Advertenties


Motor uitgevallen tijdens het rijden

Gestart door aaw@planet.nl, 13 december 2011, 10:29:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aaw@planet.nl

Beste allen, laat ik beginnen met mij voor te stellen, ik ben een eigenaar van een Megane 1.6L 16V uit het jaar 2003.
Ik heb deze auto een maand geleden gekocht. In het begin schokte de motor erg, en leek hij "op 2 benen" te lopen, en had ik te maken met vermogensverlies en slecht optrekken. Na het lezen op fora dacht ik aan de bobines. Die zijn inderdaad door de garage van de autoverkoper direct na 3 dagen vervangen. Probleem opgelost. Gisteren viel tijdens het rijden, bij indraaien van een bocht opeens de motor uit. Ik kon hem nog net veilig naar de kant sturen. Daarna wilde de motor niet meer starten, de console gaf aan: electronische storing. Het lampje van de airbag en nog wat lampjes branden wel, de electrische ramen gaan naar beneden/boven, de remlichten doen het ook, maar de startmotor doet niets. De ANWB monteur
kon de computer niet uitlezen, en verder niets vinden, en sleepte mij naar de Renault dealer. Daar staat hij nu, voor een diagnose. Ik heb zelf als mogelijke oorzaken inmiddels gevonden in diverse fora, om na te laten kijken:

BDP sensor, voedingsrelais van de motorcomputer, brandstofpomp relais, stekker van de druksensor vd airco, voedingsdraden naar de RE, draadbreuk onder de motorkap bij stekkers, zekeringen en relais, KAT filter verstopping, 4-gas test laten doen, vuile gasklep, gasklepbehuizing vies, gasklephuis opnieuw laten inleren daarna, massadraad van de startmotor, nokkenas positiesensor, computer opnieuw laten resetten, MAP sensor.

Heeft iemand anders misschien nog een idee?

A110

Welkom,

Je hebt je aardig zitten verdiepen in het probleem. Wat ook nog kan is een kapotte hoofdzekering bij de plus-pool van de accu. Dit zelf ook eens meegemaakt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev