Advertenties


MEGAne - YVE5

Gestart door YVE5, 14 november 2014, 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YVE5

even een projectpagina openen hier van mijn droom...

Er was eens in het jaar...

...2000
De geboorte van een prachtige Megane coupé van het vrouwelijke geslacht. Gemaakt voor een vrouw, die hem de eerste levensjaren met zorg behandeld heeft en haar het harde leven op de baan heeft leren kennen. Nooit wetende wat de toekomst zou brengen.
Deze Megane kreeg het prachtige Gris Boreal kleurtje mee.

...2003
De Megane Coupé werd door de eerste eigenares omgeruild voor een pug 206cc. Nog voor die deal rond was, adopteerde ik haar, om haar ten volle van haar leven te laten genieten.

...2007
Ik had genoeg gespaard en begon met de Megane te maken tot een MEGAne. eentje om trots op te zijn.
De eerste stappen werden gezet met een KW variante II verlaging, 17" alu velgen en 205/40/17 banden. Achterlichten werden eveneens deels rood gespoten. Niets wereldschokkend, toch een mooi begin voor een student.



...2008
Een Fase1 voorlip werd geplaatst en de 205/40/17 banden vooraan moesten plaats maken voor 185/35/17 bandjes.



In dit jaar werden ook de eerste stappen gezet naar een nieuw interieur. De eerste stappen naar het écht personaliseren van mijn auto.

Voorste zetels zijn VT-sport kuipzetels, welke helemaal aangepast werden, zodat ze naar mijn mening stijlvol en speciaal werden. De originele achterbank werd bedankt voor bewezen diensten en vervangen door een achterbank uit een Volkswagen Corrado. Een heel werkje om dat passend te krijgen, maar dat maakt niet uit.  Dit alles werd uiteraard overtrokken met 1ste keuze kwaliteitsleder, geen goedkoop nepleder. De hoedenplank, deurpanalen, A-, B- en C-stijlen, en de dakhemel werden mee overtrokken met dit echte leder.




Gaf dan als totaalbeeld:



...2009
Sinds ik mijn eerste set velgen gekocht had, ben ik op zoek gegaan naar een set velgen die helemaal mijn smaak was en ongelofelijk mooi stond op een Megane. Na jaren zoekwerk, pictunes, velgen gaan passen, nog meer zoeken, nog meer pictunes, had ik ze gevonden. De velgen die helemaal mijn zin waren (en nog steeds zijn trouwens!)

Ik bestelde ze in 17", met als breedte vooraan 7,5" en 8" achteraan. Rondomrond 195/40/17 banden erop. Een hele hap uit men budget en een supermooi resultaat.




...2010
Terug naar het interieur, want het dashboard wat tot nu toe nog niet mee overtrokken. Dus moest dit er deze keer aan geloven. 
Ik wilde dat het dashboard helemaal overtrokken werd met leder. geen half werk, geen delen die gespoten werden. alles leder.  En dankzij Kustom Creations werd dat ook werkelijkheid. let vooral op de details, zoals de knop van de gevarenpinkers, die eveneens overtrokken werd met leder. Of het bakje in het dashboard naast het klokje.





...2011
Nog een "detail" laten maken. Een Chemical Guys emmer volledig laten overtrekken met hetzelfde leder als mijn auto. Met reclame op van men zaak.
Deze emmer is niet zomaar een detail, het legt de link tussen mijn 2 passies, namelijk mijn MEGAne en DetaileD.be, mijn zaak.




Ondertussen had ik me een andere motorkap aangeschaft, met een unieke luchthapper en boze blik. Het Borealis grijze kleurtje mag dan wel prachtig zijn, toch was ik het wat beu gezien en wilde ik wat anders. De keuze voor een matgrijze wrap was snel gemaakt. 
Tot dan reed ik ook rond op 7,5" brede velgen vooraan en 8" brede achteraan. De 8" velgen plaatste ik vooraan, de 7,5" werden uit mekaar gehaald en kregen een nieuwe 3" ring, zodat achteraan nu 9" velgen met 205/40/17 rubber flirt met de wielkassen.




...2012
Dit jaar mocht de kofferinbouw eraan geloven, deze werd heel wat strakker en stijlvoller gemaakt, mee in de lijn van de rest van de wagen.



En kreeg men dak een nieuwe kleur wrapfolie.





En dan. :(  door omstandigheden bleef de auto zo staan. Stilstaan. Ik had er nog wel oog naar, maar absoluut geen enkele tijd meer om ermee te rijden. Dus stond ze daar maar te verkommeren. Verkopen doe ik ze nooit, ze moest maar wachten op betere tijden. Maar de weken gingen voorbij. Weken werden maanden, maanden werden jaren... :( :'( :(

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

...2013
de tijd ging voorbij, de MEGAne, was niet meer mega. ze was triestig, zielig alleen. smekend om aandacht, maar tevergeefse moeite. Van verdriet zakte ze weg in een diepe coma...   ;( ;( ;( ;(
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

...2014
de maanden bleven voorbij gaan. Maar het gemis werd me zwaar. Tijd maken was een hele opgave, maar het moest. Ik kon het niet langer meer aanzien, hoe ze daar in haar diepe coma lag te verkommeren. Eén worden met de natuur.
En dus, voorzichtig maakte ik haar wakker, maakte ik de belofte dat ze mooier werd. Veel mooier, veel specialer en vooral: echt uniek!  Dat gaat wel tijd kosten, bloed, zweet en tranen. Maar we komen er!




De eerste ritjes toen ze wakker was, waren een zaligheid. Dit is ons leven! Rondrijden. Genieten van mekaar, genieten van de blikken van de mensen.  Aleen...
...
Alleen was ze haar schoonheid verloren, de ziel was aanwezig, maar je zag het niet.  De wrap was overal losgekomen, de auto was enorm vuil, zowel aan de binnen- als de buitenkant.

Dus aan de slag ermee!

De plannen werden terug bovengehaald, afspraken werden gemaakt. en ze is nu op hotel voor een hele tijd. Eenmaal ze terug komt, zal ze weer MEGA zijn. En daar, daar kijken we allemaal naar uit.

De wrap werd van de auto afgehaald en heel wat onderdelen werden verwijderd.



Momenteel wordt er hard gewerkt aan de kofferklep.
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Nog 2 filmpjes die we ooit gemaakt hebben.



Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Kofferklep staat al wat verder...   maar is nog veel werk aan om ze helemaal mooi bol/vlak te krijgen.

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

De kofferklep is ondertussen klaar, dus gaan we verder met de rest. Zo worden alle gaatjes en andere storende oneffenheden dichtgemaakt.

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

plaatwerk aan de achterkant is klaar voor grondverf :)

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Weer een hele hoop lelijke gaten dichtgemaakt en spatbord lichtjes breder gemaakt.

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

vlak schuren en matteren van de spiegels.

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Oude, slecht geplaatste, rotte, lelijke overdreven badlook eraf, alles herstellen en een nieuwe subtiele motorkapverlenging eraan.

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Weer een tijdje geleden dat we nog doorgewerkt hebben aan de auto.... :(

Vandaag de motorkap verder onder handen genomen. alle overtollige plamuur zijn we er nu aan het afhalen. zat ongelofelijk veel meer plamuur op dan we verwacht hadden...

zo is de luchthapper bijna helemaal met plamuur gemaakt, op sommige plaatsen ligt er bijna 3cm plamuur op :s  dat gaan we weghalen en mooi met metaal en een minimum aan plamuur herstellen, zodat het niet meer gaat aftekenen. 

Plamuur wegzagen, schuren en slijpen:


en de binnenkant van de motorkap maken we natuurlijk ook weer helemaal mooi.



Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

net gemerkt dat mijn auto in de spotlights staat op deze site. vind ik leuk!

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Laatste tijd niet veel gaan kijken of mee kunnen werken aan de auto :(   

Zo staat hij er nu bij:


Momenteel zijn we bezig met de panelen in spuitplamuur te zetten en nog eens helemaal vlak te schuren. Daarna grondverf en dan kunnen we aan de bumpers beginnen.
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Vandaag verder gedaan aan de motorkap, wat een werkje!  ongelofelijk hoeveel plamuur ze gebruikt hadden om de motorkap te maken.  die moet er nu zoveel mogelijk af, om terug een nieuwe basis te hebben, met een minimum aan plamuur...



luchthapper werd nu helemaal in metaal gemaakt, in plaats van in plamuur, zoals het was.


motorkap geschuurd


en een minimum aan ijzerplamuur...


binnenkant van de motorkap wordt natuurlijk ook mooi afgewerkt, in tegenstelling tot hoe het was...




de kas van de auto staat al in grondverf, de losse onderdelen worden volgend weekend in grondverf gezet.





en deze spiegelkappen zijn klaar voor hun kleurtje


logo's en nasnaad helemaal mooi weggewerkt

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

motorkap in een verder stadium...

Automotive Photography & more: www.YVE5.be

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev