Advertenties


Megane 4: zoektocht naar een vervanger voor de 3

Gestart door gjcvro, 5 maart 2017, 21:05:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Absoluut. De IV gaat me 125,- netto per maand meer kosten dan de III (20%, daarom toen deze gekozen)

Zowel door hogere fiscale waarde, maar ook een eigen bijdrage die naar 145,- per maand gaat.
Niettemin, ik (lees we, getrouwd en twee kids) heb het er wel voor over. Al zat een talisman aardig op de grens van wat ik netto kwijt wilde zijn.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

pagi

Oeh, €145,- eigen bijdrage.... Bij ons word dit per 1 januari 2018 ingevoerd maar begint bij € 85,- bruto  >:( Blijft in ieder geval wel goedkoper dan privé dezelfde auto rijden.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

gjcvro

Vergis je daar niet in. Lease kost stiekem veel meer dan je je realiseert, zeker als de werkgever meewerkt aan een alternatief zoals bij mij.

pagi

Privé kan ik geen nieuwe Megane 4 Bose Estate 1.5 dCi van 35K rijden voor € 316,- per maand inclusief, eigen bijdrage, onderhoud, brandstof (ook op vakantie) en winterbanden.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

gjcvro

Ik gok dat je dan alleen kijkt naar de bijtelling..
In mijn geval zijn er 3 bedragen interessant: bijtelling, kilometervergoeding en mobiliteitsbudget.
Tel ieder maar eens op 250 euro.. zonder echt details te bekijken. zit ik al op 750 euro. 8)7


adinsx

Mijn huidige III weet ik de overname prijs van en daarmee dus ook de afschrijving.
Ook al het onderhoud weet ik de kosten van, en wegenbelasting, brandstof en verzekering zijn op 90% nauwkeurigheid te schatten.
Dan kost de auto al snel zo'n 10-11.000 euro per jaar.

Maar inderdaad, kijk je niet alleen naar de bijtelling, dan tikt lease ook hard aan. De auto is vaak een salariscomponent, en sommige werkgevers willen het leasebudget bruto beschikbaar stellen als mobiliteitsbudget. Daarnaast, geen leaseauto is vaak meer loon en dat helpt mee voor je pensioen, etc. etc.

Maar het gemak van lease is toch wel lekker. Ik tik dadelijk zo'n 400,- netto af. En die 145,- eigen bijdrage? Tja, ligt inderdaad vrij hoog. Maar als ik in de zomer met 1500 kg sleurhut naar Kroatië tuf (1:6,1 met de III) dan haal ik al weer een deel terug.
Niet klagen, lekker genieten.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev