Advertenties


locatie startmotor

Gestart door .Erik, 1 september 2013, 21:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

.Erik

Hallo!


Zojuist heb ik helaas mogen meemaken dat mijn megane niet meer start. Ik probeerde te starten, kreeg kort de melding elektronische storing, tezamen met het aan en uit gaan van de gehele dashboard-kermis. Wanneer ik het nu opnieuw probeer, krijg ik vijf vlotte korte klikken snel achter elkaar te horen, maar geen draaiend geluid van de startmotor.
Ik verwacht dat het relais van de startmotor vast zit. Dit kan 'geholpen' worden door de startmotor een tik met de hamer te geven (na eerdere ervaring van een kennis). Ik kan alleen de startmotor niet vinden, haha. Iemand enig idee hoe ik hem kan herkennen, en of ik er inderdaad bij kan? Of moet dan de hele wielkast open?


Overigens is de accu niet leeg, alle lampen gaan netjes aan (incl. Dimlicht en interieurlicht).


Alvast bedankt!
Erik

Jacques

Ik denk toch dat je accu defect is. Voor je verlichting heb je veel minder vermogen nodig. Startmotor trekt ca 300A als je start.  (verlichting ca 10A) Laad je accu testen voor je onnodig gaat zoeken!

J to the H (Jeroen)

#2
Ik denk ook je accu..
Ik heb het ook gehad. Anwb-meneer heeft gemeten en er bleek een kapotte cel te zijn waardoor hij slechts 9,6 volt geeft.

pannekoeke

Is inderdaad de batterij die kapot op plat is
Indien het startmotor zou zijn zou je geen geklik horen

.Erik

Ik zal morgen even langs de garage gaan om de boel door te laten meten. Wordt even aanduwen denk ik ;)

Marc H.

Eerst even de accu doormeten. Zit ie onder de 10V, is de accu overleden. Daarboven bijna zeker dat het de startmotor is.

.Erik

Het was uiteindelijk inderdaad gewoon een overleden accu. Bedankt voor de reacties!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev