Advertenties


inspuiting controleren foutcode DF625

Gestart door sjoerd, 10 januari 2017, 23:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoerd

hallo,

enige tijd terug verscheen ineens de melding inspuiting controleren in mijn dashboard. bij melding had de auto ook direct geen vermogen meer. de melding bleef niet constant en bij stationair lopen verdween de melding ook weer. na uitlezing bleek een sensor van de turbo defect te zijn en nadat deze was vervangen geen problemen meer gehad. het ging om de sensor die gelijk aan de bovenkant van de buis zit. ook kwam bij de uitlezing een foutcode over de gloeibougies naar boven, echter werd de keuze gemaakt eerst de sensor van de turbo te vervangen omdat de verschijnselen daar het beste bij passen. het kan zijn dat 1 gloeibougie slecht is maar dat is dan niet gelijk noodzaak deze direct te vervangen (advies). mocht ik ze toch willen vervangen dan wel gelijk alle 4.

ondertussen een aantal weken verder en nu sinds een paar dagen heb ik de melding inspuiting controleren weer terug in mijn dashboard.nu gaat de melding niet weg tenzij ik de auto even uitzet en weer opnieuw start. echter met pech komt de melding gelijk weer terug. bij uitlezing stond nog steeds de gloeibougie maar ook code DF625 uitlaatgas temperatuur sensor....
afgelopen week is de auto even een paar dagen weg geweest en is gelijk de distributieset vervangen. bij vervanging bleek de riem wat losser erop te zitten dan eigenlijk hoort maar dat is nu dus opgelost. echter vreemd is dat na vervanging van de riem en enkele testritten de foutmelding niet meer terugkwam en dus geen fout diagnose meer naar boven is gekomen.

nu rij ik deze ochtend naar mijn werk en na 500meter kwam de melding weer. erna motor weer uit en aan en toen 10km verderop op de autobaan reed ik ongeveer 100 in de 6 en zonder extra gas te geven of wat dan ook ineens weer de melding en weer geen vermogen.

is het toeval dat deze 2 sensoren zo kort elkaar kapot gaan of is met de 2de melding iets anders aan de hand?

er wordt nog gespeculeerd naar een oplossing maar wellicht dat vanuit het forum al wat suggesties en tips kunnen komen

alvast hartelijk dank!

Mastertje

voorgloei bougies worden zwaarder belast omdat ze ook werken als nagloeisysteem. Gaan ongeveer 80.000 km mee komt dus nogal eens voor.
Temp zender wordt thermisch zwaar belast, komt ook vaak voor bij diverse merken
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev