Advertenties


Lucas's Grand Tour

Gestart door Lucas Hermans, 14 juli 2016, 14:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Zo, de laatste update voor 2016. Ik ben al heel tevreden over wat er gebeurt is aan de Mégane Grand Tour! En weet je; in 2017 gaan we gewoon weer door!

Laatste veranderingen:
- Ik heb het midden voorin flink aangepakt: Alles van voor het raam tot aan de armleun is overgespoten geworden naar metallic zilver!
Zo heb ik ook het Mégane logo dat op de achterkant hoort te zitten, ingelegd in het plaatje dat voor de lezer zit. Ik heb dat plaatje wel eerst moeten plamuren en schuren, aangezien ik daar gaten in had gemaakt om de controller van de sub te plaatsen (die uiteindelijk naar het dashboardkastje is verhuisd)
- Een nieuwe zwarte armsteun
- Een nieuwe lederen pookhoes met blauwe stiksels
- Ik heb een dual USB poort (mét LED verlichting) op de plaats van de originele 12v aansluiting gezet.
- Ik heb de speakerroosters flink aangepakt door ze uit te snijden en Pioneer roostertjes te plaatsen. Daarna heb ik ze bekleed met een mooi stofje!
- Ik heb de handgrepen in 6D carbon folie gewrapped
- Ik heb de stadlampen vervangen voor 6000k LED'jes Y
- Ik heb het Renault logo op de voorkant opnieuw gespoten. Verf van deze zomer begon los te laten. Ik heb het plaatje erachter meteen zilver gespoten, vind ik mooier uitzien dan het hele ding zwart!
- Blauwe pedalen(cover) set erop gezet!

Genoeg tekst; tijd voor foto's!









Stadslicht + mistlicht:


Stadslicht + dimlicht + mistlicht:


De mooie achterkant:


Hoe een bevroren Mégane met blauw interieurlicht eruit ziet:




Voor het volgend jaar staat er (grofweg) op de planning:
- Een heel nieuwe voorkant met een phase I voorbumper met angel eyes en ik laat 10000k xenonverlichting inbouwen Y
- Een mooie zwarte interieurset (deurpanelen + bank + stoelen) op de kop tikken!
- Een zwart dashboardkastje
- De stootstrips, achterbumper en dakdragers worden in carrosseriekleur gespoten!
- De 5-spaaks 16" Renault velgen die hier nog liggen repareren en spuiten.



Tot 2017 :grin: !-!


Lucas Hermans

#16
En we hebben een minder en onverwacht projectje ;(

Vannacht heeft iemand geprobeerd mijn kentekenplaat te stelen. Moeilijk hé, als de boel vastgeschroefd en geplakt zit :neen:
Hij/zij heeft waarschijnlijk met een schroevendraaier de plaat scheef gebogen en is vervolgens beginnen te trekken als n gek.. Plaat scheef, (de in carrosseriekleur gespoten) houder kapot en het stuk waar de knop voor de klep en de lampjes in zitten is bekrast..
Camerabeelden van het huis hebben de dader net niet goed op beeld en de cam in de auto stond uit l-

Dat ene onderdeel met de knop en de kentekenverlichting (ik weet de naam écht niet, excuus) en de plaat er maar af gehaald en de gaten eventjes snel afgeplakt. Resultaat:


(die gatenkaas is niet van mij, voor de duidelijkheid. Waarschijnlijk al meerdere houders in de auto geweest)

Morgen ga ik eerst de resten van de tape weghalen en de roestplekken aanpakken. Meteen eventjes kijken of ik de krassen weggewerkt krijg. Morgen komt als het goed is ook een nieuwe houder binnen. Mag ik in ieder geval weer legaal rijden!
Ik zou graag jullie mening willen over het bekraste onderdeel: Het zal overgespoten moeten worden.

In de zomer worden de achterbumper en stootstrips overgespoten naar carrosseriekleur. Het motortypeplaatje en de logo's laat ik metallic zwart maken. Ik zit eraan te denken om nu ook het bekraste onderdeel metallic zwart te laten spuiten en het logo achter meteen ook mee te nemen, in voorloop op de rest. Of het onderdeel wrappen in carbon folie. Zou dat mooi zijn?


Tips zijn welkom !-!

Lucas Hermans

Update!

- Nieuwe kentekenplaathouder
- Het stuk waar de kentekenverlichting in zit redelijk krasvrij weten te krijgen!
- Nieuwe LED's boven de kentekenplaat gemonteerd!
- Renault Sport typeplaatjes gemonteerd
- Meganeclub.nl stickers geplakt
- Nieuwe "instaplijst" ;)

Aangezien ik toch bij de opslag moest zijn, meteen wat mooie foto's geschoten!











En nog een "ijzige foto" :grin:

Lucas Hermans

Gisteren een uurtje bezig geweest de audio af te stellen. Vooral bij de subs.
Klinkt heel mooi in de Mégane. Hele cleane en heldere sound. Auto trilt ook niet mee _o_

Verder heb ik nog de antenne vervangen voor een korter exemplaar en (weer) nieuwe LED's bij de kentekenplaat achter gezet. Vorige LED's hebben het 2 weken volgehouden.. Blijft een probleemkindje.


Lucas Hermans

Grote update!!

Ondertussen ben ik bijna afgestudeerd en dat betekent dat ik de laatste weken veel tijd heb gehad om aan de Mégane te werken !-!

Sinds februari heb ik gedaan:
- Begin februari de APK gehad. Behaald zonder problemen.
- Ik heb een zwarte half lederen interieur set gekocht van forumlid Francois. Helaas paste de 5-deurs hatchback achterdeurpanelen niet op de achterdeuren van mijn Grand Tour. Maar de voorstoelen, bank, voordeurpanelen en de armsteun zitten er fijn in Y
- Chromen knipperlampen aan de zijkant.
- De carbon wrap van het dashboard af gehaald en het hele ding zwart gespoten. Ook heb ik nog wat panelen meegenomen.
- Franse vlaggetjes op de subwoofer en op de plaats waar eerst het airbag logo op het dashboard zat.
- Strips tussen de deuren gespoten in zilver metallic en ook hier franse vlaggetjes op geplakt.
- Nieuwe 6000k LED mistlampen geplaatst.
- Renault logo's voor en achter overgespoten in metallic zwart.
- Een zwart dashboardkastje op de sloop gescoord, de voorkant nog eens extra zwart gespoten en de binnenkant van de klep bekleed met stof.
- Chromen stootstrips bij de achterklep en deuren geplaatst.
- Dagrijverlichting strips in m'n achterbak gezet
- De blauwe LED strips in de subwoofer, bij de frontversterker en onder de vloer achter vervangen voor nieuwe.
- Mijn nieuwe Helix Composet gemonteerd waarvoor ik de deurpanelen, de midwoofers zelf, en de spiegeldriehoeken heb aangepast. Hier heb ik ook nieuwe bekabeling voor getrokken naar de deuren. Bij de mid-woofers heb ik 6mm spacers gebruikt. Éen spiegeldriehoek moet ik nog afwerken.
- Boven de scheidingsfilters heb ik groene LED's gezet.
- Een nieuw radioframe + bakje gekocht. Het frame is metallic zilver geworden, het bakje metallic zwart. In het bakje zit een blauw LED stripje en hier zitten mijn USB + Aux aansluitingen in. Voor de radio heb ik een spacer van 6mm gekocht om 'm iets meer naar voren te laten komen.
- Ik heb in het paneel waar de handrem zit 4 aan/uit knoppen gezet voor alle LED's.
- TOW stickers voor en achter geplaatst (rally tintje).
- De Mégane stickers bij de voordeuren weggehaald.
- Onder de vloer in de achterbak een isolatiemat geplakt (in stukken natuurlijk) tegen de warmte van de uitlaat en voor minder trillingen daaronder.
- Het speakerroostertje boven de ventilator zwart gespoten.
- Keukenkast handvaatjes gekocht, deze metallic blauw gespoten en aan de vloer achter gezet.
- Pioneer logo op het stuur.
- Een dubbele USB lader in de achterbak gezet, mét aan/uit schakelaar.
- Kentekenplaatverlichting weer eens gemaakt.
- Renault Sport sticker op het plexiglas achter geplakt.

Tijd voor de foto's! (let op, het zijn er genoeg :D)


































Ook kwam ik mijn oude Nissan Sunny tegen!!! Vond het toch eventjes mooi dat ik mijn Mégane erachter kon en mocht zetten, omdat ik dacht dat de Sunny al lang gesloopt was.
Helaas verkeert de Sunny in een hele slechte staat. Heeft meerdere aanrijdingen gehad en is z'n spoilert verloren :neen: ;(




Het to-do lijstje post ik nog wel eens een andere keer !-! :D

Lucas Hermans

Update!

De Grand Tour is naar de garage geweest voor verversen van de olie en de airco. De stekker van de sensor van de airco bleek kapot te zijn, dus daar is een nieuwe in geplaatst. Toch wel fijn, die airco met dat warme weer !-!

Verder heb ik:
- Nieuwe velgen! "Kosei double racer" noemen ze zich. Zijn 17" en met een bandenmaat van 215/45/R17.
- De stootstrips in karosseriekleur gespoten
- Het Renault Sport typeplaatje in metallic zwart gespoten
- De handgrepen metallic zwart gespoten
- Isolatieplaatjes achter de tweeters gezet voor iets minder tonen in die kappen.
- Ventilator met LED's achterin gezet

Foto's!









Deze maand ga ik alleen de velgen nog opleuken door Renault logo stickers op het Kosei logo te plakken en ik doe er nieuwe, leukere ventieldopjes op.
Eventueel spuit ik nog wat onderdelen over zoals de rest van de handgrepen of het zwarte plastic bij de spiegels.

Pas in september of oktober ga ik weer verder werken aan de Mégane:
- Nieuwe koplampen met LED of Xenon dimlicht
- Verlagen (met H&R veren of eventueel een leuk kitje)
- BMC Carbon luchtinlaat
- Eventueel nog een RS voorbumper

Morgen het Mégane'tje poetsen. Onze straat heeft in de afgelopen 2 weken een nieuwe asfaltlaag gekregen, vandaar alle rotzooi :neen:


Lucas Hermans

Update + een klein verslag over 100% tuning Ahoy Rotterdam!


Ondertussen is er weer genoeg aan de Mégane Grand Tour gebeurt en heb ik met dit machtige apparaat op 100% tuning in Ahoy gestaan!

De updates:
- LED dimlicht gemonteerd.
- Een ventilator (met wit LED) gemonteerd onder de subwoofer.
- Nieuwe speakerkabels naar de sub gelegd.
- Her en der nog wat stickers geplaatst.
- Nieuwe (luxe) kentekenplaten gehaald.
- Een nieuwe LED strip achter gemonteerd die werkt op de interieurverlichting.

Fototime!




Zie hier het verschil overdag: links halogeen xenon look, rechts LED.








En nog een foto van de Grand Tour na een ritje over een modderig weggetje:




En dan was het zover; 100% Tuning in Ahoy Rotterdam!
Ik deed mee bij de EMMA, in de klasse SQ E-3000.



Een aantal sfeerfoto's:




(Meteen een nieuwe radio uitgezocht bij Pioneer!)

Foto's van mijn Mégane tijdens de show:









Uiteindelijk won ik 2 prijzen!
Bij de EMMA was ik uiteindelijk 2e in mijn klasse!
En ik en mijn vriendin deden mee aan de wedstrijd van Pioneer Benelux om een nieuwe sub te kunnen winnen. En die hebben we gewonnen!!



Dus uiteindelijk hiermee thuisgekomen:




Het uiterlijk van de auto laat ik nu eventjes voor wat het is (verlaging komt later nog wel). Ik ga me de komende tijd concentreren op de audio aangezien ik nu weet wat ik eraan moet doen en omdat ik een 2e sub aan het inbouwen kom !-!

Lucas Hermans

CiteerWaarschuwing: er is al ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Al meer dan 120 dagen dus geen update gedaan. Dus tijd voor wat nieuws!

Sinds het bijwonen van 100% Tuning AHOY Rotterdam is er weer genoeg gedaan:

- De 17" velgen ingeruild voor 18"ers. Het zijn MAK 5R velgen en ik heb er Michelin Pilot Sport 4 banden onder laten leggen, maat 225/40. Helaas zaten er geen MAK naafkapjes bij, dus heb er OZ Racing kapjes op gedaan >:D
- De auto is verlaagd geworden met H&R veren. Voor en achter 40mm omlaag!
- Nieuwe dim- en mistlampjes; Nighteye LED's met 6500k
- Interieurfilter vervangen. Er trilde wat mee onder het dashboard en ik werd tijdens lange ritjes wel eens wat misselijk. Oorzaak gevonden!
- Verder heb ik nog wat stickertjes geplakt (motorkap, spoiler en aan de binnenkant van de achterklep)

Wat foto's:

Nieuwe verlichting:


Mét filter:


Stickers:




De interieurfilter; links is nieuw rechts is oud:

Tsja.. vind je het gek dat de lucht in de auto niet zo gezond was.. 8)7


Gisteren na het winkelen stond ik tot mijn verbazing op een compleet leeg parkeerdek. Tijd voor wat foto's dus! (Excuses dat 'ie niet gepoetst is geworden :neen:)







En zoals jullie misschien hebben gelezen in het Mégane 3 gedeelte, ga ik hopelijk dit jaar nog over op zo'n 3e generatie Mégane. Reden is dat deze Grand Tour heel veel reparaties nodig heeft, waaronder de koppelingsplaten, dynamo, startmotor, remmen, multiriem en nog een aantal dingen terwijl er al bijna 300.000 op het klokje staat.

Daarom ga ik nog maar vrij weinig doen aan de Grand Tour. Héél misschien ga ik nog een Helix Processor installeren, maar dat zal dan ook het allerlaatste zijn.

Groetjes!

Lucas Hermans

Een nieuwe update!

Ik heb de afgelopen weken de afweging gemaakt om de Mégane Grand Tour weg te doen en een Mégane 3 (RS) te halen.

Maar... Ik ga nog sowieso één seizoen met de Grand Tour doen! Y
Betekent wel dat er nog van alles te doen is. Dus eind juni krijgt 'ie een hele grote beurt / revisie.

Ondertussen ben ik er nog aan bezig geweest. Hier wat foto's met de beschrijving eronder.

Ik heb een nieuwe radio geplaatst; een Pioneer AVH-Z5000DAB. Vereist wat aanpassing aan mijn radioframe om 2-din passend te krijgen maar het is mooi geworden! Ook heb ik mijn naam in het oranje geplakt. Ik heb in het dashboardkastje een ventilator geplaatst om de radio wat te koelen als ik langere stukken moet rijden.



In het bakje in de vloer bij de bestuurdersstoel, heb ik nieuwe HiFonics filters geïnstalleerd voor mijn midwoofers. Natuurlijk ook wat LED erbij geplakt.




Ook bij de front versterker aan de andere kant een nieuwe LED strip geplakt.


De originele minpool van mijn accu was rot en bleef niet meer goed zitten. Dus een nieuwe erop gezet!


Heb het logo en de plastic kappen op de motor ook nog gespoten:




Ook heb ik nog een zaterdag staan klussen aan de Mégane van Jonas en de Opel van Glenn:



Voor de leuk heb ik Ferrari naafkapjes op mijn MAK velgen gestoken Y


Ondertussen heb ik ook nog nieuwe speakerkapjes gemaakt voor beter geluid, hier een foto van een van de kapjes in de grondlak:


In de middenconsole heb ik nieuwe "angel eye" LED schakelaars gezet voor al mijn interieurverlichting en de ventilator voor de radio.


En dan heb ik op pinkstermaandag op de Pinkstermeeting in Ulft gestaan waar ik mee deed aan de EMMA in de Sound Quality Skilled 4000 klasse. Hier wat foto's van mijn auto in de "meetmode"









De volgende update komt als mijn Grand Tour zijn grote opknapbeurt heeft gehad !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev