Advertenties


Yannick zijn megane 1.6 cabrio

Gestart door Yannick21, 3 mei 2016, 21:46:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yannick21

Zo nu ik mij laats ook heb voorgesteld, heb ik nu ook besloten een project topic aan te maken. Ik heb Augustus 2015 een Renault megane cabrio 1.6 uit 1998 gekocht. Ik had nog maar net mijn rijbewijs en ik wou al snel een auto hebben want ik moest elke dag minimaal 40km fietsen. Eerst wist ik nog niet wat voor auto ik wou, ik had ook niet een heel hoog budget.

Maar ik wist 1ding zeker, het moest een cabrio zijn (ook al was dit door zeer veel mensen afgeraden, omdat het dakje kan gaan lekken). Maar toen ik uiteindelijk aan het zoeken was naar een goedkope cabrio kwam ik al snel op een golf of een megane uit. Ik wist nog 1 ding zeker, ik ga niet in een golf rijden, die auto's heeft iedereen en dat vond ik persoonlijk een beetje saai. uiteindelijk was ik in contact gekomen met iemand op marktplaats bij mij in de buurt die een Renault megane cabrio had, hij was ook niet heel duur dus hebben we een afspraak gemaakt.

Ik wist persoonlijk niet zo veel van auto's en van de megane. Maar mijn broer werkt bij een garage en die wou wel met mij mee om te kijken naar de auto. Ik was snel enthousiast en daardoor heb ik ook niet echt op de details gelet. Er moest alleen een nieuw wiellager op en een nieuwe stofhoes van het stuurhuis. dat was niet zo heel duur en we konden het zelf repareren dus heb ik de auto gekocht, alleen het was al laat en we konden hem niet meer overschrijven. We hadden de auto wel meegenomen en gezorgt dat mn vader hem de volgende dag overschreef. Het enige probleem toen was dat hij op mn vader's naam stond, maar toen hebben we hem later  weer overgeschreven naar mij toe. Toen had ik officieel mijn eigen auto, ik was er zeer blij mee.

Totdat de dag kwam dat er problemen tevoorschijn kwamen, het eerste probleem was dat hij laag in de toeren erg trilde wat bleek, motorsteun was naar de knoppen. Heeft niet veel gekost en we hebben het er zelf opgezet. Toen kwam er een probleem die wat gevaarlijker was, telkens dat je afremde en koppeling intrapt gaat hij laag in de toeren en slaat hij af, daardoor ging de stuurbekrachtiging ook uit, wat soms tot gevaarlijke situaties leed. Mijn broer en ik wisten niet waar het vandaan kwam, en toen heb ik dus dit forum gevonden en erachter gekomen dat het dus waarschijnlijk kwam door een vies gasklephuis. Nadat schoon gemaakt te hebben was het een beetje verbeterd, maar het was niet voorbij, op sommige momenten liep hij 3000 stationair (dat is inderdaad niet gezond).

Toen heb ik hem nog een keer helemaal schoongemaakt en ook de stappenmotor schoongemaakt, dat liep niet helemaal zoals gepland, ik trok hem uit elkaar en toen vloog de veer weg, ik helemaal in paniek. gelukkig weer in elkaar kunnen zetten :p. En toen ik hem weer aan het monteren was, was de pakking van het gasklephuis kapot gegaan. Tijdelijk gerepareerd met ductape :p, en later zelf een uitgesneden. gelukkig deed hij weer een beetje normaal, hij was nog een beetje schommelend maar verder geen probleem. Hier nog een foto van de auto.


Yannick21

#1
Toen ik hem een tijdje heb gehad, heb ik een Roadbox op de kop getikt bij de sloop in de buurt. gelukkig in de zelfde kleur als mijn auto, alleen er zat geen onderplaat bij, dus die heb ik zelf moeten maken, eerst een stuk hout op maat gezaagd en daarna bekleedt met een stuk tapijt. nu vond ik de geluid kwaliteit een beetje tegenvallen, dus besloten om boxen in de roadbox te stoppen, nu vond ik het ook mooi om er een beetje licht in te hebben, dus een led strip gekocht die reageert op de muziek (niet altijd aan i.v.m. politie). en daarna alles mooi afgewerkt.





Hier zaten ze vast in de gordel maar inmiddels zitten ze vast op de plaat zelf :P.

Yannick21

#2
Later brak er een pin die vastzit aan de cilinder, waardoor mijn dakje niet meer open en dicht wou.



Gelukkig ken ik iemand die kan draaien en frezen, en hij wou wel even een pinnetje voor mij draaien, 2 zelfs.



Nu dacht ik het moeilijke gedeelte voorbij te hebben, Niet dus. hij was erin geperst en was er niet zo eventjes uit te halen, en er was zeer weinig plek om te werken, na ongeveer 3 uur heb ik uiteindelijk het pinnetje eruit en de nieuwe erin, wat een pruts werk was dat.



gelukkig doet hij het weer.

Yannick21

Toen ik uiteindelijk dacht dat er niet meer dingen stuk konden gaan, ging mijn uitlaat naar de knoppen. Ik was lekker aan het rijden en toen was er een drempel waar ik heel langzaam opreed, want mijn auto is verlaagd en ik kan er niet zo heel hard overheen. En toen ging ik het drempeltje weer af , en begon weer gas te geven, op dat moment hoorde ik een heel sportief geluid wat uit mijn auto bleek te komen, dus ik mijn muziek wat zachter want die heb ik altijd zeer hard staan, en weer gas gegeven, en ja hoor dat was mijn auto. Dus ik mijn auto aan de kant gezet en nog een keer het gas in trappen, een man die naast mij stond keek mij een beetje boos aan :p.

En toen heb ik mijn broer opgebeld want ik wist dat hij waarschijnlijk lek was, en hij zij "jawel hoor daar kan je wel mee door rijden, hij valt er vanzelf eronder weg haha". dus ik wil weer wegrijden en toen hoorde ik dus een schrapend geluid, en jawel hoor hij ligt eronder weg haha. Dus ik mijn broer weer opbellen "mijn uitlaat ligt eronder weg" "oh dat was eigenlijk bedoelt als grapje haha" "ja maar hij ligt er toch echt onderweg".



Dus ik mijn opa opbellen want er was verder niemand bereikbaar die naar mij toe kon komen, en hij had wat tyripjes meegenomen, en heb ik hem om de handrem kabel heen gebonden. uiteindelijk thuis even wat beter vastgezet, maar hij was niet meer te redden want hij was helemaal weggeroest. Maar gelukkig zijn wij verzamelaars en hadden er nog 10 op zolder liggen, waaronder 1 een sportuitlaat. dus die in de auto gelegt en naar mijn broer gereden bij de garage, daar aangekomen hebben we de uitlaat gelast en gemonteerd, super geluid dat eruit kwam. geluk bij een ongeluk.


Yannick21

Een tijd later wou ik nog wat extra upgrade's op mn auto hebben en dus een beetje gezocht op marktplaats en kwam ik dus uit op een advertentie van Yorick, ook van de club hier, hij had nog een openluchtfilter liggen en een stappenmotor voor mij, omdat hij nog een beetje schommelde in de toeren. Dus die heb ik van hem overgekocht en laatst gemonteerd, werkt perfect, nogmaals bedankt Yorick.



Ik heb ook een paar automatten gekocht want die had ik nog niet in de auto, ook die vandaag binnen gekregen, en ook dat is super.

En dan heb ik ook laatst van iemand hier op het forum een paar zwarte lexus achterlichten overgekocht, ik had plug and play verwacht maar helaas mocht dat niet zo zijn, we hebben heel veel lopen puzzelen met de draadjes, maar uiteindelijk is het voorelkaar gekomen en ben er zeer blij mee.




Yannick21

Nu ik weer up to date ben, wil ik laten weten wat ik nog van plan ben.
Ik wil nog een subwoofer erin hebben.
Een paar nieuwe velgen.
Andere voorlampen.
Nieuwe ruitenwissers.

Dit zijn eerst de dingen die ik wil gaan doen, misschien dat er nog iets tussen komt, maar dit zijn hopelijk de volgende update's.

Yannick21

Zo project subwoofer is van start, vandaag inbouwen en binnenkort aansluiten.


Yannick21

De subwoofer is ingebouwd en aangesloten, morgenmiddag maar even laten afstellen.


Yannick21

Weer even een nieuwe update, De subwoofer is afgesteld en klinkt zeer mooi.

Ik was nog van plan om nieuwe koplampen te monteren, en toevallig had iemand hier op het forum nog een paar liggen.
Nu is het zo dat het uitzoeken hoe de kabels moeten en waar de kabels moeten nog niet zo heel makkelijk is, dus ze doen het nog niet 100% maar ze doen het in elk geval wel.

Ik heb ze vandaag nog even gepolijst en ze zien er weer netjes uit.


En dan is er nog een ''klein'' probleempje, ik ben er laatst achter gekomen dat mijn distributieriem 2 jaar geleden vervangen had moeten worden, dus die moet ik ook zo snel mogelijk vervangen.

Yannick21

Vandaag eindelijk de tijd gehad om de kabels van mijn nieuwe koplampen aan te sluiten, en mooi weg te werken. Ook heb ik de ledjes vervangen voor andere ledjes om ze wat feller te maken.



En morgen ga ik samen met m'n broer de distributieriem en het oliefilter vervangen.

Yannick21

Vandaag een spoiler opgehaald, die ik had gekocht van iemand hier op het forum. En ik heb hem direct geboord en gemonteerd, ziet er netjes uit.




Yannick21

#11
Helaas helaas, zo denk je dat je auto nog heel lang mee kan en de volgende keer sta je aan de kant met een kapot gelopen motor.
De multiriemen en distributieriem zijn eraf geslipt en zo is de motor kapot gelopen.



Nu is de vraag of ik er een andere motor inzet of dat ik een andere auto opkoop en daar mijn eigen onderdelen op te zetten.
Dus als iemand nog een 1.6e 8v motor heeft liggen (liefst in de buurt van Ter Apel) of als je nog een gele megane cabrio hebt staan, Hoor ik dat graag van je.

Yannick21

Net even samen met mn broer de kop eraf gehaald, en dat zag en niet zo heel mooi uit.

De distributie riem



De kleppen



De zuigers



Zaterdag ga ik kijken voor een andere auto, zelfde auto zelfde kleur.
Daarna zal deze auto in onderdelen te koop aangeboden worden.

Yannick21

De auto waar ik een paar week geleden naar zou kijken was niet zo netjes zo als aangegeven.
Dus na nog wat nadenken heb ik toch maar besloten om er een ander blok in te leggen.
Dus de komende weken zal mijn broer en ik flink sleutelen aan mijn auto.






Yannick21

Het heeft een tijdje geduurd maar eindelijk maar toch rijdt mijn auto weer. Omdat we het blok er toch uit hadden liggen hebben we ook maar direct de koppelingsplaten vervangen. Hij rijdt weer heerlijk, alleen er moet nog wel wat aan gedaan worden.

De uitlaat moet weer even opnieuw gelast worden.

Het dak wil nog niet open. Als ik de auto start hoor ik het dak piepen, en als ik het dak open wil doen dan piept hij ook alleen er zit gewoon geen beweging in.

Er moet nog een nieuwe nullastregelklep op want hij loopt niet goed stationair, de ene keer is het toerental te laag en schommelig en de andere keer is hij veel te hoog. Dus die wil ik gaan vervangen en hopen dat dat de oplossing bied.

Dus ik hou jullie nog wel even op de hoogte over nieuwe ontwikkelingen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev