Advertenties


Temperatuur schommelt

Gestart door Zaros, 6 maart 2017, 17:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zaros

Beste forumleden,

Een half jaar geleden ben ik ook een eigenaar geworden van een megane uit 2003.
Nog maar weinig problemen gehad tot nu.

Ik ben ermee op vakantie geweest en op de heenweg begon het al. Het sturen vond ik niet helemaal zoals het hoorde, de ene keer wijkte hij een beetje af naar links en de andere keer naar rechts, en in bochten(vooral bij 100km/u en hoger) moet je constant een beetje heen en weer sturen om een mooie bocht te maken. Ook bij het starten kreeg ik af en toe de melding "stuurkolom niet vrij" en het service lampje ging aan maar met een beetje spelen met het stuur starte hij gewoon weer en gok dat er dus iets niet goed is ermee.

Een paar dagen later drukte ik 2 keer op de kaart om de auto op slot te doen en dan zouden alle ramen normaal moeten sluiten. Maar het raam aan de bestuurders kant ging naar beneden en kon niet meer omhoog. Ik heb de bekleding er af gehaald en het raam handmatig weer omhoog gedaan zodat ik zonder te klappertanden van de kou kon rijden maar het motortje deed niks meer.
Een paar dagen later ging hij opeens weer naar beneden maar na 10 minuten ging hij gelukkig weer automatisch dicht. Nu werkt het raam gewoon weer maar voor hoelang dat zal zijn weet ik ook niet?

En op de terugweg begon de temperatuurmeter flink te schommelen. Normaal staat hij precies in het midden maar nu zakte hij regelmatig langzaam terug naar het eerste streepje of zelfs lager en ging dan weer terug. Hij gaf nooit heter aan hij werd alleen maar kouder. Is dat de sensor die het begeven heeft of zou dat wat anders zijn?

Als iemand weet hoe ik deze problemen op kan lossen hoor ik dat graag!


mark29

Fijne auto heb je gekocht.
Ben zelf niet gek op de megane 2.
Jouw ramen problemen zullen waarschijnlijk te maken hebben met wat geoxideerde bedrading, als het dan wel en dan weer niet werkt.
Stekker tussen deur en auto controleren, een groene stip is al voldoende voor ellende.
Stekker op raammotor controleren, hier idem, een groene stip van oxidatie is al zat voor ellende, de contacten van de motor moeten ook brand schoon zijn.

Die temperatuur problemen, wat voor motor ligt erin?
Kan een probleem met thermostaat zijn natuurlijk. Afhankelijk van type motor, die diesels worden erg traag goed warm.

Het sturen, hoe is de bandenspanning en de slijtage van de banden?
Hoe is de uitlijning, en het onderstel, een stuurkogel of versleten fuseekogel kan deze klachten al gauw geven.
De veerpootlagers zijn ook een knudde ontwerp bij deze autos overigens.

Dat stuurkolom, in het stuurkolom zit een vergrendelblok, zit vast met ik dacht een torx bout, met tegengesteld draad zowiezo, deze gingen vroeger vaak kapot, ik ben bij behoorlijk wat meldingen geweest met de klacht auto start niet, en was dit pokke ding kapot bij deze autos, in de jaren 2003 tot 2006 ongeveer, en de jaren erna de meldingen dus.
Toen geregeld vervangen, de laatste jaren gelukkig niet meer hoeven doen, omdat die autos voor ons te oud worden, niet echt een prettig klusje om te doen. Vervangen voor hij defect is gaat nog, dan kan je de boel bewegen, eenmaal helemaal defect valt de auto niet meer te sturen en te bewegen en dat maakt het demonteren van onderdelen zoals een stuurkolom veel moeilijker.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev