Advertenties


Adinsx: Mégane IV Estate GT205

Gestart door adinsx, 3 februari 2018, 14:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Ik waaide al een tijdje over het forum rond om informatie te vinden en te delen. Daarnaast al een topic over nuttige accessoires, maar met de aflevering vandaag van de nieuwe gezinsauto maak ik hier maar een projecttopic aan.

Goed, achter 'adinsx' gaat Tom schuil, 33 jaar, getrouwd en vader van twee dochters (1,5 en 3,5). Heb de eer om aan het roer te staan van een autotechnisch vakblad, waarover later meer, maar tevens is Renault met de paplepel ingegoten. Mijn ouwe heer werkt al ruim 40 jaar als chefwerkplaats bij een kleine Renault-dealer, en ik ben er redelijk kind aan huis.
Begonnen met een R19, daarna een Clio II RS182, toen een Mégane II RS230 F1-R26 (incl. kuurtje 260 pk).
In 2013 een nieuwe functie inclusief leaseauto en toen gekozen voor de Mégane III Estate GTline TCe130. 4,5 jaar lekker meegestuurd, maar het verlangen naar weer wat vlotters was groot. En zo kwam het tot de IV GT205. Daarover wat meer hieronder.

Verwacht geen grote verbouwingen, maar kleine updates. Net die updates om de auto wat mooier te maken. Ik hou namelijk van details.

Ergens dit weekend zal ik de afgelopen weken/maanden beschrijven. Van het kiezen en samenstellen van de auto, tot zelf monteren van accessoires met de dealertechnicus, kleine aanpassingen (silvervisions, sharkfin, etc.) en natuurlijk de aflevering vandaag. Om met die laatste te beginnen alvast enkele foto's van mijn nagenoeg complete IV Estate GT205 in Iron Blue. Alleen geen leer / alcantara (vind ik te warm) en geen ACC (werkt niet lekker, en normale cruise werkt dan maar tot 150 km/u).

______

Even snel wat foto's nu de jongste dochter slaapt en de oudste met de wederhelft aan het puzzelen is ;).
Rond 10.00 uur bij de dealer en eerst een lekkere bak koffie.



Even wat papierwerk doornemen, handtekening zetten en hup snel die doek eraf ;). Hebben er maar een familie-uitje van gemaakt. Vooral de oudste dochter had het al weken over de auto. Niet heel toevallig :T





Daarna stoeltjes van de kids overzetten, de laatste dingen van de III (parkeerschijf, ijskrabbber) in de IV en hop sturen maar.





Even langs de opa's en oma's en net voor de middag thuis. Staat mooi naast de Clio IV Estate (tu).





Nu even bezig met de instellingen doornemen. Van lane-warning tot de kleurtjes van de ambientverlichting. Kortom, de auto verder leren kennen. En tjonge wat een heerlijk dikke auto is het toch. Natuurlijk nog inrijden, maar even invoegen is zo gedaan. Het wordt genieten dus de komende jaren. (tu) Conclusie: Een blije 'eigenaar' van een gezinsstation voor sportieve papa's. ;)

Eindstand van de III: 135.787. Gekregen met 17 km op de teller, dus 135.770 km's mee rondgestuurd.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev