Advertenties


Megane Coupe 'Decepticon#1 '

Gestart door Decepticon#1, 13 juni 2005, 16:22:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon#1

Zo, het leek me nu toch hoog tijd om mijn auto eens even in het projecten-topic te gooien.
Al vanaf de eerste keer dat ik de Megane Coupe zag rondrijden, wist ik: 'Die auto koop ik op een dag!' De verkoper van de plaatselijke dealer had er ??n en daar mocht ik af en toe wel eens in rijden. Op dat moment reed ik zelf een Twingo 1.2, dus deze 2.0 8V voelde aan als een raket, echt geweldig! In 2000 vertelde ik de verkoper dat ik de auto in 2001 wel van hem wilde kopen, maar hij ging op huwelijksreis en wilde de auto per direct kwijt. Na veel wikken en wegen (en inmenging van de dealer zelf) heb ik de auto in oktober 2000 gekocht.
Eerst was ik er al gewoon apetrots op, maar via vrienden kwam ik daarna in contact met het fenomeen 'tuning & styling' . Op beurzen begon ik met kleine onderdeeltjes de auto een beetje een eigen idee te geven. Een stel witte zijpinkers werd een sier-eindstukje en dat werd weer een verlaging rondom, waarna er 17-inch velgen kwamen etc. etc.? Ik heb mijn auto omgedoopt tot Transformer en dan wel een 'Stunticon' (E?n woord, dus niet STUNT - ICON!) . Aan de kant van de slechteriken, de Decepticons (tada, daar is mijn naam) reed ??n team van auto's mee die echt enorm stoer waren...dus dat leek me cool om weer terug te brengen in mijn auto. Hun motto was: 'Leave no Autobot uncrushed!' en dat motto is dan ook terug te vinden op mijn achterbumper onder het Decepticonlogo. Hieronder een korte opsomming wat ik allemaal veranderd heb:

* 4 cm verlaagd
* witte zijpinkers + mototaanduiding verwijderd
* 17-inch Dotz Jarara velgen
* Deurgrepen + achterlichtconsoles meegespoten
* Racegaas in bumpers + spoilerlip
* Spoilerlip
* Sideskirts
* Modena-stijl achterbumper
* Raamband 'Stunticon'
* Performance-stickers
* Powerful einddemper

De volgende stappen zijn om de binnnenkant, de voorkant en onder de motorkap nog het ??n en ander te veranderen, zodra daar iets veranderd staat het weer op de volgende link, check hem eerst maar ff! http://www.mijnalbum.nl/Album=3BUJCB3E

Greetz,

Peter

Decepticon#1

#1
Afgelopen week het dashboard in de kleur van de auto gespoten. Eigenlijk wilde ik het hele instrumentenpaneel ook in de kleur, maar dit was een onmogelijke opgave volgens de Renault-dealer. Gelukkig zijn er creatievere mensen binnen de club (thanx Thijs! :D 8)) en uiteindelijk lukte het dus wel. Geeft een hele nieuwe look aan de auto. Check it!? :D ;D :o

http://www.mijnalbum.nl/Album=3BUJCB3E


Greetz,

Peter

Decepticon#1

#2
He dudes,

Zo, er is weer heel wat gebeurt aan de bolide. Na alle sh*t die ik de afgelopen maanden te verwerken kreeg, vond ik eind april weer de zin terug om weer eens flink aan het klussen te gaan. Het volgende zou gaan gebeuren:
* Nieuwe voorbumper (despence-style) + nieuwe stijl gaas (industrieel  Y)
* Originele achterspoiler er weer op (2 give it a fat ass!)
* Andere antenne (Sebas, de vishengel is weg hoor!)
* Polijsten van de auto
* Sideskirts opnieuw in de lak
* Achterbumper opnieuw in de lak
* Audio (is nog onder constructie)
* Cup-spiegels (deze moeten er nog op)

Na weken van schuren, schuren, schuren...en nog eens schuren (stoflongen!) mag het resultaat er zeker zijn! Het wordt (al zeg ik het zelf) toch wel een 'headturner' ondertussen. Mijn wagentje zou nooit zo mooi zijn geworden zonder de geweldige inzet, expertise en geduld van Gooi en Erik van der Galien. Echt waar mannen, jullie verdienen een standbeeld!
Ik zou zeggen: Check it out y'all!

http://www.mijnalbum.nl/Album=DSZKOEJL Nu met wat meer shots van de hele auto!

Decepticon#1

Zo, afgelopen weekend was in Gronau dan eindelijk mijn auto in de nieuwe look te zien. In de weken daarvoor was er het volgende verandert aan de auto:

* Spiegels in de kleur gespoten
* Grille opnieuw gespoten
* Zijwindschermen gemonteerd (moeilijk!  :q)
* Nieuwe raamband (kameleon)
* Randje angeleyes in kleur gespoten
* Nieuwe clignoteurs

Natuurlijk moest er nog wat meer gebeuren om er écht een andere look aan te geven. Dus werd het volgende nog gedaan:

* Velgen, TSW Kyalami high gloss silver, 17 inch
* F-style Sideskirts, eerste setje in Nederland, speciaal in Duitsland opgehaald. Was een eindje rijden, maar
   het resultaat mag er zijn vind ik  !-!
* Bestickering vernieuwd. Het is niet ieders ding, ik weet het, maar ik vind het erg cool lijken.

Dus na een hoop schuren, meten, passen, flexen, kitten etc. etc. is dit het resultaat. Ben er heel erg blij mee, ik vind het een totaal andere look geworden. De auto oogt veel bruter met de nieuwe skirts en velgen.Ik heb in het album 2 foto's geplaatst van de look in 2004/05 en 2006. Toch weer een heel ander gezicht zeg!


Bij deze wil ik opnieuw mijn dank uitspreken naar Gooi. Man, wat heb je weer een machtwerk verzet! Het is weer helemaal super! En aan mn vriendin die me heel wat avondjes moest missen (vond ze misschien ook wel fijn :q) Dankjewel dat ik fijn met de auto mocht spelen  :D

Oke, check it out! http://www.mijnalbum.nl/Album=LJHKNZUA

Decepticon#1

Zo, een nieuw hoofdstuk. Eindelijk de audio naar mn (eerste) zin gemaakt. Een heleboel geleerd de afgelopen weken over meten, passen, schuren, decouperen, irriteren, frustreren, etc. etc. Maarrrrr uiteindelijk best wel tevreden met het eerste resultaat. Misschien dat sommigen het merkwaardig zullen noemen, ik moest wel zoiets doen in de stijl van mijn grote helden, de Transformers. Ook de motorafdekplaat even helemaal anders gedaan. Met dank aan Gerard voor de stickers!

Ik zou zeggen check it out again! http://www.mijnalbum.nl/Album=SSAFJWE8

Decepticon#1

Zooooo....naar een maand of 5 van plannen maken en heel veel knutselen begint mijn winterproject haar einde te bereiken. Het afgelopen jaar een eerste prijs (2e prijs) binnengesleept, maar toch nog wat te vaak te horen gekregen dat het interieur wat standaard was. Dus in september besloot ik om een aantal onderdelen aan te pakken: A-stijl, bovenkant dash, B-Stijl...en toen begon het uit de hand te lopen: dan moesten er ook nieuwe stoelen in, nieuwe bekleding achterbank, nieuwe vloerbedekking, dakbedekking...ofwel: het HELE interieur moest er aan geloven. En dat heb ik de afgelopen maanden gedaan. Maar zeker niet alleen. Gooi en Erik hebben wonderen vertoond (qua resultaat/geduld/moeite) unbelievable! Mannen, zonder jullie was ik nu geen spat verder geweest dan september (nah...oke...die A-stijl was wel gelukt)

Zoals gezegd: het project is nog niet helemaal klaar, dat komt komende week hopelijk...maarruh...feast your eyes alvast op de volgende pics!








Decepticon#1

De speakers moesten weer even een Transformertintje krijgen...dit is het resultaat...nog even een laagje blank erover en dan is dat ook weer klaar... !-!




Decepticon#1

#7
Goed, ik besefte me net dat ik eigenlijk nog geen verhaaltje over de laatste verbouwing had geschreven.

Na de exterieurverbouwing in de lente van 2007 (skirts, velgen, bestickering etc.) begon het toch steeds meer te kriebelen om het interieur eens écht aan te pakken. Nu wilde het dat AVJM (of was het toch JVAM  :q) ook bezig ging met het interieur en we elkaar dus waar mogelijk tips konden geven...nah...om eerlijk te zijn was het meer zo van: (Decepticon#1): Alex...ik heb het stuur gedemonteerd...waar zat dat ook alweer??? Waarop Alex mij dan weer verder hielp maar allez! We hebben iig heel wat voorpret gehad over hoe onze projecten eruit gingen zien.

Eerst hebben we delen van het interieur eruit gehaald en vervolgens de vloer met een fraai velours vloerbedekkinkje bekleed. Daarna het dak met een zacht suedelaagje en vervolgens de stoelen geplaatst.





Vervolgens moest de auto helemaal leeg...das een heel vaag gezicht om te zien zeg! Vervolgens alle onderdelen schoongemaakt en dan maar schuren...en schuren...en schuren. Alle onderdelen (man, wat zitten er veel losse onderdelen in zo'n auto) werden van de nodige lagen grondverf, kleur en lak voorzien en na een kleine 4 maanden was alles klaar om opnieuw gemonteerd te worden. Naast alles strak maken kwam er een sportstuur met snap-off in de wagen, kreeg mijn. euh...het Decepticon-logo een prominente plaats in de wagen, werden er sportstoelen geplaatst en kregen de deuren de nodige bestickering.

















DOODENG leek het opbouwen van de auto me, maar uiteindelijk viel het me erg mee. Hier en daar wel wat stekkers over en dingen die het niet meer deden, maar alles is uiteindelijk opgelost. Tevens werd de audio setup nog 'even' helemaal verbouwd qua design en apparatuur. Tegenwoordig zitten er 4 x Blaupunkt GT-serie van 180 Watt en een TS-subwoofer van 520 Watt die hun power uit 2 x 375 versterkers halen. Dit alles wordt aangestuurd door een Melbourne SD-speler. Zoals gezegd zijn alle onderdelen qua audio van Blaupunkt.
Aan de buitenkant werden ook nog nieuwe achterlichtunits gemonteerd die ook gecustomized werden. En zeer zeker niet te vergeten had ik eind 2007 nog de heerlijk dikke CR-7 velgen van Michel Cijs overgenomen...een zeer goede koop die de looks van mijn auto zeer ten goede kwam!








En toen ik het eindresultaat zag....mwah...toen was ik toch wel een beetje blij en trots hoor! Ondertusen hebben de nodige mensen het gezien, maar toch plaats ik de foto's nog een keer met veel plezier!











Mijn dank gaat wederom uit naar Gooi en Erik van der Galien  _o_ _o_ _o_...deze manner hebben weer superwerk verricht...en zeeen van tijd besteed aan de wagen. Heb weer een heleboel van ze opgestoken en zal ze nu met rust laten (voorlopig dan... :q) Mannen hartstikke bedankt, zonder jullie kon ik niet zo genieten van mijn wagentje! Genieten jullie nu maar even lekker van de rust....zolang deze duurt  8)7 >:D




Decepticon#1

Pffffffff.....pffffffffffffffff...zo even het stof van het project afblazen. Het seizoen 2009 staat voor de deur, dus er moet maar weer eens wat veranderd worden. Vorig jaar was het een hele grote verbouwing (interieur, audio, velgen, achterlichten) dit jaar wordt het een bescheiden verbouwing aan de achterkant. Er komt een nieuwe klep op, die Alex en ik samen gemaakt hebben. Deze wordt gesierd door het bekende Decepticonlogo die door de beroemde polyestertovenaar AVMJ 6 mm verzonken in de klep ligt, echt heeeel gaaf!





Daarnaast komt er een andere achterbumper ivm de dichte klep.


  :D :D briljante foto blijft dit...

Verder worden er nog wat dingetjes aan het interieur veranderd, maar dat zijn kleine veranderingen zoals bv. de plasmatellers (eindelijk  :x) eens inbouwen.

Op Race Expo 2009 is alles te zien!

Decepticon#1

Trieste berichten van een aantal mensen in hun projecten, helaas is die van mij nog triester. Gisteren is plots mijn grote auto-vriend, spuiter, knutselaar en zelfs van tijd tot tijd tovenaar, Gooi overleden. (hierboven te zien in de deuropening) Het is nog heel onwerkelijk, maar helaas is hij er niet meer. Voorlopig zal dus mijn project(je), wat op Race Expo zou worden onthuld, tot een stilstand gekomen. Hopelijk dat we in de toekomst de wagen netjes af maken, al was het maar als een eerbetoon voor Gooi. Wat zal je gemist worden...

Decepticon#1

Over het algemeen ben ik iemand die zijn snater weinig houdt, maar vanmiddag lukte het AVMJ dan eindelijk ...ik was even stil...    (wat zullen mensen daar blij mee zijn geweest). Want daar stond mijn wagen dan toch! Inclusief carbon kofferklep, carbon dak en carbon (split) hood. Wegens trieste omstandigheden was het werk aan de auto een aantal weken geleden in 1 x stil komen te liggen. Geen Race Expo en überhaupt...hoe en wanneer nu verder?

Maar in de afgelopen weken had AVMJ met alles en iedereen weten te regelen dat hij de wagen af kon maken in het trouwe klushok. Ik had ondertussen wel mijn vermoedens, maar dit durfde ik toch niet (hardop) te denken. En toch was het zo. 'You've officially been pimped' zei hij met een grote grijns op zijn waffel en de sleutels wapperend voor m'n neus. Wat een gave verrassing!

Ik ben er nu nog steeds een beetje stil van en wil iedereen bedanken die heeft meegeholpen (familie, vrienden, clubgenoten etc.) voor deze enorm gave verrassing. Maar boven alles wil ik Alex bedanken...je hebt een gouden hart kerel...(en dan word ik nu toch weer even stil)....thanx mate...





Decepticon#1

Even wat up 2 date pics...inclusief één...maar dan als robot. Deze komt ergens 'op' de wagen en zal te zien zijn op Speed in Rosmalen  !-! Ben benieuwd wat jullie er van vinden!





PS: kleur lijkt op Internet wat anders dan de wagen

Decepticon#1

Na de nodige pech (reed vorige week achterbumper nog kaputt  l-), frustratie  :x en iets wat teveel aan de kop  8)7 is de wagen dan nu 'af'. De carbon motorkap zit erop, de plaat voor over het motorblok is klaar...eindelijk  _o_ Komende week nog wat kleine details afmaken en dan kunnen we er wel weer even tegenaan denk ik. Mijn dank gaat uit naar Alex voor weer de nodige uurtjes geduld en inzet! Thanx buddy!







Decepticon#1

#13
Geen update aan de wagen, maar wel een leuk nieuwtje. Ik zit bij de 10 finalisten voor de Dotz riders contest. Op 4 en 5 juli 'strijd' ik voor een plaats in het demoteam van Dotz...iedereen die op mij gestemd had hiervoor, bedankt!




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev