Advertenties


Help: Advies welke slagmoersleutel voor loshalen krukasbout met Airpress 310/25

Gestart door Abraxas, 25 juni 2016, 11:37:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abraxas

Goedenavond, even een andere kant belichtend: ik hoorde vandaag dat het losdraaien van de krukasbout ook mogelijk is zonder slagmoersleutel, maar puur door blokkeren van krukas dmv schroevendraaier/beitel tegen de starterkrans. En dan de bout losdraaien met wringijzer en lange pijp.

Heeft iemand dit als eerder gedaan?

mark29

Van mijn luchtsleutel was niets meer te lezen, maar bij een collega nog wel, Wurth master dss 1/2" premium art. 0703 3150 max 6.3 bar/90psi

Abraxas

Bedankt allen,

Na wat rondneuzen eerst maar eens een slagmoersleutel lenen en testen op mijn comrpessor met juiste slang.

Aankomend weekend wil ik mijn distributieriem vervangen. Kan ik de krukasbout ook losdraaien met een wringijzer icm lange pijp?

Ik vraag mij nog wel af hoe mensen het vliegwiel blokkeren mbv een (koud)beitel. Kan iemand mij dat uitleggen?

groet,

Patrick


Jacques

Ik heb dit probleem ook gehad. Je kan de starterkrans alleen goed blokkeren als de motor eruit is. Daar bestaat een speciaal stukje gereedschap voor: een stuk staal met 4 tanden en een oor waar mee je het aan de bak schroeft (deze http://www.autogereedschap.com/a-28031826/koppeling/vliegwiel-blokkeerstift-bgs/ ). Blokkeren met de pen in het blok, zou ik niet durven. De enige oplossing: Luchttol, niet tegen houden, en de bout losdraaien. Gebruik niet zo'n hobby ding, die heb ik gewoon weg gegooid.

rectornbp

Net afgelopen week nog losgedraaid; simpel geblokkeerd met stalen pen/grote schroevendraaier tussen koelsleuven van de remschijf tegen de remklauw of remzadel. Zat wel erg strak en geen luchtsleutel, maar een lang stuk pijp (en simpel maar sterk gereedschap) gaf uitkomst.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev