Advertenties


Roetfilter sensor

Gestart door Klaroet, 7 februari 2018, 15:24:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klaroet

Heb sinds een paar weken een steeds terugkomende storing in het motormanagement.
Storing uit laten lezen en blijkt de sensor voor de roetmeting te zijn.
Is dit een kostbare zaak om te repareren of is dit zelf te doen?
Ook krijg ik de melding telkens om de inspuiting te controleren (diesel) dit begint nu continue terug te komen de melding. Kan dit ook te maken hebben met een vervuild brandstoffilter?

Mvg,

Klaas

mark29

Er zitten meerdere sensoren op.
En jouw informatie is niet specifiek. Dan kan ik een net zo breed antwoord geven, dat gaat je tussen de 10 en de 10000 euro kosten.


Welke storing heb je? Drukverschil sensor van roetfilter of een temperatuur sensor etc.
Degene die de diagnose gesteld heeft kan ook een prijsopgaaf maken of in ieder geval duidelijk zijn wat er kapot is.
Of jij verwoord het hier maar globaal......

Klaroet

Volgens de garagehouder is het temp sensor voor de roetmeting, had het over kostprijs ongeveer 89 euro en 3 uur montage tijd. Heb een megane grandtour van 2008 1.5 dci

g013

Hi denk dat ik precies dezelfde auto heb als dat jij hebt. 1.5 dci 105pk fap GT.
Ik heb vorig jaar inspuiting controleren gehad en dat bleek de aircodruksensor te zijn.
Dat had ik destijds op internet gevonden a.h.v. de foutcodes op een Frans forum, want de garage zelf kon het niet vinden.
Welke foutcodes krijg je?

Klaroet

het probleem (inspuiting) blijft steeds terugkomen, storing met motor management kwam erbij.
Telkens kwam het erop dat de temp sensor voor de roetmeting problemen gaf
Monteur kwam met het verhaal dat er iets niet goed zat met de bedrading er naar toe en heeft iets gerepareerd hierin. Volgende dag weer storing en gedacht toch de sensor vervangen :cry: de dag erop weer dezelfde foutcode en vender gaan zoeken. Er bleek wat corrosie in de stekker naar de sensor order de auto te zitten. Beide delen (stekker en contra stekker) vervangen 06-03 heb vandaag de management storing sensor nog niet weer gehad. Mischien sensor onterecht vervangen en was het dus alleen het stekkertje >:( alleen dus het probleem van de inspuiting blijft telkens terugkomen en komt dus niet duidelijk in het uitlezen naar voren. Van morgen dus het bekende sleuteltje en inspuiting controleren, ook schakelt dan de cruise control uit als beveiliging. Je weet op een gegeven moment niet meer waar deze storing weg komt.

Klaroet

Ga morgen weer naar de garage voor uitlezen.

g013

Ik kreeg ook inspuiting controleren en de cruise control stopte met werken icm noodloop.
Als dit vooral bij regen gebeurd kan het de aircodruk sensor zijn. Die zit voor achter de bumper

Klaroet

Probleem is opgelost, sensoren voor het roetfilter en er na vervangen. Het is onduidelijk welke sensor de boosdoener was, het schijnt dat beide sensoren elkaar beinvloeden. Ook de melding inspuiting controleren is nog niet terug geweest is rijdt er nu ongeveer weer twee weken mee. !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev