Advertenties


Service lampje???

Gestart door zombie007, 26 mei 2008, 21:28:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zombie007

Hallo mensen,

Mijn Megane (2.0 uit 2005) geeft regelematig aan dat ik olie bij moet vullen terwijl de motor voldoende olie bevat, alhans dat is wat de oliepeil mij vertelt. Het gekke is dat het soms wel verschijnt en dan weer niet. 's middags als ik van mijn werk terug rijd zie ik het bijna altijd. Het lijkt temperatuurafhankelijk te zijn.

Is er iemand van jullie met een soortgelijk ervaring. Ik vermoed dat het de oliepeil sensor is. Ik ga van het weekend eraan meten. De weerstand ervan schijnt tussen 3 en 20 ohm te moeten zitten.

Ik hoor graag mensen met ervaring  --

Marcelo

ik heb hetzelfde gehad,
Gewoon een liter extra olie erbij gegooit
en hij deed het normaal.

Leek wel vrij gevoelig die sensor Y

en indd met tempratuur kan het ook verschillen
suc6  !-!

A110

Als het oliepeil op max staat dan ga je toch nog niet 1 liter olie bijvullen. Dit met alle mogelijke gevolgen van dien.

Als het oliepeil op max staat en hij geeft nog aan dat er wat bijmoet dan kan dat inderdaad in de sensor zitten.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marcelo

nouja misschien geen liter  :P
Bij mij stond mijn peil niet op zijn max wel op voldoende,
dus olie erbij gegooid en het werkte Y

Maar een vraag waarom zou je er geen olie bij kunnen gooien dan?
Wat zouden de gevolgen kunnen zijn?

Maar denk dat je mij welicht verkeerd begrepen heb,
ik las dat zombie zei dat de auto voldoende olie bevat.

voldoende zie ik als tussen min en max vandaar dat ik zei van een liter bijgooien
dit kan net het beetje zijn, waardoor de sensor hem goed pakt.

Maar indd had er even bij moeten vermelden niet verder dan het max te gaan

Gr !-!

A110

Oke.

Als je teveel olie erin doet dus boven max uitkomt dan kan de motor de olie gaan opzuigen en dan komt het in het inlaatcircuit terecht waardoor de motor op "hol" kan slaan met alle motorschade als gevolg.
Dus daarom NOOIT boven max uitkomen.

Met voldoende is inderdaad tussen min en max in.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Marcelo

oke bedankt voor de uitleg !-!

duckie1098

En als je (ruim) boven max oliepeil gaat zitten dan worden je olie keerringen vernielt doordat er in je motorblok ook nog zoiets als pompwerking bestaat door onder andere de op en neergaande zuigers waardoor de druk te hoog oploopt als je niet genoeg luchtbuffer in je blok hebt door teveel olie.Hierdoor gaat je carter ontluchting ook enorm smeren.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev