Advertenties


rubber/olie achtige geur. lekkage ontdekt, maar wat is het.

Gestart door .Erik, 14 augustus 2012, 18:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

.Erik

Dag allemaal,


Het viel me laatst op dat mijn auto af en toe een beetje begint te ruiken, terwijl ik laatst net mijn airco heb laten verfrissen/doorlopen. Na even snel de motorkap open te hebben gehad viel me een lekkage op. Weten jullie toevallig wat dit is? Ik heb nog niet de kap eraf gehaald, gezien de motor behoorlijk warm is. Alvast bedankt!!





ramon16v


.Erik

Het is inderdaad de olie aanvoerleiding voor de turbo. Waarschijnlijk is de afsluitring poreus. Gelukkig dus waarschijnlijk maar een klein dingetje.

.Erik

Hi!


Ongeveer een jaar geleden had ik dit probleem, dat werd toen opgelost door een pakking te vervangen. Komt er op neer: nieuw o-ringetje tussen deze aansluiting op de foto.


Nu heb ik weer hetzelfde probleem, maar ik denk dat ik heb zelf wel kan doen in plaats van weer naar de dealer te rennen. Hebben jullie enig idee of er olie in deze leiding zit als de motor stil staat? Ik zit niet te wachten op een plas olie over mijn motor namelijk..


Alvast bedankt!

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

.Erik

Dus dan moet ik mijn volledige olie aftappen voordat ik dit kan vervangen?

rened

Daar komt bijna geen olie uit.
gewoon openschroeven en vervangen, daarna ff doorstarten met bdp sensor eraf om weer olie rond te pompen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev