Advertenties


Sport luchtfilter Megane IV

Gestart door Abdelitto, 25 februari 2018, 13:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Iemand ervaring met een Sportfilter voor de Megane 4 of heeft er in zitten? Zowel diesel als voor Benzine motoren? Gewoon die de standaard filter vervangt, dus niet die extreem sport filters met uitbouw e.d.

Ik had op mijn vorige auto (Astra) van K&N in zitten en was er zeer tevreden mee, je voelde het toch wel dat er meer power was, verbruik was gewoon hetzelfde en het motor geluid was iets iets minder (Dieslemotor van Opel zijn erg hoorbaar).

Wil het ook aanschaffen voor deze Megane.

henkwijers@hotmail.com


Wat betreft  sportfilter K en N.  ik ben in bezit Megane type 3 cc  dynamic. 2 ltr.  cvt.

Heb al  1,5 jaar  een sportfilter  gemonteerd in de ruimte waar normaal het gewone luchtfilter zit.
Mij bevalt het prima  motor  loopt fijner  en auto  rijd gewoon fijner  en reageert beter op gaspedaal.

Over de serie 4  heb ik helaas  geen ervaring.

Succes  Henk.

marcelca

Ik heb sinds een week of 2 een K&N vervangingsfilter in mijn megane 4 GT zitten....

Je hoort iets meer aanzuiggeluid, verder heb ik echt het gevoel dat ie iets sneller oppakt ( kan ook tussen de oren zitten, maar tussen de oren is het ook goed ), over het verbruik kan ik nog niet zoveel zeggen...

verder is het vervangen van het filter bij de megane 4 echt een klusje wat je binnen een minuut kan doen, je hebt er zelfs geen gereedschap voor nodig


Abdelitto

Bedant Henk.

@Marcela, Ok dus dat is ook wel mijn verwachting ongeveer omdat ik het ook had op mijn vorige auto. Ze zijn wel prijzig maar toch wel waard. Bedankt dat je je ervaring hebt gedeeld.

helmar

In de GT hoor je met de radio normaal aan niets van het luchtfilter. Uit en dan volgas hoor je hem aanzuigen en is het super simpel in te pluggen !-!

Abdelitto

#5
@helmar

Dus jij hebt em ook in je GT? Bevalt het?

marcelca

Ben eigenlijk benieuwd of iemand in Nederland dit al gemonteerd heeft en wat het doet...

op de franse facebookgroep zie je er wel een paar maar mijn frans is uitermate slecht, dus is lastig te volgen


https://www.ebay.com/itm/Forge-Motorsport-Blow-Off-Dump-Valve-Spacer-Renault-Megane-Mk3-Mk4-GT-1-6-TC/162831873829?hash=item25e9893725:g:gA0AAOSwNWxaS22f

hemi24

Geeft het typisch turbo geluidje "whoosh"  als je van het gas gaat...

rfm

De uitleg wat het doet staat er toch bij ?
De meeste plaatsen zo'n ding alleen maar voor het geluid, dat van die warme lucht daar zullen weinigen last van hebben tenzij je een paar uur het circuit op gaat.
Of google anders eens op "blow off valve or recirculation valve", er zijn pro's en cons, en ik weet niet of het met een moderne motor tegenwoordig verstandig is om er zomaar 1 op te schroeven, hoewel we hier niet praten over zwaar getunede auto's dus het zal wel geen kwaad kunnen.
Maar net als een K&N filter doet het niks qua performance, het is vooral een gimmick zodat mensen kunnen horen dat je een turbo hebt.

marcelca

#9
Niet interessant voor mij  :)

Volgens mij heeft de megane 4 al een recirculation valve, dat forge ding is alleen een spacer met gaatjes

Abdelitto

Ik moet zeggen op de dieselvariant dat het kwa motorgeluid wel wat mee doet. Ik had het op mijn vorige auto, een Opel Astra 1.7 CDTI, dat motor was gewoon een tractorgeluid maar dmv K&N luchtfilter werd dat er wel beter op.

helmar

Citaat van: Abdelitto op 30 maart 2018, 10:20:12
@helmar

Dus jij hebt em ook in je GT? Bevalt het?
idd ik heb er een in vanaf maand twee. Je klikt hem er zo in. Als mijn tweede bak, die weer piept bij schakelen, heel blijft gaat hij naar de tuner. Daar merk je pas echt dat er een ander filter in zit.

ROBIN GT

Ik heb regelmatig gehoord  dat een ge-oliede filter (K&N , Green filter enz )  niet goed voor je luchtmassameter is??
Megane lV GT 205

Jacques

Als je een luchtmassa meter (LMM) hebt, kan dat problemen geven. In de LMM zit een verwarmingsdraadje en een sensor die de warmte opvangt. Hieruit wordt de luchtsnelheid berekend. Op die verwarmingsdraad slaat de impregneerolie van het K&N luchtfilter neer. Daarna werkt de LMM niet goed meer. Dit komt ook voor bij vele VW golfjes. Dus kijk even of je een LMM hebt. (Zelf heb ik een MAP sensor en geen LMM in mijn F7R en dan werkt een K&N prima)

henkwijers@hotmail.com

Hallo  Jacgues,

Heb je verhaal gelezen,

Hoe kom ik erachter  op mijn Megane type 3.bouwjaar 2012   of ik een luchtmassameter heb of een MAPSensor.

Of waar kan ik het vinden.


Bij voorbaat  dank.

Henk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev