Beste RMC Leden,
In augustus willen wij op zaterdag een meeting organiseren bij onze clubsponsor Unlimited Tuning te Amersfoort. De meeting zal, bij genoeg animo, in de maand augustus plaatsvinden.
Wij kunnen pas terecht als we een minimaal 10 punten hebben, een dynorun is 1 punt en chippen is 3 punten. Helaas is voor deze meting een bedrag verschuldigd van € 40,00 als je gebruik wilt maken van de dyno om het vermogen te meten.
Tijdens deze dag is het ook mogelijk om je auto te laten chippen. De kosten hiervoor staan het het clubsponsor topic van Unlimited Tuning. http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16652.0
Zoals jullie kunnen lezen is het voor degene die geïnteresseerd zijn in het chippen van hun Mégane, een goed idee om lid te worden van de club en daarmee van een mooie korting (en andere VIP voordelen die in het VIP worden topic staan) te kunnen profiteren.
Verder is het natuurlijk ook (zodra er genoeg aanmeldingen voor de vermogensmeting zijn) mogelijk om deze meeting bij te wonen voor de gezelligheid en om eens een kijkje te nemen hoe het meten en chippen in z'n werk gaat.
Namens het volledige RMC-team
Ben je geïnteresseerd in deze meeting en wil je graag je een vermogensmeting of chiptuning? Kopieer onderstaande en vul je naam in en als toevoeging dyno, chippen, beide of geen:
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Marco, 106 GTI, dyno
- Stefan, Mégane 3, chippen
- Edwin, Lancer, dyno
- Marcel, Mégane 1 ph 2 cabrio, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2 hatch, dyno
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Leon, Mégane 1 ph 1, dyno
-
Voor de rest even ter informatie. De dag zal om 10:30 beginnen bij Unlimited Tuning, idealiter zijn we er allemaal om 10:15 en kunnen we even aangeven wie er gaan chippen en wie er voor een dynorun gaan. Koffie, thee en lunch wordt verzorgd door Unlimited Tuning en de dag zal tot ongeveer 16:00 duren. Afhankelijk van de drukte kan dit iets uitlopen.
Unlimited Tuning
Uraniumweg 47
3812 RJ Amersfoort
Ben je geïnteresseerd in deze meeting en wil je graag je een vermogensmeting of chiptuning? Kopieer onderstaande en vul je naam in en als toevoeging dyno, chippen, beide of geen:
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
Ben je geïnteresseerd in deze meeting en wil je graag je een vermogensmeting of chiptuning? Kopieer onderstaande en vul je naam in en als toevoeging dyno, chippen, beide of geen:
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
Ben je geïnteresseerd in deze meeting en wil je graag je een vermogensmeting of chiptuning? Kopieer onderstaande en vul je naam in en als toevoeging dyno, chippen, beide of geen:
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2, dyno en chippen indien mogelijk :P
Ben je geïnteresseerd in deze meeting en wil je graag je een vermogensmeting of chiptuning? Kopieer onderstaande en vul je naam in en als toevoeging dyno, chippen, beide of geen:
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2, dyno en chippen indien mogelijk :P
- Marcel, Mégane 1 Cabrio ph 2, dyno
Ik wacht de datum ff af
had me aangemeld om bij de subaru groep mee te doen maar toen toch maar afgemeld kan het nu wel even voor wat anders gebruiken namelijk ;) volgende week hoop ik de parts te hebben dan nog laten spuiten spannend !!!!
Kom op mensen, we hebben echt meer aanmeldingen nodig anders kan het helaas niet doorgaan. :neen:
Ik weet echt niet of ik wel kan. Ik zit machtig vol qua agenda en ben ook drie weken op vakantie in juli.... Anders wil ik wel. Hangt echt van de datum af.
Heb het ook op FB gezet !-!
Mij komt 25 juli het beste uit. Weet niet of iedereen die tot nu toe aanwezig wil zijn dan ook kan. Edwin kan jij op 25 juli? En Yorick?
Ik ga dan net weg op vakantie, dus ik kan dan niet. ;)
Dan is het misschien handiger om voor 20 of 27 juni te gaan.
Ben je geïnteresseerd in deze meeting en wil je graag je een vermogensmeting of chiptuning? Kopieer onderstaande en vul je naam in en als toevoeging dyno, chippen, beide of geen:
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2, dyno en chippen indien mogelijk :P
- Marcel, Mégane 1 Cabrio ph 2, dyno
- Stefan, Megane III BZ0K, Tce 180, dyno en wellicht chippen
Krijg jr trouwens ook nog een interessante korting als je die dag je auto laat chippen?
Waar betalen we eigenlijk die 40 euro voor die dag?
Die betaal je alleen voor een dyno run, als je dat niet wilt en toch komt kost het niks.
Echter zijn er een hoeveelheid nodig om een dag vrij te plannen voor unlimented voor ons.
Als er tuning bij zit duurd langer en zijn er ook minder dyno nodig om de dag door te laten gaan.
Voor chippen is deze dag geen extra korting.
De korting dienvoor vip leden geld zou dan voor jou gelden stefan, mocht je geen vip lid zijn betaal je iets meer, maar ook niet het volledige advies bedrag.
Dit is zoals ik het allemaal begrijp.
Correct me if i am wrong.
Correct Matthew !-!
Ik ben moderator, dus ook vip lid lijkt me..
Jep. Y
Voorlopig lijkt 4 juli het beste uit te komen voor de meeting, graag even een reactie van de mensen die hebben aangegeven interesse te hebben.
Prima !-!
Y
Beginpost bijgewerkt en de datum op 4 juli gezet. Kom maar op met die aanmeldingen mensen.
Voor een €10,- steun je de club en kun je profiteren van in ieder geval €50,- korting op het laten chippen. !-!
Misschien zou je de voordelen eens kunnen benoemen van een VIP lidmaatschap tegen over een normale forum gebruiker zoals ik.
Rogier deze voordelen staan in het topic vip lid worden. Vrijwel bovenaan het forum.
De prijzen voor vip liden bij unlimented staan bij sponsor topic van hun op pwgina 1.
Dat weten jij en ik Matthew, maar hebben onze nieuwe leden dit gedeelte nog niet gevonden ;)
We hebben nog steeds niet genoeg mensen voor de meeting. Lijkt het je leuk om te weten hoeveel vermogen je auto heeft of hoeveel je erbij hebt na een aantal upgrades, laat dan hier even een bericht achter. !-!
Ik twijfel heel erg. Zou best wel eens willen weten wat de Laguna levert.
Alleen de kosten en tijd houden mij een beetje tegen.
Tsja een dyno run zit je meestal rond dat bedrag. Het wordt erg gewaardeerd als je aanwezig kan zijn !-!
Inmiddels heeft Edwin ook bevestigd te kunnen en een dyno run te willen. :)
Klopt helemaal.
Ik kom ook wel even rollen.
Janneke komt ook mee. :q
als het later in de maand kan zou ik het fijner vinden misschien kan ik hem dan ook gelijk laten chippen ;) moet dan even vrijvragen
Deze datum komt voor de meeste het beste uit, we kunnen helaas niet met iedereen rekening houden. Misschien kan je vrij vragen voor 4 juli?
Dyno run bij bmw meeting kost 70 euro.(en dat is dan speciaal tarief 8)7) is niet bij ut dan.
Dus het is nu niet echt prijzig.
Dat bedoel ik maar, gewoon doen Paul Y
Poll is gesloten en topic-titel is aangepast.
!-!
in goes kost het rollen 35€ tijdens een dyno dag,dus 40€ is netjes.
Ik heb ook nergens gezegd dat het te duur is.
Heb mijn Megane een paar jaar geleden laten rollen in goes.
Was 1x trappen en klaar.
Of hij nu 160 of 170pk heeft, hij loopt goed.
Mijn fout, ik dacht toen je zei kosten meteen aan de kosten van de dynorun.
Voor mij heeft het nog niet zo veel zin de motor is nog helemaal standaard
Die van mij is motorisch ook nog vrij standaard. Ik ben vooral benieuwd hoeveel pk er nog in zit, aangezien de auto toch al 17 jaar oud is. De ene mogelijk aanpassingen die meer vermogen kunnen geven zijn het gebrek aan een katalysator en de einddemper die niet meer standaard is. :q
@Willem, een (K&N)vervangingsfilter kan ook geen kwaad.
Openlucht filter achter de koplamp heeft beter effect,dus uit het motorruim.
ik heb er een stuk riolerings buis omheen gedaan achter de bumper ter bescherming,en kreeg er
daardoor nog geluid bij ook,vervangingsfilter is pas als je echt niet anders kan.
Ik heb een Green openluchtfilter achter de koplamp zitten, de bedoeling is om nog een buis van achter de grill naar het filter te plaatsen. Moet binnenkort de PVC buizen nog eens vervangen eigenlijk.
ff op ebay snuffen,daar heb je voor een prikkie degelijk spul,ipv pvc te gebruiken.
Ik ben dan helaas al op vakantie. Daarom reageerde ik ook niet.
Helaas ook op vakantie :(
Up! We hebben in ieder geval nog 2 mensen nodig die een vermogensmeting willen doen. Chippen mag natuurlijk ook. o-)
Als het een week later was had ik wel op de bank gewild.
Het is altijd lastig om een geschikte datum te vinden. De week erop kan zelf niet ivm vakantie.
Voor mij is dit de enige datum dat ik kans zien 8)7
Kom op, er moeten toch nog wel meer mensen zijn die voor het bescheiden bedrag van €40,- willen kijken hoeveel vermogen hun auto heeft? Of anders voor een gereduceerd tarief daar wat extra's aan toe willen voegen? o-)
We hebben nog steeds minimaal 2 mensen nodig die een dynorun willen doen. Dan kan ik deze week contact opnemen met Unlimited Tuning en de datum doorgeven. Anders zal het helaas op een ander moment misschien later dit jaar moeten.
hoezo een ander moment later in het jaar? aan de poll te zien is de 25ste van juli ook een optie 😉
Ik kan inmiddels zelf die dat al niet meer. 8)7
25ste zou ik wel kunnen regelen heb daar op gestemd alleen wat laat
Ik weet dat op die datum Edwin, Stefan, Mark en ikzelf al niet aanwezig kunnen zijn.
Mijn kameraad kan niet ;(
Jammer Edwin, ik ken ook nog wel iemand die misschien ook wel een dynorun wil doen met zn 106 GTI.
Voor de andere aanwezigen geldt ook, weet je nog iemand die graag een dynorun zou willen doen, mag gerust.
Beginpost aangepast. We hebben op 1 twijfel geval na genoeg mensen. Maar kan altijd meer bij.
Nog een berichtje, de 10 punten die nodig zijn, zijn er. Mensen die gezellig willen komen kijken zonder een dynorun te doen mogen ook langskomen.
Ik zie net dat we een mooie variatie aan verschillende blokken hebben. o-) !-!
Mooi dat het gelukt is. !-!
Heb er al zin in !-!
Ik ook !-!
Het is nog wel op voorwaarde dat Unlimited Tuning die dag nog vrij heeft, maar lijkt mij wel.
25 juli kan ik in ieder geval niet :neen:
Andere datum kan ik niet ;)
Helaas slecht nieuws, Unlimited Tuning heeft niet eerder dan 25 juli een vrije zaterdag.
Ah balen... Helemaal omdat je er zoveel moeite in hebt gestoken om die punten bij elkaar te krijgen...
Misschien handig van te voren met hen af te stemmen welke dagen vrij zijn en tot wanneer ze die datums vrij houden zodat jij de tijd hebt om binnen die termijn voor één van die datums aan 10 punten te komen..
Wel tof dat zo'n klein clubje als de Meganeclub het dan toch voorelkaar krijgt om die 10 punten voor die dag rond te krijgen!Nice job Willem!
Hopelijk lukt het ook op een andere datum. Misschien moet je iets meer tijd nemen en meer richting het najaar gaan?
Bedankt Dirk.
Ik was er ook min of meer vanuit gegaan dat er meer interesse voor was en dan we snel op die 10 punten zouden zitten. Vandaar dat ik geen datum vast had gelegd.
Ik baal er natuurlijk wel van en ik denk dat in het najaar dan een betere optie is. Ik laat het in ieder geval hier niet bij. We gaan anders richting eind augustus een nieuwe poging wagen als dat mogelijk is.
Bij deze ook meteen de vraag. Wie van de leden is geïnteresseerd in deze dynomeeting, maar dan in de maand augustus? en dan waarschijnlijk richting eind augustus.
Ik heb dan erg veel werk en de voorbereidingen van het nieuwe voetbalseizoen, dat ga ik niet laten schieten. Maar ik zie de datum wel!
Ik had er al rekening mee gehouden dat jij niet kan, jij kunt toch nooit :q 8)7
Poll is aangepast en weer geopend, beginpost is ook gewijzigd.
Kun je dan niet beter wat verder in het jaar doen bijvoorbeeld oktober? Augustus is toch een maand waar veel mensen met vakantie zijn ;)
Ik wil de meetings wat verspreiden en wil als het mogelijk is in september/oktober een weekend naar de ring organiseren. Bedankt voor het meedenken. !-!
Klopt. o-)
Ik kan 15 + 22 + 29 augustus allemaal. Momenteel.
Maar je kan er maar 1 kiezen dus heb 22 augustus maar gekozen
Dan zitten we alweer de op 5 punten !-!
Zonde dat het ondanks al je moeite niet gelukt is Willem. Hopelijk heb je in augustus meer succes. Ik kijk het nog even aan met mijn nieuwe auto straks. Juli vond ik nog wat te vroeg, maar misschien dat ik nu wel ga.
Bedankt Tedo !-! Is natuurlijk prima, zou top zijn als je ook komt. Y
15+ 22 augustus kan ik wel
Week later zit ik bij de nurburgring 8)7
Ik ga 22 augustus doorgeven aan UT zodat we in ieder geval Ee terecht kunnen.
Dit is het lijstje tot nu toe:
Graag overnemen en aanvullen.
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Marco, 106 GTI, dyno
- Stefan, Mégane 3, chippen
- Edwin, Lancer, dyno
- Marcel, Mégane 1 ph 2 cabrio, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2 hatch, dyno
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
22e: Y !-!
Top !-!
Voor de mensen die het leuk vinden om te komen kijken geldt: vooral doen en kijken is gratis. Y
Heb ff een link voor deze meeting gedeelt in de renault club facebook pagina. En heb iemand die graag onder voorbehoud een run wil maken. Met een megane 2 met rs bumpers.
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Marco, 106 GTI, dyno
- Stefan, Mégane 3, chippen
- Edwin, Lancer, dyno
- Marcel, Mégane 1 ph 2 cabrio, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2 hatch, dyno
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Richard Meilink, megane 2 coupe dyno ( onder voorbehoud )
- Leon, Mégane 1 ph , dyno
-
Ben ik tot nu toe echt de enige voor chippen joh..
Ik vrees van wel, ik geloof dat Mark wel zou willen maar die kan niet gechipt worden.
Nou, dat kan beter zou ik zeggen.
Idd als die van mij gechipt kan worden, dan had ik het wel gedaan. :police: :)
Dat word dan een piggyback of standalone.
Laat ik nou nog een DTA in de aanbieding hebben! ;)
Haha :D voorlopig ben ik wel tevreden met de power die ik nu heb. En ik kan de auto niet langer als een dag missen
in principe hoeft dat niet,oude ecu regelen,connector er uit desolderen,en de
nieuwe ecu monteren.lukt het niet? nieuwe ecu er uit,oude er in en rijden maar.
Maargoed ik laat eerst ff mijn geldboompje wat groeien. ;) want ik ga ook nog naar een setje bbs rs kijken
Misschien als je dat ding tegen de winter nog te koop hebt, dat ik hem dan koop. Ik heb net een hele zooi onderdelen aan mijn auto vervangen. Dus ik doe het nu ff rustig aan. ;) (edit: of misschien als ik na de zomervakantie nog genoeg geld over heb. ;) )
Even een upje. We hebben al genoeg om de meeting door te laten gaan, maar meer is altijd beter.
Het is natuurlijk ook mogelijk om aanwezig te zijn voor de gezelligheid en te kijken bij de dynoruns!
Als ik dan tijd heb, kom ik kijken.
Hoe meer zielen....
Maareh, het word nu dus definitief 22 augustus dus?
En wat is de verdere planning hierin.
Hoe laat, waar, etc?
ik probeer ook te komen :) maar waar, hoe laat?
Ik weet nog geen tijden, zal binnenkort na Mn vakantie even contact met Unlimited Tuning over hoe en wat.
WAAR: Amersfoort.....
TIJD: koffietijd !-!
Ok, nou wordt vervolgd dan.
Opkomst mag trouwens nog best een stuk hoger vind ik hoor....
Vind ik ook Y
Yo!
Is de data van 22 Aug definitief?
Zo ja ben ik er denk ik ook bij!
Unlimited Tuning is er van op de hoogte.
Kom je kijken of ook even een dyno run. :)
Dyno run weet ik nog niet, tot wanneer kan ik dat doorgeven?
Tot op de dag zelf wat mij betreft.
Voor de rest even ter informatie. De dag zal om 10:30 beginnen bij Unlimited Tuning, idealiter zijn we er allemaal om 10:15 en kunnen we even aangeven wie er gaan chippen en wie er voor een dynorun gaan. Koffie, thee en lunch wordt verzorgd door Unlimited Tuning en de dag zal tot ongeveer 16:00 duren. Afhankelijk van de drukte kan dit iets uitlopen.
!-! Goed geregeld, Willem!
Als ik dan moet werken kom ik rond 14.00 uur nog ff langs voor een run. ;)
anders natuurlijk gewoon om 10.15 :P
!-!
Ik kom ook buurten,de 16v moet weer eens een lange trip maken,mooie gelegenheid daarvoor lijkt me.
Top, gezellig. !-!
Ik hoop dat de opkomst nog wat toeneemt.
So far:
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Marco, 106 GTI, dyno
- Stefan, Mégane 3, chippen
- Edwin, Lancer, dyno
- Marcel, Mégane 1 ph 2 cabrio, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2 hatch, dyno
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Richard Meilink, megane 2 coupe dyno ( onder voorbehoud )
- Leon, Mégane 1 ph , dyno
Kijken:
- Christian, Mégane 1 ph 1
- Kevin, Mégane 1 ph 2
Als het rustiger is met werk tegen die tijd kom ik ook wel kijken.
Als ik het kan redden, ben ik er bij. Maar denk het niet.
Inmiddels is het al augustus en komt de meeting dichterbij. Het zou natuurlijk leuk zijn als er nog meer mensen komen kijken hoeveel vermogen hun wagen heeft. Of kijken bij de runs van de rest kan ook.
Heb toch besloten om erbij te zijn. Geen dyno of chippen, gewoon gezellig zijn!
Goed toch !-!
So far:
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Marco, 106 GTI, dyno
- Stefan, Mégane 3, chippen
- Edwin, Lancer, dyno
- Marcel, Mégane 1 ph 2 cabrio, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2 hatch, dyno
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
- Richard Meilink, megane 2 coupe dyno ( onder voorbehoud )
- Leon, Mégane 1 ph , dyno
Kijken:
- Christian, Mégane 1 ph 1
- Kevin, Mégane 1 ph 2
- Boy, Mégane 1 ph 2
Daar kan toch zeker meer bij Y
Waar zijn de Meg II en III's allemaal??
Dat vraag ik me ook af Stefan. Ik vind dat er toch wel een aantal bij kunnen nog.
Ik kan er helaas niet bij zijn. Zit dan in Duitsland
Er is toch 1 meg 2 en 1 meg 3 :q
hoi, ik heb een vraag. In Frankrijk als er chiptuning is op je auto en je hebt een ongeval, werkt de verzekering niet meer. Hoe is het in Nederland?
In nederland vervalt alleen garantie bij de dealer bij nieuwe auto.
Maar verzekering doet niet moeilijk wordt ook niet naar gevraagd.
Dat is afhankelijk van je verzekerings maatschappij,het word aangeraden om navraag te doen.
sowieso bij turbo conversies is het raadsaam om naar de rdw te gaan voor een keuring,als daar
alles goed is,is de verzekering ook gewilliger,maar dan moet je wel serieus meer vermogen gaan
hebben.
Denk ook dat het meer geldt voor turbo motoren,een atmospherisch blok kan relatief weinig
winst halen met een aanpassing van de motor afstelling.
Als ik mn winst zag bij de 1.6e en nu met de 16v,is die wel meer,maar tis niet echt
veel vergeleken wat je kan behalen met een turbo blok.
ok.. bedankt... ik begrijp niks van :P
I think I'll pass for now....
Veel plezier iedereen!
Simpel gezegt,pas bij grote vermogens winsten,zal je je eigen moeten afvragen om
de verzekering op de bellen.
Voorbeeldje,mijn megane heeft er (vergeleken met standaard 2.0 16v) ongeveer
27pk en 45nm bij gekregen,dit is een lage winst,vergeleken met een motor die een
turbo heeft,die behalen meer winst,en dat kan bij sommige verzekeraars wel eens
een punt worden tijdens een ongeval.
Kijk maar op youtube naar filmpjes waarbij mensen een hoog vermogens auto
genadig hard in de prak rijden,omdat ze het vermogen onderschatten.
Myriam, je mag ook gewoon komen kijken zonder te chippen. Y
Al is het voor de gezelligheid,ik ga niet rollen,maar kom wel ff langs.
Word ook zeker gewaardeerd Christian. Wil graag je gebakje eens bekijken. Y
ik doe mee met Christian ik kom voor de gezelligheid maar niet om te rollen ;)
Is het ook niet zo dat als je een extreme vermogensverhoging hebt uitgevoerd, je de auto moet laten herkeuren bij de RDW? Of is dat alleen bij een motorswap?
nee volgens mij heb je gelijk Tedo bij meer vermogen kloppen de aantal KW's niet meer is natuurlijk eigen risico maar je kan er gezeur mee krijgen maar is alleen bij extreem vermogen winst
Is alleenn wanneer je zoveel procent vermogen winst heb.
Volgens de lijst ga jij wel rollen Leon ;)
Omkeuren RDW hoeft niet na het chippen.
Alleen als de motorcode of het motortype veranderd, of het aantal cilinders, of de cilinderinhoud,
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving, en het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
Citaat van: Christian de Vriend op 10 augustus 2015, 22:42:04
Al is het voor de gezelligheid,ik ga niet rollen,maar kom wel ff langs.
Hoi Willem, ja misschien.. maar ik moet op dit dag s'ochtends werken, dus ik weet niet of de tijdt past.
Ik heb gevraagd in de franse forum van mégane's 1, ze adviseren helemaal niet om de chiptuning te doen, heel slecht volgens ze. De text in nederlands boven heb ik helemaal niet begrepen haha.mijn nederlands is niet zo goed voor dit soort dingen o-)
Ik ben ook absoluut geen held in de nederlandse taal.
komt er op neer,dat ik niks ga ondernemen,maar kom wel langs voor de gezelligheid.
overigens is de 1.6e moeilijk te chippen ivm gesealde ecu,ik heb het destijds laten doen bij mn 1.6e,maar
de winst was ook ver te zoeken ondanks de nodige aanpassinkjes,enige wat men kan instellen is de
voorontsteking,een stand alone ecu daar in tegen verandert de zaak,maar is dat het waard moet
je je eigen dan afvragen.
Jup ik ga er voorlopig ook niet aan beginnen, het chippen dan.
Misschien als ik over een paar jaar een mooie sleutel ruimte heb, en ik aan een project megane begin. :P
Ik ga mijne voorlopig ook niet chippen heeft meer voordeel met diesel
En alles slijt extra ik ga voor dikkere turbo upgrades etc waarschijnlijk maar dat zijn latere plannen 😁
Je moet ook geen grote vermogens winsten verwachten, maar realistisch blijven.
Chippen kan de motor wat beter laten lopen bij koude start en je van het hikje af helpen. Mij ging het bij chippen niet om het extra vermogen (hoewel dat wel leuk is ;)), maar om het verbeteren van het oppakken van de motor. Nu heb ik zowel bij elk toeren tal wat extra koppel en het rijdt echt geweldig.
En dat benjamin is de voornaamste reden voor chippen.
Daardoor rijdt een auto soepeler/ voelt soepeler aan.
En dan maakt het niet uit of je wel of geen turbo motor hebt.
Bij turbo motor is er alleen wel meer uit te halen, maar bij atmosferische motor kan dat kleine beetje extra net dat beetje extra rijgenot geven wat je zou willen.
En dat is mijn ervaring inmiddels bij 3 gechipte non turbo auto's.
we hebben ooit een goes een megane 2 2.0 16v gehad (atmospherisch) die qua waardes er
maar 5pk en 8nm erbij kreeg,na een testrit viel de eigenaar op dat het een compleet ander
motortje was geworden door het afstellen.
Dan vraag ik me toch een ding af; laten de fabrikanten die souplesse (en daarmee het rijgenot) allemaal vallen ten gunste van de milieu-eisen en/of extra slijtage? Want anders zouden al die motorblokken toch vanuit de fabriek al zo worden ingeregeld?
Een 2.0 TCe heeft Renault naast de 180 pk versie zelf ook met 190 en 220 pk uitgebracht, dus daar zit kennelijk nog wat veiligheidsmarge in. Al weet ik niet of die 10 tot 40 pk winst bij Renault Sport alleen door chiptuning is bereikt.
De fabrikant moet ook rekening houden met een verschil in luchtkwaliteit en brandstofkwaliteit bij de afstelling van de auto's.
al die milieu troep is tegenwoordig heel belangerijk geworden.
En er zit altijd een ruime marge in de motorblokken.
Nou, ik ben benieuwd wat het bij mij gaat worden dan ;)
Gaat inderdaad om de finetuning, betere loop, en souplesse.
Echt voor de pk's is het niet nodig, hij is nu al knap snel.
Heb pas een week met de Clio 3 rs van mijn broertje gereden, maar die loopt koud voor geen meter. Puur voor het milieu.
Dit doen ze allemaal, alleen met octaan 102 is het bijna weg.
Als je die laat chippen ben je daar ook vanaf.
Mijn Laguna heeft er ongeveer 50nm bij gekregen en dit rijdt echt super.
Rijden bijna nooit volgas met dat ding, maar dat koppel is geweldig. _o_
Vooral omdat wij er regelmatig een paardentrailer erachter hebben hangen.
Het mooiste zou zijn dat er nog een aantal mensen een dyno run willen doen. Om er zeker van te zijn dat we genoeg hebben.
Ik zou wel willen, alleen heb er ff de centen niet voor nu.
Jammer Boy, in ieder geval leuk dat je komt kijken.
Ik ben benieuwd naar de resultaten die we gaan zien.
Misschien zijn er nog mensen die twijfelen om een dyno run te doen. Dat kan natuurlijk ook ter plekke nog beslist worden. !-!
Helaas heb ik af moeten zeggen om meerdere redenen
Gaat het dan nog wel door?
We zitten dan net op de 10.
Ik probeer nog een aantal mensen erbij te krijgen om daar zeker van te zijn. In principe gaat het door bij 10 punten en zonder Edwin zitten we op 9 als ik het goed heb.
Ik ga er toch vanuit dat het nu doorgaat.
We blijven toch niet verschuiven neem ik aan.
Afzeggers op het laatst kunnen we natuurlijk helemaal niks/weinig mee.. :neen:
Je geeft je op of je geeft je niet op..
Het moet doorgaan. Alles is al geregeld door UT. Ze hebben niet voor niets de gehele dag voor ons als club gereserveerd. Het is niet vrijblijvend hierdoor. Ik neem aan dat diegene die nu nog in de lijst staan ook daadwerkelijk komen!
Ik moet eerst s'ochtends werken, ik ben er dan ongeveer om 14.00 uur. !-!
@ Benjamin
Lijkt me ook. Niet alles is zomaar vrijblijvend inderdaad.
Er worden afspraken gemaakt inderdaad.
dat is eigenlijk de redenen waarom de mensen die naar goes komen,vooraf de bank kosten vooruit
betalen,ongeacht rollen of mappen,sommige stuurde de kat langs,en mocht de organisatie het verschil
uit eigen zak betalen.
Je hebt zo kans dat UT 2 keer nadenkt, voor ze zoiets nog een keer gaan regelen.
Ik snap dat het vervelend is.
Maar ik zeg 1 ding.
APK >:(
Wat is er met de apk?
Ik heb mijn best er intussen wel voor gedaan. Ik heb het kleine bedrag van €40,- hier allang voor gereserveerd toen ik me hiervoor aanmelde.
Vind het niet duur voor een hele dag meeting, vermogensmeting, koffie en lunch.
Idd 40 euro is niks voor een dagje weg. ;)
Daarom ;)
Apk is duur uitgevallen stefan.
Dat geld had ik ervoor gereserveerd maar als dat geld elders beter van pas komt moet ik het daar voor gebruiken.
ik had ook liever niet afgezecht maar ik kan niet anders.
ik ben niet alleen 40 euro kwijt voor rollen en lunch e.d. maar ook zeker aan brandstof.
Rijdt jouw Lancer 1 op 5? 8)7
150 km heen en terug voor jou. 1 op 5 is ongeveer 30 liter dus +/- 46 euro. :q
De methode die Christian oppert, hanteer ik ook altijd als ik wat organiseer. Aanmelden is ook meteen betalen. Kan iemand op het laatste moment toch niet, dan is er in ieder geval voldoende geld voor de overigen. De lege plaats maakt dan niet zo veel meer uit; of opvullen door iemand anders en de afzegger terugbetalen. Anders heeft hij/zij pech qua geld.
Dat is hoe jammer het ook is wat er de volgende keer gaat gebeuren. Vooraf betalen.
Ik hoop nog dat er tussen de vele leden nog 1 of 2 zijn die toch ook nog een dynorun komen doen.
1 op 5 is wel overdreven maar 1 op 8 is de waarheid.
Ik zeg ook niet exact 40 euro kwijt te zijn maar bedoel te zeggen dat die kosten er ook nog bij komen.
Vooruit betalen was hier het beste geweest want dan hoefde ik nu alleen de brandstof te betalen en was het meer haalbaar geweest voor mij....
Verder vind ik dat ik jullie geen verantwoording schuldig ben.
jullie kunnen niet in mijn agenda of portemonee kijken.
zowel, dan zouden jullie mij hebben begrepen
Ik ga wel proberen er bij te zijn maar kan helaas niet meer op de dyno door problemen met mijn versnellingsbak :( sorry voor dit ongemak had ook niet gepland dat die kapot zou gaan moet eerst even afwachten wat er precies mis is mag er wel meerijden Maar niet overbelasten dus geen kickdown of sportstand
Ach het is niet anders. Misschien dat iemand anders nog in jouw plek wil gaan rollen.
(We hebben in ieder geval aandachtspunten voor een eventuele volgende keer.)
Volgende keer bij een dergelijk iets inderdaad een redelijk bedrag vooraf aanbetalen ja.
Het schijnt te moeten blijkbaar.
Ik ga de auto laten chippen en dat bedrag zou ik nooit vooraf betalen natuurlijk :neen:
Maar enkele tientjes vooraf betalen voor iedere deelnemer is wel te doen.
Ik hoop dat er in de aankomende dagen nog wat nieuwe mensen zijn die gezellig mee komen doen met deze meeting.
En anders zien de overgebleven personen elkaar in ieder geval gewoon de 22e
@Edwin
Loopt jouw Lancer 1 op 8?
Dan zal ik maar snel naar de garage gaan om hem na te laten kijken :D
Met mijn auto rijd ik namelijk 1 op 10,5 a 1 op 11 ;) (met een stuk meer pk)
1 op 8 is serieus ook de fabrieksopgave
Nee joh, dat kan toch niet..
Zal wel 8 liter per 100km zijn.1 op 12,5
Binnen de bebouwde kom is het 1:8. Gecombineerd 1:11 en snelweg 1:14.
Mitsubishi's zijn dorstige wagens...
Ik heb ook nog mijn fotocamera mee voor eventueel wat foto's te maken van deze dag.
Weegt je auto net zo zwaar als een tank dan edje?
Citaat van: Stefan op 17 augustus 2015, 21:55:45
Met mijn auto rijd ik namelijk 1 op 10,5 a 1 op 11 ;) (met een stuk meer pk)
Hier ook 1 op 11 (met nog ietsje meer auto te versleuren dan Stefan) ;-)
Ben trouwens benieuwd wat dat verbruik zal zijn NA het chippen Y
Voor en na het chippen van de RS is mijn verbruik over meerdere tankingen redelijk gelijk gebleven nl. 1:11,5 gemiddeld met af en toe toch lekker door accelereren.
Weet je al wel ongeveer wat het je gaat opleveren, Stefan? Qua pk's, Nm en vermindering benzineverbruik?
waardes kunnen eigenlijk niet concreet gegeven worden,het gaat om de gezondheid van de
motor,hoe is die ingereden ect... pak 4 dezelfde motoren,geen zal het zelfde zijn.
Als je gewoon 50pk erbij pompt,en je hebt een minder goeie motor,heb je kans dat de motor eerder
toe is aan revisie.
Ik weet dat de RS van Benjamin kern gezond is,en met mooie waardes de bank op ging
maar er ook af kwam met de nodige winst.
Kreeg vandaag toevallig een Reminder van fb dat het nu 3 jaar geleden is dat hij getuned is en een kleine 120dkm verder.
Verbruik is gelijk gebleven. 383.000km nu.
Netjes !-!
Nou, nogmaals, ik ben benieuwd dus.
Ik weet niet wat het gaat worden, maar volgens de site van UT moet 30pk en 60nm mogelijk zijn
40 wellicht ook nog wel; niet voor niets is er nu alleen nog de GT 220.
Het is gezien mijne huidige problemen/haperingen met mijne nog even afwachten of ik daarmee kom en die dan op de testbank gaat. Anders rij ik met André en dan zetten we die op de bank om toch het plekje op te vullen.
Ik hoop dat de opkomst nog wat toeneemt.
So far:
- Willem, Mégane 1 ph 1, dyno
- Marco, 106 GTI, dyno
- Stefan, Mégane 3, chippen
- Edwin, Lancer, dyno
- Marcel, Mégane 1 ph 2 cabrio, dyno
- Mark, Mégane 1 ph 2 hatch, dyno
- Benjamin, Mégane 2 RS, dyno
Kijken:
- Christian, Mégane 1 ph 1
- Kevin, Mégane 1 ph 2
- Leon, Mégane 1 ph 1
- Boy, Mégane 1 ph 2
Je bent mij vergeten bij het kijken haha
Was even vergeten dat jij ook kwam kijken :p
Verder vind ik dat er nog wel een aantal bij kunnen.
Heb ik weer vanavond.
Sta voor het stoplicht stil te wachten, klapt er een kerel in een cordoba vol achterop. 8)7 l-
Lekker dan weer ;(
Schade is gelukkig voornamelijk optisch. Wel is de dwars balk achter de bumper behoorlijk geknikt ook.
Zo op het 1e gezicht is mijn links/rechts uitlaat redelijk ongeschonden, maar dat moet nog ff blijken.
Ik kom zaterdag dus wel, maar met een ernstig beschadigde Megane.
Later ff verder regelen met de verzekering
Dat is in ieder geval mooi kloten Stefan. Maar goed dat je zelf niks hebt? En goed dat je nog wel komt zaterdag anders hadden we wel een probleem gehad.
Pfff... Dat is dan nog best hard gegaan. Geen lichamelijke klachten verder? Succes met het afwikkelen vd schade.
Oei, hou jezelf de komende dagen maar goed in de gaten! Stijfheid en vastzittende spieren etc. Komt vaak pas enkele dagen later... Maatje van me heeft soortgelijk ongeluk gehad (ik weet niet hoe hard het bij jou ging) en heeft 2,5 jaar na dato nogsteeds elke dag een chronische hoofd- en nekpijn op sommige dagen zelfs uitstraling naar armen en benen. Misschien toch morgen ff langs de dokter al lijkt het mee te vallen, anders zit je er straks het weekend mee te kijken.
En wat betreft je auto.... De schade kan optisch meevallen maar een balk die naar binnen/boven staat moet vaak wel op een trek en richtbank en dan natuurlijk bumperschade, lampen etc. Goed naar laten kijken door een expert!
Sterkte en succes met herstel !-!
Damn Stefan, en je had ook al schade aan een skirt. Voordeel is misschien dat die in een moeite meegepakt kan worden straks.
Balen man >:(.
Ik hoop dat het rap opgelost en gerepareerd gast worden,en ik zou doen wat korte zegt,morgen
even langs een dokter,toen ik 20 was ben ik zijwaards tegen een boom geknalt met 100,toen
leek er niks aan de hand te zijn,nu kan ik mn nek niet 100% rechts draaien,en krijg ik
last van mn nek als ik lang achter een computer zit.
Baadt het niet,dan schaadt het niet.
Ik denk dat de snelheid wel meeviel, misschien 20 a 30km per uur.
Ik ben ook niet stijf verder ofzo.
Ik ga via de verzekering langs de aangesloten Care schade boer hier in de buurt, dus de auto wordt goed bekeken. Neem ik aan tenminste.
Het zou inderdaad mooi zijn als ik meteen mijn beschadigde zijskirt kan laten repareren.
Ah, dat valt (relatief) mee qua snelheid, maatje waar ik het over heb stond voorgesorteerd te wachten en daar klapte een auto met 70-80km/u in....
Maar hou jezelf goed in de gaten!
En het zou mooi zijn als de shirts direct meegenomen kunnen worden, vaak ik er die ruimte wel.
Succes met herstel.
!-!
Idd succes met herstel.
Ik ga wel even kijken om mijn wagen even af te spoelen. Er zit nu aardig wat zand op en nu geen tijd/zin om te wassen. Heb al een plekje gevonden in de buurt van UT.
Ik heb mijne net gewassen, was nu wat afgekoeld. !-!
Ja ook nog maar een keer gewassen. En voor de 2e keer deze week vol gegooid. :D
Ik zie de foto's en jullie testbank resultaten graag tegenmoet hier! Succes morgen en veel plezier. Was ook zeker gekomen als niet had hoeven werken..maar helaas is het altijd op zaterdag zoals sommige weten. l-
Veel plezier morgen iedereen!
Ik hoop zo rond lunchtijd ook aanwezig te zijn.
Greetz!
Top !-! Ik ben er om 10:15. Ik neem aan dat de rest dan ook aanwezig is op Mark en Marcel na die later komen.
Heren het was gezellig. !-!
Was zeker gezellig! !-!
Zeker, mooi weer en gezellig dus een geslaagde dag.
Zeer tevreden met een nette 94pk, oftewel 4 pk meer dan standaard.
Het volk wil foto's en resultaten. Hoe heb je die + 4pk bewerkstelligd, Willem?
De meeste foto's zijn door Marco gemaakt, die zal ik morgen eens vragen of ie ze ergens kan uploaden.
Die 4 pk komt onder andere door de katalysator die eronder vandaan is, misschien dat de einddemper ook ietsjes winst oplevert. Verder is het blok denk ik nog mooi gezond. Y
Het was gezellig,leuke resultaten gezien,en weer een lekker stukkie kunnen tuffen met de 16v
op de terugweg hebben we wat belgen zitten pesten op de snelweg. :grin:
De vermogens winsten zijn meestal een optelsom van alles bij elkaar
-filter
-ontsteking
-uitlaat (spruitstuk en/of kat vervanger)
Willem heeft sowieso nog potentie voor een beetje winst met een 4-2-1 spruitstuk
en een demper ipv de kat.
Oei, daar moet je een beetje mee oppassen, met dat uitdagen van Belgen (http://www.nu.nl/binnenland/4110996/automobilist-met-koevoet-geslagen-bij-vechtpartij-afrit-efteling.html) ;)
Zo ging het niet gelukkig,het waren van types die 20km/h onder de limit gingen rijden op de linker
baan,michael kwam er rap achter dat de pook terug naar zn 3 kon,en het daarna voor de
belg voor ons duidelijk werd dat die moest opschuiven,maar dat moment kwam pas als we ernaart zaten. (lang leve de sportuitlaat)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JZLH47YA.jpg)
Heb niet veel plaatjes geschoten. :P
Blijft een mooie strakke auto van stefan !-!
Hoop dat schade snel gemaakt is
Ik heb alleen foto's van Mark gemaakt, omdat Marco met wat beter spul aan kwam zetten haha.
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11892050_10207807024716105_8848796502576028802_n.jpg?oh=c4a1b2c2337c094037170958d415e6d4&oe=56749FEE)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11896132_10207807023516075_184821977214734836_n.jpg?oh=0f45c6b8cbe85bc9ac5b5491d3c1dc47&oe=5638B6A0)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/11953071_10207807027396172_338235875321349721_n.jpg?oh=c0e7f1633c6464185463b82010355618&oe=563DE976)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11889602_10207807026436148_4929627072733782693_n.jpg?oh=a5335f957da11a956eccb51ad7d96872&oe=5678D6F4)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11898601_10207807025036113_8479766770385476973_n.jpg?oh=debe19744ba330063ae22803f1f61b6b&oe=56837418)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11933400_10207807027356171_5909427129648966055_n.jpg?oh=761c2ee528b6b5e9541554acaafb8d47&oe=566FFA55)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/11954655_10207807023596077_8299680717946475493_n.jpg?oh=d9f5a57236020499dd523760e2766242&oe=56761763)
Volgens mij erg tegenvallende prestaties.
Niemand durft wat te posten :q
:D op Willem na dan. ;)
Het was inderdaad een tegenvaller voor mijn RS. :P
s morgens vrij voeg wakker geweest en eerst op het gemak wat ontbeten. Daarna nog even snel de RS afspoelen bij een wasbox in de buurt en op pad naar Amersfoort. Onderweg twee korte files gehad, zonder een echte aanleiding gelukkig en het bleef redelijk doorrijden. Rond 10:20 uur gearriveerd bij UT. Even kennis maken en toen was het wachten op de rest die zich aangemeld hadden. Een voor een druppelden ze binnen. Even later mocht ik als eerste de dyno op. Het ging in eerste instantie niet helemaal vlekkeloos, maar dat hebben ze snel opgelost. Toen was het moment daar waar iedereen op gewacht had. De run kon beginnen met onderstaand resultaat.
(http://i1111.photobucket.com/albums/h480/benn30/Renault%20Megane%20RS%20F1-team%202006/Dyno%20Unlimited%20Tuning_zps6ubyywjs.jpg)
Na mijn run kwam de rest aan de beurt. Gezien de leeftijd van sommige wagens vond ik de resultaten niet echt tegen vallen. Ik heb nog wat foto's op de telefoon staan. Zo maar eens kijken of ik ze er nog vanaf kan halen.
Ik had 7 pk te weinig. Maar waarschijnlijk staat mijn distributie net niet helemaal op tijd. Want toen ik de riem aan het vervangen was, gaf mijn beschrijving aan dat ik de blokkeerpen zonder schroefdraad moest gebruiken. En ik moet dus die pen met schroefdraad hebben. En die was toen kwijt. Dus ik had alles afgetekent en zonder die blokkeerpen alles vast gerammeld. Mijn blokje is heel goed los getrapt, dus ik zou minimaal 107 pk moeten hebben. Dus dit moet ik nog ff checken. ;)
(http://i61.tinypic.com/155telz.jpg)
Niet slecht voor een 17 jaar oude auto.
Netjes hoor !-!
Heb geen papier om te showen, alleen een paar foto's haha
Ik dacht dat je RS al gechipped was, Benjamin? Of was dat de tegenvaller die je noemt?
Verder leuke waarden! Maar ik ben nu toch wel benieuwd waarmee Stefan naar buiten is gereden, aangezien hij als enige zou laten chippen.
Die van Stefan is van 182 naar 219 pk gegaan. !-!
Dat vermoeden had ik al. Dat is dus nu gewoon een "220" , net als de huidige GT versie.
Citaat van: Tedo op 23 augustus 2015, 22:24:05
Ik dacht dat je RS al gechipped was, Benjamin? Of was dat de tegenvaller die je noemt?
Nou, tegenvaller niet echt hoor. Wilde wat vergelijkings materiaal hebben tov de bank in Goes. De run bij UT is in de 5e versnelling gedaan en in Goes volgens mij in zijn 4. Het koppel komt er eerder in (verschuiving van 100 tpm) en is 9 Nm meer. Wat ook mee speelt is dat het in Goes toen wat frisser was en ietwat regenachtig. De lijnen komen redelijk overeen dus daar ben ik al blij mee. Het plezier om mee te rijden is er niet minder mee geworden. ;)
Maar jouw RS zou standaard toch al 225 pk moeten hebben?
De 225 zijn motor pk's en geen wiel pk's. Zowel in Goes als bij UT is het aan de wielen. Al met al niet veel verlies. Er is nog wel meer uit te halen, maar dat is op de langere termijn. Eerst de cosmetische zaken op order brengen.
Oké, maar Stefan begon hier met 182, terwijl die 180 motor pk's zou moeten hebben.
Citaat van: Benjamin Renon op 23 augustus 2015, 23:13:29
De 225 zijn motor pk's en geen wiel pk's. Zowel in Goes als bij UT is het aan de wielen. Al met al niet veel verlies. Er is nog wel meer uit te halen, maar dat is op de langere termijn. Eerst de cosmetische zaken op order brengen.
Als ik me niet vergis was het verschil 5 pk,dit is te verwaarlozen ivm de warme dag en het een andere
testbank is,ik zou me eigen daar niet druk om maken.
Met name het warme weer zal veel invloed hebben gehad.
voordat ik de krukas bout los had gehaald ff het vliegwiel afgetekend. En zoals je hier ziet stond deze 1 tandje op de starterkrans verkeerd.
Alles staat nu netjes optijd, en de motor draait toch net ff iets beter. !-! in elkgeval een merkbare verbetering. !-!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZUDII4CQ.jpg)
Zie je toch maar weer dat een distributieriem ook op tijd moet staan voor een goed lopende motor.
Leuke middag geweest zo te lezen !-!
Jazekers !-! Het was gezellig
Ik moet mijn uitdraai nog ff digitaliseren, maar het komt er op neer dat mijn auto startte met;
181,7 pk (iets meer dus) en 286,5nm (iets minder dan de 300 fabrieks opgave dus)
Na het chippen was dit 219,1 pk en 376,3nm 8)7 Y
Piekvermogen treed na het chippen wel 600 toeren hoger in, maar koppel is zo'n 370 toeren eerder beschikbaar.
Dus eigenlijk nog luier rijden.
Wat ik tot nu toe merk is dat de auto wat soepeler en stiller loopt, dat merk je bijvoorbeeld bij het schakelen.
Verder was de auto natuurlijk al knap rap, maar nu loopt hij helemaal zeer rap door vanaf 100 km/u in zijn 6 tot illegale en zeer hoge snelheden.
Verbruik heb ik nog geen idee van, dat moet ik gaan ervaren de aankomende tijd.
Nette waarde, ga je veel plezier van hebben :)
:)
Als het allemaal heel blijft bij jou, en ik het tijd vind voor wat meer laat ik het wellicht ook eens doen.
@korte
Ik hoop het wel ja !-!
Misschien volgende jaar Tedo. UT had toen we weg gingen aan mij laten weten dat we gerust volgend jaar weer mochten komen. Y
Dat is mooi willem.
Mooie waardes stefan, belangrijker nog is dat het goed te merken is met rijden en dat die ook fijner rijdt.
Ik wilde ook komen kijken, maar mijn dag werd in de loop van de week gevuld met werk.
Mooi dat jullie het na de zin hebben gehad.
Ik zeg voor herhaling vatbaar !-! Volgend jaar weer een keer doen. :P Kan ik dan ook mooi zien dat die van mij wat meer vermogen heeft. :D
Wellicht kan UT net als in goes,je oude en dan nieuwe resultaten over elkaar leggen
dat je kan zien wat de verschillen zijn.
Ben wel benieuwd naar de foto's van Marco, weet iemand al iets meer daarvan?
Ja, hij heeft nog geen tijd gehad om ze te uploaden. Komt binnenkort.
Foto's van Marco komen volgende week.
Zal hem hier ook nog even plaatsen voor de volledigheid Y !-!
(http://img.photobucket.com/albums/v236/stefancoupe/Renault%20Megane%20III%20TCE180%20Privilege%20Sport%2071-JFS-4/Vermogenskromme%20UT%201_zpsufog4tw5.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/stefancoupe/media/Renault%20Megane%20III%20TCE180%20Privilege%20Sport%2071-JFS-4/Vermogenskromme%20UT%201_zpsufog4tw5.jpg.html)
dat is een mooie verbetering !-!
Fabrieksopgave: 139 (krukas)pk. Aan de wielen zou dan c.a. 10% minder moeten zijn.......
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HAUF4CF3.jpg)
Goed toch dan Y !-!
Mooi om te zien dat eigenlijk niemand (veel) vermogen kwijt is. In verhalen in Autoweek lees je wel eens anders. ;)
Nu gaat een ander er vaker ook minder zorgvuldig mee om dan de liefhebber. Maar je hebt gelijk, beide halen nette waarden.
Volgend jaar heb ik gewoon netjes 107 pk minimaal. :P
Blokje loopt nu hartstikke mooi. En is ook wat zuiniger geworden. !-!
Vergeet je luchtfilter niet :q
Ik ga voor 100 pk :P
Zag trouwens net dat mijn filter binnen is. !-!
Citaat van: Stefan op 27 augustus 2015, 15:44:09
Goed toch dan Y !-!
Een K&N luchtfilter + BP Ultimate 98 (ARAL 102) doet wonderen...
!-!
Citaat van: Willem op 27 augustus 2015, 19:20:29
Ik ga voor 100 pk :P
krukas of wiel pk's? krukas vermogen is te doen,ik zat rond de 107,wiel vermogen zal toch een
ander verhaal zijn/worden.
Nee haha gewoon aan de krukas. Dus een 6pk winst nog maken. 100pk is dan een mooi getal.
Foto's door Marco komen er ook eindelijk aan. Hij is op de helft van het editen. !-! Filmpjes wordt ook een edit van gemaakt en die komt op YouTube.
Top !-! Altijd leuk om te zien
(http://i59.tinypic.com/2qk2m8o.jpg)
(http://i62.tinypic.com/fkqpdx.jpg)
(http://i62.tinypic.com/2w24ufb.jpg)
De rest: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1093056444061481.1073741833.1082418025125323&type=3
Credits naar Marco voor de mooie plaatjes. !-!
Mooie foto's !-!
Leuk gedaan,weer net uit een andere hoek gezien.
Toffe foto's! _o_
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VGH7CJNZ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RDOL6W7N.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TNN47HS8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NU3TYJAS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7US4PV3X.jpg)
!-! ;)
Het filmpje van de meeting die even op zich liet wachten.
Netjes in elkaar gezet, alleen jammer dat het uitlaat geluid niet heel duidelijk is.
Uit welke uitlaat kwam het geluid ?
Ik gok uit de uitlaat van willem
Leuk filmpje.
@Stefan, hangt er nou iets los naast je uitlaat? Dat zilverkleurige gedeelte?
Ja inderdaad jammer dat het geluid niet zo goed te horen is. Marco vond het zelf ook jammer.
Dat geluid komt volgens mij niet uit een Mégane als je het introstukje bedoelt Jarno. :P
He jammer mis gegokt dan
Volgende keer een gopro meenemen. ;)
Citaat van: Yorick op 5 november 2015, 12:44:32
@Stefan, hangt er nou iets los naast je uitlaat? Dat zilverkleurige gedeelte?
Hij had kort daarvoor iemand achterop. Is dat trouwens al gefixed Stefan?
Oja, dat klopt inderdaad! Scherp, Tedo :)
Het is inmiddels allemaal weer netjes gemaakt !-!