Advertenties


mark's hatchback phase 2 Dynamique 1.6 16v

Gestart door mark, 30 november 2014, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Ik had verwacht dat ik mijn v6 filter mooi naast de rembekrachtiger kon planten. Maar daar is het filter te groot voor.  Dus moet de accu volgende week verhuizen naar de parafaan. Had nu niet de spullen liggen om de accu kabels te verlengen. Dus het originele filterhuis zit er weer in.


mark

Ze glimt nog steeds na ruim 1,5 maand dat ze voor het laatst in de wax is gezet.
En de lak voelt nog steeds glad aan.  8)


Van de week mijn setje scenic velgen langs gvs gervink in Borne brengen, om deze te laten verbreden en poedercoaten.
En donderdag kan ik ook mijn oil-catch tank ophalen.  !-!

mark

Op een paar plekken de juiste vorm er in gekregen.  !-!
Je ziet de lasnaden helemaal niet meer. En ja moet de gaatjes van de popnagels nog ff netjes wegwerken.  ;)



En alvast wat nieuwe platte brede las staafjes besteld. Want die dingen vliegen er doorheen.  :DD


mark

#33
Het filter en de oil-catch zitten netjes op hun plek.
De accu is verhuisd naar de parafaan. Ik heb het plastic gedeelte van de originele accu steun er af gehaalt.
Vervolgens dat schuine gedeelte dat aan de carroserie vast zit bij het koelvloeistof tankje er af geslepen.
Hierdoor paste het mooi in de parafaan, vervolgens het steuntje met 2 popnagels vast gezet in de parafaan.
Dus dan zit het steuntje vast, en dus ook geen problemen met de apk.  !-!

Voor het verlengen van de accu kabels heb ik een dikke kabel gebruikt voor een subwoofer die ik nog had liggen.
Ff van die oogjes gehaalt voor de uiteinden, die er op geknepen en ook nog eens gesoldeerd.

Ik dacht dat ik nog een stappenboortje had liggen thuis, maar niet kunnen vinden.
Dus ik heb maar ff een vakje uit het schutbord geslepen zodat daar de kabels er door kunnen. (achter de oil-catch verstopt  ;) )
Voor nood heb ik er ff een stukje siliconen slang tussen gepropt, zodat de 2 kabels niet doorschuren en kortsluiting gaan maken.
Ik zal daar op mijn werk nog wel ff een mooi plaatje voor maken, met de juiste diameter gaatjes er in.
Dan kan ik daar nog 2 dikke plastic dopjes in draaien en dan kunnen daar de 2 kabels doorheen.  !-!



Kan het verschil goed merken.  :)

Het originele filtertje is maar een klein schijtding.
Heb nu een beter gas response, en de auto heeft wat meer pit gekregen.  !-!
Ook de uitlaat heeft een mooier geluid gekregen, en ploft nu ook meer.  >:D

mark

Ondertussen zijn we weer 5 uurtjes schuren en lassen verder.  :P
Uiteraard alles lekker op mijn dooie gemakje.  ;)

Heb het mistlamp gedeelte uit een fase 1 stuk geslepen die ik nog had liggen, en op maat geslepen voor deze bumper.
want die andere had ik een beetje teveel in geslepen, dus was dit makkelijker.



Het zit nu alleen nog aan de binnenkant gelast.



Ook wat gaatjes gedicht en daarna nog heel veel schuren.
Begint er al een beetje op te lijken.  !-!


mark

Het linker mistlamp gedeelte is er ook ingelast.  !-!



Helaas is nu mijn lasapparaatje kapot.  >:(

mark

Vandaag weer de hele dag bezig geweest.
Had het middelste stuk er weer uit geslepen bij het kenteken gedeelte, en het stuk uit het andere fase 1 stuk er weer ingelast.

Ook ff op de auto gezet.  !-!















Alle delen zitten nu weer aan elkaar. Nu nog alles opvullen en opschuren.  !-!

mark

#37
Vandaag m'n setje verbrede scenic velgen opgehaald bij de verbreder.  :P is nu 4x 7,5J met et 36

Kleine sneak peek.  ;)

Knalrood.  :P

Als het goed is komt deze week ook mijn whitewall verf binnen, en als het mee zit zaterdag de steelies er onder.  !-!

Heb nu mijn oude setje winterwielen achterin liggen plus het setje breedstaal.
Ligt nu op de bumpstops :D normaal ligt ze net iets hoger





Dit zijn niet gerolde wielkasten, met 16 inch 7,5J breed en et 33.  !-!

En ja de auto is vies, ik weet het. Eergisteren nog gewassen.  :D

mark

Vandaag de bandjes overgezet van mijn vorige setje.

Het verschil met de oude velgjes.


De bandjes staan mooi getrokken, maar niet overdreven.  !-!


Had al ff snel met een lekspray gekeken of de velgjes lucht dicht zijn.
Morgen als ik wat meer tijd heb maar eens in de waterbak gooien.  ;)

mark

Vandaag het setje staal in de waterbak gehad, en ze zijn mooi luchtdicht.  !-!

Net nog weer ff 2 uurtjes met de bumper aan de slag geweest.
Het gedeelte boven de linker mistlamp begint ook aardig de juiste vorm te kijgen.  !-!

Helaas niet zo'n scherpe foto.

mark

Gister de whitewalls er op geverfd.  !-!

En vandaag de wielen er onder geploft.  :)




mark

#41
Weer een avondje aan de bumper gewerkt.  :)

Het gaat niet snel maar we komen er wel.  !-!



En nog ff met fotoshop de foto in de vorige post wat meer herfst achtig gemaakt.
Heb geen zin om op de bruine blaadjes aan de bomen te wachten.  :D



mark

#42
ondertussen is de voorkant van de bumper bijna in de goeie vorm, nog heel ietsje bijwerken.
Dan het gedeelte van het kentekenplaat stuk ff in de juiste vom maken, en wat gaatjes opvullen. en dan is de voorkant van de bumper af.  !-!
Dan alleen nog het gedeelte bij de wielkasten.  :)





Ook de auto weer ff gepoetst.  :P
Iets met fotoshop bewerkt, de blaadjes iets meer oranje gemaakt en de velgen ietsje feller.  :P




mark

De megane heeft een wankelmotor gekregen.  >:(
word dus een spannend ritje maandag naar m'n werk, daar kan ik heb uitlezen.

Heb hiervoor ook een aparte topic voor aangemaakt, ideeën/tips zijn welkom.  ;)



Verder ook nog weer een paar uurtjes aan de bumper gewerkt. de rechter zijkant ongeveer in de juiste vorm gekregen.  ;)

mark

Gisteren een composetje van hertz ingebouwd.  !-!
Geeft een mooi geluid, alleen kan de grote speaker wel een versterkertje gebruiken.  ;)

Had helaas geen mooi plekje waar ik het filter achter kon verstoppen.  :rant:
Dus dan maar zo.  ;)





zal binnenkort nog ff kijken of ik mijn andere versterker kan gebruiken, die ik al een tijdje in de schuur heb liggen.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev