Advertenties


Kraak in auto rechtsvoor

Gestart door D-J-W, 18 maart 2010, 08:54:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

D-J-W

Dag,

Ik heb een kraak in mijn Megane 3 180TCE, ergens rechtsvoor als ik over een hobbelig wegdek rij. Ik weet het dit is geen duidelijke beschrijving Het komt niet van de stoelen, ook niet van het dashboard en ook niet van de wielophanging. Het is ergens in het interieur.... maar waar. Iemand al last van kraakjes (die je hopelijk ook hebt kunnen oplossen).


D-J-W


Stefan

hmmmm...
Dat zal niet meevallen voor iemand om dat probleem vanachter de computer te bepalen... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

D-J-W

I know dat is niet makkelijk, maar misschien hebben andere ook zoiets of zoiets gehad... meestal zijn het structurele problemen die in alle auto's voorkomen.

D-J-W

Een update:
Ik heb alle rubbers van de rechter voordeur ingevet wat helaas geen resultaat opleverde.
Vanmorgen toen ik naar mij werk reed en vooroverboog om te luisteren was het geluid elke keer weg is ik dat deed.
Dus dacht ik, hej mijn stoel. Ik heb toen de lende steun vestelling vesteld en ik denk denk dat het is...
Maar ben nog niet zeker. Dus vanmiddag ff veder proberen

D-J-W

Dat was het dus als de auto stilstaat kan ik de klacht niet reproduceren.
Het enige wat nog overblijft is iets aan de buitenkant of onderkant van de auto of in het dashboard. De rubbers aan de platic strip onder de ruitenwissers tegen het raam kunnen het ook veroorzaken. Als dat niet lukt gaat hij terug naar de garage voor onderzoek. Dit moet er uit verpest het rijplezier.

sunshine

ik moet zeggen dat ik al een aantal keer iets raars heb gehoord inderdaad over niet vlak asfalt (niet storend) maar het klinkt heel vaag, het lijkt dan wel rechtsachter vandaan te komen ik houd het in de gaten
heb er nog geen 400km opzitten

Benjamin Renon

Denk dat je het beste iemand mee kan nemen en dan tijdens het rijden luisteren.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Niks zelf aan doen gelijk naar de garage gaan,zeggen wat je irriteerd en laat een monteur meerijden om te laten horen wat jou stoort en dan mogen ze het oplossen.


roos

het rare geluid begon bij mij ook rechts achter niet storend in het begin maar met de tijd werd het wel storend zeker bij het rijden over drempels en over klinker wegen in eerste instantie kon de garage niks vinden maar zijn nu tot de conclusie gekomen dat het geluid in de schokbreker rechtsachter zit dus maandag wordt er een nieuwe onder gezet ik hoop dat ik dan verlost ben van het vervelende kraak geluidje.
Citaat van: schrik op 19 maart 2010, 20:26:20
ik moet zeggen dat ik al een aantal keer iets raars heb gehoord inderdaad over niet vlak asfalt (niet storend) maar het klinkt heel vaag, het lijkt dan wel rechtsachter vandaan te komen ik houd het in de gaten
heb er nog geen 400km opzitten

D-J-W

#10
Ik heb het gevonden het is de Veiligheids gordel klem die naast de bestuuurders stoel vast zit. Als het kraken begint en ik beweeg de aansluiting naar voren dan stopt het gelijk. Nu nog kijken hoe ik het oplos. Het lijkt het kabeltje van de grendel melding dat de kraak veroorzaakt. Dat zit met een bundelbantje Gemonteerd. Tja durf het bijna niet te zeggen maar een beetje knullig afgewerkt.... Dat geld ook voor de voordeur panelen en handvaten, die kraken ook omdat het erg slap materiaal is maar gelukkig valt dat erg mee. 

Ik nu wat de oorzaak van het probleem is, dan stoort het gelijk veel minder.

sunshine

bij mij zijn de gordels niet verstelbaar is dat bij jou ook zo?
ook heb ik nog niet uitgevonden hoe de richtingaanwijzers automatisch bijv. drie keer knipperen bij 1x aantikken .. nu moet het handmatig
ik heb een dynamique met alle pakketten erop

mijn rammel komt trouwens vanuit de hoederplank die ik eens bekeken heb, schandalig gewoon die ligt gewoon los in de kofferbak zonder een mechanisme om hem vast te klikken :S, trilt de hoederplank ook bij jullie? ik heb wel 18inch banden eronder zitten ..

D-J-W

Mijn hoeden plank trilt niet gelukkig. (17 inch) Gordels zijn niet verstelbaar (Privilege) en de richting aanwijzers kunnen
niet 3x knipperen bij 1x aanraken....

sunshine

goed om te weten, die van mij moet volgende week naar de dealer omdat mijn oliesensor stuk is vanaf de aflevering en ook de uitlaat is beschadigd.
ik kaart dit probleem ook aan het lijkt steeds erger/vervelender te worden, wellicht is het ook de schokbreker ipv toch de hoederplank wat ik dacht

Ik nu wat de oorzaak van het probleem is, dan stoort het gelijk veel minder.
[/quote]
Citaat van: roos op 19 maart 2010, 22:29:03
het rare geluid begon bij mij ook rechts achter niet storend in het begin maar met de tijd werd het wel storend zeker bij het rijden over drempels en over klinker wegen in eerste instantie kon de garage niks vinden maar zijn nu tot de conclusie gekomen dat het geluid in de schokbreker rechtsachter zit dus maandag wordt er een nieuwe onder gezet ik hoop dat ik dan verlost ben van het vervelende kraak geluidje.
Citaat van: schrik op 19 maart 2010, 20:26:20
ik moet zeggen dat ik al een aantal keer iets raars heb gehoord inderdaad over niet vlak asfalt (niet storend) maar het klinkt heel vaag, het lijkt dan wel rechtsachter vandaan te komen ik houd het in de gaten
heb er nog geen 400km opzitten

matthew

1x aanraken 3x knipperen is echt iets van de vag auto's dat heeft Renault bij mij weten nog nooit gehad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev