Advertenties


Druklager koppeling

Gestart door alex_1987, 28 februari 2008, 12:50:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex_1987

Allereerst goeiedag...(omdat ik nieuw ben) --

Nou hier mijn probleem:
sinds 2 dagen als ik mijn koppeling ingedrukt houd met de motor aan hoor je iets schaven.
Nou is er een monteur in gaan zitten en die zegt met 99% zekerheid dat het de druklager is die vervangen moet worden.\

Nu zal er een hele nieuwe koppelings set in komen volgens de beste man.
Het zal in totaal op een bedrag van om en nabij € 900 moeten komen.

Is dit een goede prijs? of heeft iemand ene beter idee?

Want het is geen goedkope grap dit  :q

dankuuu

glaerox

Als je handig bent, en het gereedschap hebt...

doe je het zelf denk ik wel voor minder dan 300...

het word zo duur door het arbeidsloon, je versnellingsbak er onderuit halen is het meeste werk.

alex_1987

ja ik heb het gehoord.
Ben net even langs een oude bekende zijn garage gewest, en die heeft ene adresje geregeld voor 500-600 euro en gelijk dinsdag klaar _o_

ik ben zelf niet zo handig dus laat het liever doen ;)

opgelost! !-!

wouter arnouts

bij mij word dit op dit moment ook gedaan en de koppakking enz word vervangen en dan ben ik rond de 1100 euro kwijt dus die 900 is erg veel geld denk alleen de koppeling rond de 400 euro grtz

alex_1987

ja word nu de druklager vervangen maar gelijk ook de koppelingsplaten.
zonde vant geld wilde net achterbumper, spoiler en sideskirts bestellen.
moeten maar even een maandje wachten dan :)

k.3nny

mensen waarom zeggen jullie altijd koppelings platen ??

het is maar 1 plaat !!

en 900 euro  o-) :D :D :D

voor 550 alles INCL moet dit lukken ook nieuwe bak olie dus !


druk lagers gaan meestal kapot kwa slijtage en het SLIPPEND wegrijden van je koppeling

dus al een curses wegrijden geoorloofd ? o-)


alex_1987

kan j wel zo lekker bijdehand over een cursus hebben ;)
heb die auto nog geen 4 maanden. dus zal niet bij mij gebeurt zijn.

Buiten dat, het is allemala al gebeurd voor 550 euro :)

over weekje wat kleine dingetjes als pedaaltjes enzo bestellen :D

nielsjoh

Dit probleem heb ik nu ook met de Mégane. Dit doet zich eigenlijk alleen voor met warmer weer (zoals vandaag) en lange stukken rijden. Volgens de monteur is het het druklager, dit hoeft niet persee direct vervangen te worden volgens hem, met een beetje geluk kun je ernog 30.000 mee doorrijden, maar hij kan het ook morgen begeven... Mijn idee is om hem in te spuiten met WD40, zodat het geluid in ieder geval een heel stuk weg is. Iemand hier ervaring mee?
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

williamfase1

Je kan ook duct-tape nemen  :D

Maar zonder dollen.
WD40 haalt niks uit, en je komt sowieso niet bij je druklager zonder je bak te demonteren.
Je kan er niks aan doen, wat die monteur zegt klopt je kan er nog poos mee rijden maar kan t ook zo begeven.
Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar voor druklager en eventueel koppeling te vervangen.
Kan je het best het complete blok eruit halen.
Begin dit jaar bij die van mij gedaan, ben om en nabij een dag bezig geweest.

ik weet niet waar je woont , maar ik zou je koppeling kunnen/willen vernieuwen.
Als je hem s'ochtends brengt heb je hem s'avonds terug.
Uiteraard een stuk goedkoper dan de gangbare garage's
PM me maar als je interesse hebt

nielsjoh

Willem fase1, je hebt een pm
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

dannyfm

Ik heb ook mijn versnellingsbak er uit gehad voor een nieuwe drukgroep en Druklager. maar ik ben bang dat ik weer de hele versnellingsbak van de motor halen. zodra er kracht op de pedaalkomt door het lucht vrij komt en ik trap hem door dan spuit zo all het rem olie via de ontluchtings nippel op de druklager er af waar dat zwarte rubbere dopje op zit die onder druk komt te staan.

ik had er 6 uur over gedaan die bak er af te halen. maar nu ik weet hoe die er uit moet kan het ook veel sneller. ik ban wat meer dingen laten zitten. ik zou wel echter me bak olie even op moeten vangen wat ik er nieuwe ingegooigd hebt.

Jeffdekk

Ik dacht dat er 2  frictie platen op een koppeling zitten....... dus zijn het koppelingsplaten...... of ik snap t ff niet...
Maar idd 900 is wel erg aan de prijs. Het is 6 uur werk,plus onkosten 600 a 650.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev