Advertenties


electrisch dak cabrio werkt niet

Gestart door kuivenhoven100, 16 februari 2009, 12:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rene1969

haha Ja daar heb ik wel aan gedacht. Je hoort de motor van het slot nu draaien alleen de dekplaat komt niet omhoog. (in het geval dat het dak omlaag is, met slot vergrendeld en slot ontgrendeld) En als het dak dicht is, en je zet hem aan de voorkant omhoog dan hoor je het gepiep wat hij hoort te doen maar als je dan op de openknop bij de pook drukt piept er weer een alarmsein dat er iets niet in orde is. Nu hoor je ook geen motor draaien.

M@ttie

Het komt wel eens voor dat het touwtje waar je aan moet trekken om de afdekplaat met de hand te ontgrendelen niet in de juiste stand terug gaat, hij moet in een uitsparing komen!! Je kan als je afdekplaat met de hand open doet even de zwarte stoofen bekleding weghalen en kijken of het goed in elkaar zit!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rene1969

#32
Ook hier had ik al naar gekeken en idd stond dit niet goed. Hierna heb ik dit veranderd zodat hij bij het handmatig vergrendelen weer in de uitsparing viel.
Kan het zijn dat ze bij het uitlezen geen storing zagen omdat er geen druk op het systeem kwam. Het was zelfs zo dat ze nl helemaal geen enkele storingsmelding kregen. (beetje vreemd)
Kan het zijn dat ze nu er wel weer druk wordt opgebouwd, ze wel een storing uit kunnen lezen of is dit weer geld weggooien.

M@ttie

Het leuke is dat je om een ECU van het cabrio dak uit te lezen een speciaal kabeltje zelf moet maken en deze moet je dan achter in de auto bij de computer pluggen en dan kan je m pas uitlezen...
Vaak gaat dit verkeerd en wordt er dus eigenlijk niet eens uitgelezen!!!
Dus ik vraag me af of ze m dan hebben uitgelezen...
Je kan hem uit laten lezen en dan even vragen of ze de staten en parameters uit willen printen, als je die dan hier post kunnen we kijken of daar wat mee kunnen en of we zo kunnen oplossen voor je...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rene1969

Precies dit idee had ik ook. Dit keer wil ik zien hoe ze hem uitlezen. Want in het werkplaatshandboek staat dat er geen storing valt uit te lezen als ze hem gewoon direct aan de clip leggen. Dit moet gebeuren met de "zwevende diagnoseaansluiting". Zal me niks verbazen als dit niet is gebeurt.
Bedankt voor het meedenken iig.

rene1969

Update! Vandaag nog een keer de contacten nagelopen. Maar nadat ik het vorige losse contact gemaakt had en alle contacten ingespoten had was ik vergeten om nog een keer de accupolen los te halen om de ecu te resetten. Nadat de polen los geweest zijn en ik de kap een keer ingeklapt en uitgevouwen had, kwam er leven in de kap. De eerste keer bleef de dekplaat hangen onderin. Daarna de kap helemaal geopend en de dekplaat dicht en vergrendeld. En ja hoor in 2 pogingen ging het dak open en de dekplaat werd vergrendeld. Alles werkt weer electrisch. Terwijl de dealer toch echt vertelde dat ik een nieuwe pomp moest hebben. Zal alleen nog onderdelen hier halen, maar voor de rest vertrouw ik ze een stuk minder nu. Ook al omdat ze verschillende dingen waren "vergeten" terug te plaatsen na het doormeten, zoals de gordelgeleiders op de achterbank.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen.

DHL

Welgemeend proficiat, de volhouder wint !-!

M@ttie

Nou hopen dat het morgen lekker weer wordt kan je er nog ff van genieten... !-!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

rs50jochem

Sjapoo!!!

Zeer goed.. Enne, lekker weer..??! Ik rij afgelopen 2 weken bijna elke dag open (vanaf 's ochtendvroeg dus al eh).. ;)

rene1969

Zodra het 15 graden of hoger is en het regent niet gaat bij mij het dak ook open haha

rs50jochem

Koop een windrek.. Hij kan dan zelfs open als het vriest.. De norm voor mij is; felle zon, geen luchtvochtigheid, open!!

rene1969

Vandaag nog even geinformeerd bij de dealer hoe ze de storing in mijn kap hebben uitgelezen. Ik moest 200 euro betalen voor het uitlezen en doormeten van verschillende punten aan de kap. Hieruit bleek dat ze de diagnosestekker aan de ecu onder de motorkap hadden aangesloten, met als gevolg dat er geen storing uitkwam. Ik heb toen even uitgelegd dat je volgens hun eigen servicebrieven op die manier al een paar jaar geen storing in de kap kunt uitlezen. Dit had moeten gebeuren volgens de zwevende aansluiting. De medewerker stond er van te kijken en wist zich even geen raad. Hierna heb ik de kosten voor het uitlezen teruggevraagd en.............teruggekregen. Er werd met de monteurs contact opgenomen dat ze beter op moeten letten in het vervolg , wat de procedures zijn mbt kapstoringen. Zo zie je maar dat zo een werkplaats cd zich al na 1 storing heeft terugbetaald haha.

M@ttie

Nou kijk eens aan, dan is het helemaal goed gekomen...
Jij je geld terug en de dealer een korte cursus... :D
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

mark_markje

ik heb ook een probleem met mijn open dakje :P
ik ziet dat er zelfs geen aansluiting is maar ik kan de bedraging ook niet vinden.! weet iemand waar ik die dan kan vinden..?

rene1969

Bedoel je een open dak van een coupe of een cabriodak?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev