Advertenties


1.6e snel?

Gestart door Wessie, 17 januari 2008, 16:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wessie

Hallo mensen!

Ik sta op het punt om een Megane Coupe te kopen. Morgenavond ga ik al kijken naar een 1.6e. Nu is mijn vraag, zijn deze auto's wel redelijk snel? Ik heb namelijk al 2 keer gehoord dat ze niet 'vooruit te branden' zijn. Nou is 'snel' natuurlijk een heel ruim begrip, maar vergelijk het eens met een Seat Toledo bijvoorbeeld..

Hiervoor heb ik een oud Cliootje gehad uit 91. 1200CC, maar de auto is heel licht dus hij was vrij vlot. Deze coupe is zwaarder... ook zwaardere motor welliswaar.. maar ook sneller?

Met welke auto's zou je een 1.6e kunnen vergelijken qua snelheid? (hedendaagse auto's).

Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?

In afwachting op enkele reacties.

Mvg,

Rik

Wessie

Ik bedoelde een Seat Cordoba, sorry

glaerox

Mijn pa heeft een cordoba 1.6 8v, Deze is denk ik wel iets vlotter dan een megane(verschil in gewicht)

Ik heb zelf een 2.0 8v, deze is wel iets sneller dan de cordoba, maar het grootste verschil merk je bij hoge snelheid. Wanneer de cordoba niet meer doortrekt, heb ik nog gas over.

als je snel wil...koop dan gewoon een 2.0 16v, dan heb je geen teleurstelling

Wessie

Trouwens, de gegevens van autotrader, moet ik die geloven? Zijn die betrouwbaar?
Dat een 1.6e dus in 11,3 sec van 0/100 gaat? En 2.0 16V in 8,3 sec? En topsnelheden... 1.6e 185km/h
Als ik dat namelijk zo lees is een 1.6e nog wel vrij vlot dan of niet?

(Zoek bij autotrader via occasions naar een willekeurige megane coupe, en klik dan onder de advertentie op 'Toon alle specificaties van deze auto'. In deze lijst kun je alle types/BJ aanklikken en alle gegevens vinden.

Rik

glaerox

Ze zijn wel betrouwbaar...alleen:

dit zijn gegevens bij zo gunstig mogelijke omstandiheden. In de praktijk zijn ze meestal niet haalbaar. Het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v lijkt op papier niet zo veel. maar in de praktijk is het een heel andere ervaring.

Je zegt dat je gaat kijken bij een megane, Zoek dan wel even het forum rond, en kijk in de faq wat mogelijke problemen kunnen zijn. Ik heb er 3 bekeken voordat ik een leuke tegenkwam.

Groeten

paikey

Ik heb zelf een 1.6e.
Heb nu wat kleine probleempjes maar die zijn op te lossen en is gewoon
slijtage,nix aan te doen.
Over de topsnelheid dat klopt nie want ik heb met me megane al 205 km/u gerede dus da klopt al nie.........
Verder vind ik de auto snel genoeg hoor,maar dat is naruurlijk mijn mening.

Groeten

Stefan

vind het eigenlijk maar een beetje een loze vraag.
Zoals je zelf al aangeeft, wat is snel..?
Wat mij betreft is een megane 1.6 niet vooruit te branden, tis maar net wat je gewend bent he.
Maar voor een ander is het een hele verbetering.
t.o.v. een clio 1,2 istie wel sneller ja
helaas gaat dit soort topics vaak leiden tot een opsomming van eigen meningen waar je uiteindelijk nog niks aan hebt ;)

Citaat van: Wessie op 17 januari 2008, 16:41:36
Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?


oja,
Nee, je gaat niet harder door een andere uitlaat...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

xforce

naja tenzij je een open pijp vanaf het blok, zonder dempers en katalysator naar achter legt.
Toen ik dat had gedaan was vooral het koppel toch wel een heeel stuk hoger.
Maar ik zou gewoon zowieso voor een 2.0 16v gaan als je het benzine verbruik aandurft.
De megane 2.0 16V heeft gewoon veel meer voordelen tov de 1.6, zoals 4 schijfremmen, sportstoelen, en wat meer kleinere dingen. De motor is veel degelijker.
Tel uit je winst (als je niet naar de benzine kijkt)

Rmc_Jelluh

testritje weet je gelijk wat je heb...

vind zelf dat er verschil zit in ene megane dan andere..
2 meg's op me naam gehad en 3blokjes erin gehad waarvan 1 hagel nieuw...  veel verschil in de 2 blokjes toen...

Klaas

ja...wat vind je snel?? idd Y??? Dat is persoonlijk natuurlijk..ik heb zelf een idE-blok..ontzettend veel koppel..en daar ga je al..een opsomming van meningen 8)7.
dus maak een proefrit, than you know.. 8)7

Collin

Citaat van: Wessie op 17 januari 2008, 16:41:36


Met welke auto's zou je een 1.6e kunnen vergelijken qua snelheid? (hedendaagse auto's).

Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?

In afwachting op enkele reacties.

Mvg,

Rik
Ford Escrot 1.6 16v ? (verschillen niet echt veel qua gewicht/pk)
Geen idee hoe oud je bent, maar het zal aanzienlijk schelen in verzekeringspremie.
kleine note: een 16v met eigen geld kopen en op naam van moeders zetten werkt ook niet echt meer (ik ken verhalen van schadeexperts die alles controleren en dan een afwijzend oordeel vellen)

Zou eerst uitgebreid het e.e.a. lezen qua ervaringen en eventuele problemen met type xxx
Wat ook van toepassing zal zijn (zou moeten zijn) is de inhoud van je portemonnee bij eventuele problemen. Breakdowns zijn tegenwoordig niet meer goedkoop te noemen (arbeidsloon is omgerekend zo'n fl. 120,= per uur! ) al schijnt een phase 1 16v minder 'problemen' te kennen dan bijv. een 1.6 (kleppen stellen, etc.) maar als je een goede auto koopt zou je daar niet vanuit hoeven meoten gaan.

Ben zelf zeer content met de 2l 16v (al komt er hierna nooit een franse auto voor terug)
't Benzineverbruik valt reuze mee als je de diverse verklaringen leest elders op het forum omtrent benzineverbruik

Kwestie van zoeken
No nuts, no glory!

wouter arnouts

Citaat van: paikey op 17 januari 2008, 17:49:10
Ik heb zelf een 1.6e.
Heb nu wat kleine probleempjes maar die zijn op te lossen en is gewoon
slijtage,nix aan te doen.
Over de topsnelheid dat klopt nie want ik heb met me megane al 205 km/u gerede dus da klopt al nie.........
Verder vind ik de auto snel genoeg hoor,maar dat is naruurlijk mijn mening.

Groeten


mee eens heb er ook een keer 205 mee gereden maar ja dat was wel op de teller

fluissie

Citaat van: Wessie op 17 januari 2008, 16:41:36
Hallo mensen!

Ik sta op het punt om een Megane Coupe te kopen. Morgenavond ga ik al kijken naar een 1.6e. Nu is mijn vraag, zijn deze auto's wel redelijk snel? Ik heb namelijk al 2 keer gehoord dat ze niet 'vooruit te branden' zijn. Nou is 'snel' natuurlijk een heel ruim begrip, maar vergelijk het eens met een Seat Toledo bijvoorbeeld..

Hiervoor heb ik een oud Cliootje gehad uit 91. 1200CC, maar de auto is heel licht dus hij was vrij vlot. Deze coupe is zwaarder... ook zwaardere motor welliswaar.. maar ook sneller?

Met welke auto's zou je een 1.6e kunnen vergelijken qua snelheid? (hedendaagse auto's).

Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?

In afwachting op enkele reacties.

Mvg,

Rik


rik geloof me als, mijn vriendin heb ook een clio 1.2 als je die al vlot vind dan is een 1.6e
snel zat voor je.....

MAKKELIJK ZAT..........mijn 1.6e is een vracht sneller dan die van mijn vriendin (waar ik ook regelmatig in rij, dus ik weet waar ik t over heb)

voor diegenen die nu denken dat ik zeg dat een 1.6e snel is, begrijp me niet verkeerd...(is ie niet)

wouter arnouts

nee hij is niet super snel maar ja daar is meestal de prijs ook wel naar maar ja kunt goed mee komen op de snelweg en een paar aanpassingen zoals een spruitstuk enz kun je een sprintje meestal goed winnen grtz

glaerox

Citaat van: wouter arnouts op 19 januari 2008, 12:35:53
nee hij is niet super snel maar ja daar is meestal de prijs ook wel naar maar ja kunt goed mee komen op de snelweg en een paar aanpassingen zoals een spruitstuk enz kun je een sprintje meestal goed winnen grtz

totdat er iets naast je staat met...16kleppen, turbo, g-lader of v6(A)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev