Advertenties


2000_16V Versnellingbak

Gestart door 200016v, 22 april 2011, 13:41:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Den

Je hebt er wel ecu programmers voor maar heb het zelf nog niet gedaan of mee gewerkt.
Bij ons komt er een kdfi op en is de stb er ook uit.
Sommige dealer kunnen het uitzetten en anderen weer niet of het kan totdat de accuklemmen eraf gehaald worden. Op marktplaats staat er iemand die ze eruit kan programeren dus dat zou je ook kunnen doen.

Die ecu programmers kun je in engeland bestellen maar voor 1 betaal je teveel verzendkosten, zeker als je het doet om te proberen ;)

Verder bedrading omleggen naar brandstofpomp of ontsteking werkt niet. Heb zelf alles al geprobeerd maar enkel bij onze oude k7m kon ik er een zekering uittrekken en dan starten. Maar bij de f7r werkt dit ook niet.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

Klopt sommige renault dealers kunnen dat voor € 15.00 en je STB uitschakelen.

Op marktplaats heb ik dat ook gezien.denk dat ik het zoals hierboven maar even houd! als ik een code kan krijgen ben ik al tevree.of gewoon is een babbel maak met de garage en gewoon is kijk wat er loos is en wat het kost ( de dingen die ik door de jaren heen zelfs gefixt heb had me bij de garage al heel wat duiten gekost, en of het probleem dan opgelost was is maar de vraag!!!

hoe Uplload ik hier foto's??????? heb al gekeken maar kon niets ondekken! of moet je LID zijn of zo?

Den

Nou hier in de buurt niet hoor.
Is wel balen maar ik zoek nog een adresje, er zit nu een alarm in plus een gps tracker dus die stb is een beetje overkill.

Fotos kun je wel uploaden maar dan via een fotosite en de link hier dan plaatsen.
Als je een reactie plaatst zie je boven het tekstvak een youtube logo een picaso en het plaatje ernaast moet je hebben.
Dan komt er iets met img te staan [img.]hier tussen zet je dan de link van de foto[./img]

Fotos uploaden moet via een fotosite maar hoe of wat weet ik niet.
Vraag het anders in klets maar raak en er was dacht ik een how to op het forum te vinden, dont know where ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

batterij vervangen en werkt nog niet, ik heb gevraagd om een startcode maar die is er niet voor mijn Meg vertelden ze bij de renault garage.de meg is van Okt-1996 -2000_16V

ze konden hem wel aan de kast zetten om te kijken wat er loos is maar dan moest ik een afspraak maken ( ik gaf weer wat de problemen *soms* waren{ abs lampje brand soms,dan werken de knipperlichten+electrische ramen ook niet} druk ik dan teegn de zekeringskast is het abs lampje uit en werken de ramen ook weer ) andere zekeringskast??? wat kost zon kast??? het was nogal druk daar en ik gaf aan dat ik het wel even zou bekijken en anders wel contact op zou nemen.
rooie lampje knippert om de seconde en als de motor loopt knippert ie sneller!!!!
sleutel is daar ook getest en is goed!

Den

Is dan de uch die problemen geeft, die zijn best prijzig en ook zeldzaam. Startcode hebben ze allemaal want wij hebben hetzelfde management dus ik heb wel een code.
Ik denk dat er ergens een stekker niet goed zit. Je kunt alles even inspuiten met contactspray en goed sxhoonmaken. Soms zit er wat oxidatie op de comtacten.
Er kan vocht via de ruimte onder je parafan bij de circulatieklep naar binnen lekken.
Zelfde plek als de accu maar dan aan de andere kant.

Er zal dus iets met de uch gedaan zijn omdat je wel kan starten met de stb erop.
Zou voor de kast op onderdelenlijn kijken en dan afspraak maken voor het inlezen van de nieuwe zekeringkast.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

de uch? is dat de computerkast die rechts onder de motorkap zit ( achter koplamp?? )

ze vertelden mij vanmorgen dat er geen startcode voor mijn meg is, de magazijn medewerker vroeg dat aan een monteur bij het inzien van mijn kentekenbewijs! vond dat al vreemd ook omdat ik al meerdere malen op het Net gelezen heb dat het wel kon..

de zekeringskast heb ik er gister nog uitgehaald en het enige wat er mis mee was is de grote zwarte stekker die ook de kachel aanstuurd ( die deed het ineens niet meer of soms op de hoogste stand, heb toen een nieuw weerstand erin gezet maar hielp ook niet, bleek dus de stekker te zijn op de zekeringskast die slecht contact maakte en na schoonmaken deed de kachel het ineens op alle standen weer zelfs met de vorige weerstand.

zal zaterdag is kijken en de boel is schoonmaken en inspuiten zien of het dan werkt.....

dan nog als de STB erop staat HOE kan het dan dat ik na *soms* 4 keer starten hij het wel ineens doet??? eens de stb erop moet normaliter toch voor altiijd zijn mits je hem eraf haalt met de sleutel.

Den

Uch is de zekeringkast.
Misschien dat je matthew even kan pm-en. Dat is een renault monteur en aan je kenteken kunnen ze toch niet zien of er een stb op zit.
Stb gaat aan na 10 minuten ong of als je de auto op slot zet met een sleutel.
Je hebt toch een phase 1 ?
Normaal heeft elke meg ph1 een stb, die kan er volgens renault niet af gehaald worden.
Als jij het geluk hebt dat je een uch en ecu hebt die neutraal zijn ingeleerd, dus zonder de code dan heb je idd geen stb.

Ik zou die stekkers er ook goed inklikken en ff inspuiten. Zal een hoop schelen.
Doe je die kachelweerstand toevallig weg ? Die van mij is kapot en hier op de sloop nergens te vinden. Is die voor de 2.0 16v ?

Normaal gesproken kan je niet starten met de stb aan, misschien een kabelbreuk ?
In ieder geval wel gek dat soms wel soms niet het starten lukt.
Hoop dat ze met het uitlezen meer kunnen vinden ;) ben benieuwd
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

met uitlezen daar wacht ik nog even mee, koste € 35.00, als hun me dan aangeven dat er geen startcode voor handen is vraag ik me af wat dit geintje mij dan al niet gaat kosten! ik heb al iets gelezen van €618.00

ze kunnen me dan wel van alles wijs gaan maken dat dit kapot is en nog veel meer...

ik zit regelmatig te lezen op het internet ook problemen van anderen vandaar dat dit me vanmorgen al vreemd voor kwam!

ik zoek het eerst zelf wel uit en mocht ik er dan niet uitkomen kan ik altijd nog bellen..

die weerstand heb ik gewoon bij renault op gehaald meende dat ie tegen de €40.00 was
en ja ik heb Phase 1 Megg coupe 2000-16V ( Tis en blijft een LEKKER Ding )

ik zal proberen om een PB te sturen.


Den

#38
40 euri ?
Bij mijn dealer was tie 135 en op internet stond tie voor 80,
Zijn echt klote dingen, heb nog een probleem met mn airco en testen en afvullen kost 130 euro. Daarna kunnen ze pas zeggen wat het probleem is, wacht er wel ff mee tot het echt warm wordt en de weerstand is gemaakt. Die van een 1.6 past helaas niet want die heb ik nog liggen ;)

Prijzen zijn inderdaad hoog maar je kunt kijken voor een ecu en uch in 1 set met de beide sleutel erbij.
Pm je morgen even een site. Daar staat een progje op waarmee je codes kan genereren. Op onze 1.6 heb ik het gebruikt en de code werkte nog ook :)
Enkel alleen als je de originele sleutels hebt, niet met die van valeo helaas.

Maar je hebt dit niet eerder gehas voor je de bak heb losgehaald, lijkt mij sterk door de accuklemmen eraf te halen dat alles in de soep loopt.
Wat wel kan is dat de code voor de stb gereset is en dan kan tie moeilijk gaan doen.
Wat je nog kunt proberen is dit:

Accupolen los en even tegen elkaar houden dat alle stroom eruit wordt getrokken,
Dan kijk je in je zekeringkast in de auto en op zoek naar 2 5ampere zekeringen van coupe conso,
Dan de klemmen er weer op zetten, auto open met de ab, ledje stb gaat uit,
Op contact zetten, die 2 zekeringen eruit halen, met contact aan, daarna de zekeringen erin, stb gaat weer aan, contact uit, dicht en weer open met de ab, starten zonder gas te geven en dan alles verbruikers aanzetten, verwarming, fans, verlichting, muziek, eigenlijk alles wat stroom verbruikt.

Dit doen als de auto echt koud is na een nacht stil staan, dan moet je met alle verbruikera en zonder gas te geven de auto 10 minuten laten draaien. Dit reset de boordcomputer plus alle foute waardes en zetbde stappenmotor weer op de juiste stand.
Dit heeft al vaak een probleem opgelost voor me en bij meerdere op dit forum ;)
Mocht tie uitvallen, even af laten koelen en weer proberen. Je kunt ook wachten met bepaalde verbruikers aan te zetten. Dus niet gelijk alles aanzetten maar stuk voor stuk.

Misschien heb je hier iets aan ;)
Kost niets en levert misschien wat op


En zeker een leuk blokkie, rijd echt lekker en voor een dikke 2 ton rijdt het nog steeds soepel.
Ga van de winter denk het blok reviseren en gelijk polijsten van binnen en kop van een clio f7p erop.
Met de kleppen van de megane, dan de kdfi compiter en hierna pas hogedrukzuigers alsmede met het versterken van de bak.
Hoop van de zomer ver klaar te zijn met de buitenkant iig
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

hoe ben je daar eigenlijk achter gekomen den?
vind ik werl tof

Roy16v

kan trouwens bij onze 2 coupes elk maar 1 zekering vinden van coupe conso waarbij in de 16v een 30 amp zekering zit

Den

Er was een zekering volhens het franse forum die ze weleens verzwaarden omdat er andere dingen ook op konden draaien. Bij de zekeringkast werd vaak 1 van de schakelvoedingsdraden naar een ander omgelegd omdat er storingen inkwamen.
Tenmimste dat begreep ik eruit.
Zal morgen de zekeringnummers eens opzoeken. Staat op de pc favo lijst

Problemen met stappenmotoren, k7m's en te laag of te hoog stationair lopen doen veel goed aan rooftochten op internet ;)

Het werkte in ieder geval bij de 1.6, de auto van Koen en de f7r.
Die van ons draait nu echt goed stationair. 750 rpm zonder pingelen, bij het draaien van het stuur schiet tie naar de 950 en zakt dan daarna weer netjes terug
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

200016v

ja €40.00 was ie!
we hebben het toch over dezelfde weerstand die met 2x 8mm boutjes in de kachel onder de parafan geschoefd zit?pokkewerk omdat ding te vervangen ( UT KAN NET )

Ps. van de beide accupolen heb ik elders gelezen, zal morgen is kijken of dit helpt.
U hoort nog van me (*_-)

/////Er was een zekering volgens het franse forum die ze weleens verzwaarden\\\\\ was dat die man die van 20A overstapte naar 30A en het toen wel wilde? LOL

ik heb zon gein is meegemaakt met een Renault 25 waarbij ze verkeerde zekeringen geplaats hadden en IK juist de sluiting kreeg!!!! auto begint ineens te stinken, ventilator stopte, dashbordverlichting werd zwakker en opeens kwam er rook uit de lucht kanalen!!!! snel de auto uit en accupool eraf ( mooi te laat! ) bleek dat er sluiting geweest was in de ventilator achter de radiateur, heb de halve auto moeten slopen, stoelen eruit, dashbord eruit, andere kabelboom er in + nieuwe kabel van de ventilator + andere ventilator er weer in!
onder de motorkap keek ik de volgende dag wat er loos was en kwam uit binnen in de auto ( rechtonder het dashbord ) de hele kabelboom van rechts naar links richiting zekeringskast was weggesmolten.....Leuk om zwaardere zekerings te plaatsen!! denk dat velen dit niet eens weten en daarom zwaarder plaatsen om geen storing meer te krijgen...JAJA!!! lang leve de sleutelaars (*_-)

200016v

Ps. Ja ik heb dit voorheen ook gehad met de CV + STB en weet ook dat renault's gevoelig zijn voor electrische storings. maar goed zolang hij het doet vind ik het best. was eigelijk een probleem voor later.vind het alleen vreemd dat zon blokering niet te omzeilen is!!!

in de auto cross gebruikten ze deze motoren ook denk dat niet dat dit ook met STB werkt?

in die 10 jaar dat ik deze megane nu heb heb ik zon 3x de batterijen vervangen naderhand werkte alles weer..

enige wat ik al aangaf is dat ik de polen eraf gehaald heb omdat ik geen sluiting wilde hebben. toen ik ze aansloot +=+   &   -=- hoorde ik nadat ik de - pool ineens de ventilator achter de radiateur aanslaan???? das wel vreemd!!!
verder is alles volgens procedure verlopen..

matthew

Je hebt verschil in weerstanden vande kachel door de airco.

Voor 40 euro heb je een weerstand voor een auto zonder airco en voor 135 euro heb je een weerstand voor een auto met airco.

Je hoort wel een startonderbreker te hebben met een code.

Echter denk ik dat je uch stuk is.
je kunt zoals Dennis zegt eerst de stekkers even inspuiten en goed monteren en dan proberen.
Mocht je probleem aanhouden,dan is de kans groot dat je een nieuwe uch moet.

Kosten inlc montage ongeveer 500 euro.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev