 1000 gulden boven.Eenmaal op de terugweg naar huis toch maar besloten om terug te gaan en proef te rijden.
De auto voelde zeer fris aan (had al wat ervaring met 16v's, want ik werkte toen al een paar jaartjes bij Renault).
Dus de auto toch maar gekocht :D
Eenmaal thuis de zijschade bekeken en geprobeerd weg te poetsen( wat bleek alles ging eraf 8) ) toen werd de buitenkant toch nog netjes.De velgen bleken na een beurtje met commandant grijs te zijn ipv zwart. :D Nog wel steenslag op de kap en een paar kleine parkeerdeukjes.



Na ruim een jaar standaard rond gereden te hebben besloot ik andere velgen te kopen.
Het werd de TSW Fury 16 inch zodat mijn goede banden daarop gelegd konden worden



Eenmaal met de velgen eronder leek de auto veel hoger op zijn poten te staan.
Geen gezicht, een week later heb ik hem dan ook verlaagd.



Van een vriend een erg mooie headunit overgenomen de professionele Pioneer dex-p 99r



tot zover, foto's komen snel
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

#1
De steenslag begon toch wel erg te irriteren, dus maar een afspraak gemaakt bij de spuiter.
Complete voorkant spuiten logo wegwerken en motorkap verlengen.spiegelkappen en deurklinken spuiten
Zelf de spullen gedemonteerd en een paar daagjes wachten.....


Tussentijds belde de spuiter op dat hij het niet zo zag zitten met de motorkapverlenging op de manier zoals ik dat wilde.
Dus hebben we dat maar niet gedaan :'(
Eenmaal terug meteen maar een laguna lip gemonteerd



Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

#2
De oude lip onder de achterbumper geschroefd.
Ik had op mijn werk nog 2 defecte setjes parkeersensoren liggen, en daar heb ik 1 goede van gemaakt ;D
Die pasten mooi in de lip.



Omdat de originele uitlaat er nu niet meer uitzag, heb ik ook een 100mm sierstuk gemonteerd
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

De audio had ik compleet overgezet uit mijn Honda.


Daarna moest mijn Mb Quart sub plaats maken voor een Dls w710



Een half jaartje later kon ik een erg leuke audioset overkopen van iemand die alles niet meer wilde overbouwen in zijn nieuwe auto
-Magnat Combat 4 (de goede serie nog)
-Pioneer headunit met wisselaar (bijna dezelfde als ik al had) die kreeg een mooi plaatsje in de Laguna van  mijn vriendin.de wisselaar werd gewiisseld met mijn wisselaar.
-2x monstercable signaalkabels met ontstoorders.



Dit alles moest een nette inbouw krijgen, dus een weekendje opgeofferd om te hobbyen.








Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev