Advertenties


Colima's RMC 2.0 16V

Gestart door Colin, 25 januari 2010, 20:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Colin

Zo na een geruime tijd op het forum rond gehangen te hebben ben ik lid geworden van de RMC club. En bij een lidmaatschap hoort een projectpagina vindt ik. Dus hierbij mij bijdrage.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Colin, momenteel 21 lentes jong, en student aan de HAS in Den Bosch Ik ben de trotse eigenaar van een RMC 2.0 16v uit 1996.
Hieronder een plaatje van toen ik hem gekocht had en meteen maar gewassen heb.



Aangezien mijn vrienden groep en ik trotse auto liefhebbers zijn begon het tuning virus ook bij mij flink te jeuken.

De eerste aanschaf was dan ook een chromen achterlichten en vlak daarna angeleyes.



In de tussentijd had ik ook al een bodykitje aangeschaft. Maar dit moest er naar mijn mening in een keer onder om meteen een mooi plaatje te krijgen. Dus op een regen achtige dag hebben we de voorbumper en skirts gepast.





De bumpers past goed dus hebben we ze naar de spuiter gebracht wat het volgende resultaat gaf nadat ze gemonteerd zijn op de auto. Overigens niet gelijktijdig wegens tijdgebrek :neen:

de skirts:


de achterbumper:


en de voorbumper


Aangezien hij nu nog vrij hoog op zun pootjes stond heb ik ervoor gekozen om de auto voor te verlagen. Iets eerder gepland uiteindelijk aangezien mijn veer klapte.

Voor:


Na:


Aangezien de achterbumper een leeg gaatje had rechts moest dit maar is opgevuld worden. Ik had geluk Dirk verkocht zijn eindpotjes. NA deze opgehaald te hebben in het hoge noorden hebben we ze gemonteerd met het volgende resultaat:


excuus voor de slechte foto. o-)

Zoals je ziet ben ik al aardig op weg maar nog lang niet klaar. Wat er precies nog gaat veranderen zeg ik nog niet maar velgen staan hoog op het lijstje. Ik namelijk mijn zinnen gezet op een setje Tomason tn-1 velgen.

Tevens heb ik nog een hoop onderdelen liggen die nog gespoten moeten worden. (achterklep clean, oude motorkap van alex, booskijkers en andere spiegels)

Word vervolgd dus....
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

het weekend is voor mij wat minder goed verlopen.
Mijn auto moest naar de garage om hem eens te laten uitlijnen. Nadat ik de auto weer opgehaald had constateerde ik een lak scheur van zoon 10 cm. Naar wat beter gekeken te hebben zag ik dat de bumper een flinke schade had. Tevens was hij aan de andere kant losgedrukt uit het ophangpunt. Dus maar besloten om de orignele bumper terug te hangen. Ik verwacht dat de garage ergens tegenaan heeft gezeten (bijv. uitlijnbak oid) hier hoor ik morgen meer over.
hier een wat mindere foto (zowel in kwaliteit als beeld).

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Afgelopen week de zomerbanden er terug onder gedaan.

Ook heb ik een tijdje geleden een nieuw interieur aangeschaft. Dit wilde ik jullie uiteraard niet onthouden o-)





De nieuwe velgen zijn besteld, zodra ik ze heb laat ik ze zien --
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Zoals beloofd :grin::



Met Pirelli banden voor de wat betere wegligging.

Tevens een grote beurt gehad en nieuwe schijven achter. !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Vandaag naar Bergen op Zoom om daar de veerpootbrug van Joey (Djo321) over te nemen.

Gelijk gemonteerd:



En inderdaad het bochten werk is nu nog beter _o_ !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Na lang wachten was het afgelopen week dan zover: Ik heb mijn voorbumper naar de spuiter gebracht. Dit had ik gelijktijdig willen doen met de andere onderdelen maar dit is momenteel niet mogelijk door omstandigheden.

Eerst de booskijkers gemonteerd:


Daarna de bumper voorzien van gaas en gemonteerd wat het volgende eindresultaat gaf:



Ik zelf ben ZEER tevreden over het spuit en reparatie werk aan de bumper. Daarmee ook mijn complimenten aan de spuiter. Al met al was ik trots man op het showoff festival.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Een kleine update:

Ik heb racegaas in de grill gemonteerd, nieuwe ledjes in de angeleyes (fellere) op de foto branden ze btw allemaal dit is niet altijd het geval. En ik heb opnieuw mijn zijruiten geblindeerd.



Excuus voor de wat mindere foto kwaliteit
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

vandaag een leuk pakketje ontvangen: Nieuwe automatten, de oude waren ver weg en Matthew had een mooie actie. Matthew bedankt!



Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Afgelopen vakantie weer lekker aan het klussen geweest:

Enkele interieurdeeltjes gespoten:



De deurbakken van een ander kleurtje voorzien. Hier en daar zie je het profiel nog wel maar voor een eerste zelfstandig projectje ben ik aardig tevreden:



En alvast een begin gemaakt met het volgende project:



Later meer !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev