Advertenties


Start niet... Help!

Gestart door alexander, 23 oktober 2007, 20:33:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexander

Hallo,

ik heb een 1.6 megane coupe uit '96.
Ik heb een probleem"pje".... de auto start niet meer.
Bij het omdraaien van het contact gaan wel alle lichtjes op het dashboard branden (en de meeste zoals het hoort weer uit), dus aan de accu ligt het volgens mij niet. Echter bij het starten van de moter gebeurd er niets... maar dan ook niets. Dus ook de startmotor gaat niet pruttelen. De 3 lampies die horen te branden (volgens mij accu, olie en koelvl) blijven gewoon brangen....

Probleem is out-of-the-blue ontstaan. Had er, bij het optreden voor het probleem, nog een uur eerder vlekkeloos mee gereden.
Heb echt geen flauw idee wat het kan zijn. Iemand enig idee?

mvg Alexander Rietbroek
ps... heb al in de FAQ gekeken en het forum een beetje doorgebladerd maar kon niks hierover vinden.

Paul

Citaat van: Remko de W. op 23 oktober 2007, 21:43:55
het stuurdraadje op je startmotor is eraf...

Je was me voor ;) effe het stekkertje repareren en hij doet het dan waarschijnlijk weer.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

alexander

Strange...
ik startte m vanmorgen en nu doet ie t wel weer. Zonder blikken of blozen.
Iemand een suggestie wat het geweest kon zijn?

Accu dus denk ik niet, want als ie gister niet genoeg stroom zou hebben dan heeft ie dat vandaag toch ook niet?

Bedankt voor jullie meedenken!

Timo Zuiderduin

kijk eerst even naar wat Remko en Paul al aangaven.
dat heeft namelijk niets met de spanning van de accu te maken maar met de kabels die de stroom moeten doorvoeren.

check ook even de bevestiging van de rode +kabel op je accu. het wil ook nog weleens gebeuren dat die geen goed kontakt maakt.

maar zoals eerder al vermeld, kijk eerst even naar het draad dat naar je startmotor loopt. meeste kans dat je daar een slechte verbinding tegen zult komen.
kontaktjes ff loshalen, opschuren, beetje contactspray erop en weer vastdraaien.

alexx

hallo het kan wel degelijk je accu zijn als de spanning de ene dag te laag is wil die de volgende dag wel eens genoeg spannining hebben om te starten schijnt aan het weer te liggen kijk ff of je accu water nog op peil is .

Dennis20

Het komt heel vaak voor bij dit type megane dat het stuur draadje (zoals gezegd)
geen goed contact maakt op de startmotor. de oplossing is ook al vermeld dus ga daar eerst na kijken.

blijf de auto dit doen is er altijd nog kans dat je startmotor zelf naar de haaie is, dit heb ik zelf ook gehad!

succes met het oplossen van het probleem!.. 8)


matthew


alexander

Ik heb er nu al een aantal dagen geen last van... erg vreemd.
Ik ga wel even naar de door jullie gegeven tips kijken: waarvoor mijn dank alvast!
Maar eerst even op vakantie... belangrijkere zaken! haha

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev