Advertenties


mark's hatchback phase 2 Dynamique 1.6 16v

Gestart door mark, 30 november 2014, 15:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

#15
Vanmiddag nog ff wat plaatjes geschoten.  :P





Als ik de laatste meter afrem op de handrem, dan blijft de achteras wat lager staan. zolang ik dan stil blijf staan  :D

mark

Nog een filmpje van hoe de uitlaat nu klinkt.
Gewoon omdat het kan.  :D

En ik had nog een steuntje opnieuw gepolijst en in de lak gezet.  !-!


mark

Vanavond de 2 bumper helften van elkaar gehaald.  :shocked:

zo zag de bumper er een half jaar geleden uit.



Met de slijptol vlak boven de scheiding van de 2 helften door geslepen.


En zoals je ziet, breekt het vrij makkelijk.  l-


Morgen weer ff een metaal boortje halen, om de popnagels door te boren.
Ik had de bumpers net bij de rand aan de binnenkant door gezaagd, zodat ik de bumper eerst in model kon buigen en dan vast zetten met popnagels.  ;)

mark

Vandaag nog een meeting gepakt, met Leon en zijn nieuwe aanwinst.  ;) !-!





En zoals gewoonlijk waren we de enige Renault's tussen alle duitse olieboten.  :D maar was wel gezellig.  !-! Ook nog een setje renault logo projectoren gekocht voor in de deuren.  !-!

mark

Vandaag een nieuwe lúk koppeling gemonteerd.



Vorige eigenaren waren een stelletje Pedaalridders.  :D


De koppeling zat helemaal bovenin.
Nu werkt alles weer zoals het hoort.  !-!

Alleen morgen nog ff een nieuwe accu er in zetten, want deze had er toen ik klaar was ineens geen zin meer in.  l-  heb nu een accu booster achterin liggen.  :D

mark

Ff een foto van mijn nieuwste aanwinst.  :P



Alleen nog ff de remzadels ietsje bewerken, en dan passen ze er onder zonder spacers.  Op de remzadels zit origineel al iets een schuine kant op. Ik moet alleen die buitenste rand nog ietsjes bewerken.  !-!

mark

Vandaag mijn nieuwe poetsmiddelen uit geprobeerd.  :P


Mijn oude polijstmiddelen kunnen nu dus de vuilnisbak in, heb hier met de heavy duty metal polish van poorboys een paar keer met een doekje over gewreven.
Dit is zonder het eerst op te schuren.  8)7









mark

Vandaag de motorruimte een grote schoonmaak beurt gegeven. zelf de abs pomp is schoon.  :D
En verder de blanke lak van de gepolijste delen gehaald, want de lak begon dof te worden.
Heb het nu in de velgen wax gezet.  !-! En heb de diameter van de gasklep opgemeten voor mijn espace v6 filterhuis.  ;)


mark

Ik had vandaag een dagje vrij, dus ook maar is langs de sloop gegaan.  :P

3 bumpers passen makkelijk achterin een hatch.  :P zelfs zonder de hemelbekleding vies te maken.  !-!



De bumpers hebben allemaal wel iets schade, maar niet op de plekken die ik nodig heb.  !-!

Ik heb ze allemaal al doormidden geslepen.  :D



Nu nog ff las staafjes bestellen en dan kan ik weer beginnen met het bumper project.  !-!

mark

#24
Heb de bumperhelften nog wat beter op maat gesneden.
Ik moet waarschijnlijk het gedeelte bij de mistlampen ook nog los slijpen, zodat de bumper wat makkelijker in de juiste vorm buigen is.  ;)


mark

Had vandaag weer een dagje vrij.
Dus eerst ff wat fatsoenlijk gereedschap gehaalt.
En daarna met de bumpers verder gegaan.  !-!

Dit is het proefstukje dat ik gelast heb.
Ik zat er net iets te dicht op met het apparaat, dus het is iets meer gesmolten als normaal.  ;)



Deze 2 stukjes zitten zo vast aan elkaar, dat ik ze niet met mijn handen van elkaar krijg. Goed spul dus.  !-!

Ik heb als eerst aan beide kanten een versteviging er in gelast.





Daarna heb ik een paar stukken uit de ph1 helft geslepen. Dit om de helft wat makkelijker in de vorm van de ph2 helft te kunnen buigen.



Heb nu de bumper in het midden vast gezet met popnagels. Dat ga ik over de hele bumper doen. Zodat het goed in de juiste vorm blijft. Zodat ik het kan lassen. En daarna gaan de popnagels er weer uit.



Ik moet nog een klein beetje uit de ph1 helft snijden, en dan kan ik die in de ph2 vorm buigen.

mark

#26
Genoeg geklust voor vanavond, de kleine duiveltjes van de buren liggen in bed.  :D



Morgen de andere kant vast zetten, en dan kan er weer gelast worden.  !-! En dan ook de uiteinden van de bumper wat inkorten.

mark

De andere kant zit ook vast met popnagels.
En de linkerhelft heb ik al gelast.  !-!
En nog wat meer in de ph1 helft lopen zagen

mark

#28
Vandaag weer 5 uur aan de bumper gewerkt.  !-!
Bijna alle popnagels zijn er uit. En ook bijna helemaal gelast op een klein stukje na.  !-!

De uiteinden van de bumper ook ingekort en weer terug er in gelast. Maar 1 kant staat er net niet helemaal goed in, dus dat slijp ik er weer uit en las ik er weer opnieuw in.  !-! Het lasapparaat was vandaag ook te heet geworden, dus toen sloeg de beveiliging in. En moest ik ff een half uur wachten.  :D


mark

Het grootste las gedeelte is klaar voor deze bumper.
Ben nu een beetje met de bolling bezig rond de lasnaden, zodat het mooi vloeiend overloopt.  :)

Een beetje opvullen. Moet weer een paar platte brede las staven bestellen. Want die erg hard er doorheen.  :D



Schuren schuren en nog eens schuren.


Altijd handig die plastic bekers.  !-!




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev