Advertenties


megane 2.0 automaat

Gestart door clan, 8 juni 2012, 10:27:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clan

elke ochtend na een km of 2 te hebben gereden schokt de motor blijft in een versnelling doorrijden ( schakelt niet meer) na de motor te hebben uitgezet en weer starten rijd het weer normaal. wat is het probleem ?

Roadkill (Michiel)

Ooit al eens de versnellingsbak olie en filters ververst? Zou je ook iets meer gegevens over de auto kunnen geven,enne wel zo netjes om je eerst voor te stellen  ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Xanquezer (Frank)

olie ;)   

had maar van me ook last van...

De auto schakelt op olie druk
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dennis Postma

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  8 juni 2012, 10:41:23
Ooit al eens de versnellingsbak olie en filters ververst? Zou je ook iets meer gegevens over de auto kunnen geven,enne wel zo netjes om je eerst voor te stellen  ;)

Helemaal mee eens. voorstellen kan in het volgende topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.0

matthew

Klepje stuk in automaatbak(hydraulisch blok gedeelte).Komt vaker voor.

megcab2000 (Verkocht)


Ja, denk ik ook : die klep (bij 4traps automaten) en in mindere mate de olie (zolang er geen lekkage is hoeft die maar eens in de 180 dkm vervangen te worden).

Het is wel zo, dat automaten met nog koude motor/bakolie altijd wat langer in de eerste 2 traps blijven hangen, heeft inderdaad met oliedruk te maken. Als je jouw bak ook handmatig/sequntieel kan schakelen, zou ik dat voortaan de eerste 1,5 km proberen, daarna pas in Drive duwen.

gr.
Megane is verkocht

Rens

Mijn automaat voel ik nu ook wat meer schakelen zegmaar, vooral terugschakelen voel ik weleens met stootjes.
Nou lees ik iets over een klep  en olie, is dat een kostbaar iets om te laten vervangen bij een dealer?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev