Advertenties


Schokbrekers kapot?

Gestart door Alex Verloop, 29 augustus 2005, 14:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Verloop

Toen ik vannacht terug reed van ons wekelijk avond stappen hoorde ik op een gegeven moment een vreemd schokkend geluid van RV. Nadat de muziek zachter ging hoorde ik echt niks.

Tijdens het schakelen (3 naar 4) kwam het trillende/schokkende geluid RV weer terug, bij constant gaswas het echter weer verdwenen. Bij het loslaten van het gaspedaal komt hetzelfde geluid echter weer terug.

Als ik mijn koppeling inhoud (en dus het geratel/schokken) hoor en vervolgens rem (tijdens het remmen dan) hoor ik het geluid ook niet meer. Het is niet om aan te horen, het lijkt net of je halve wagen uit elkaar valt.

Ben vandaag naar de Euromaster geweest, maar die konden zo snel (na een dik half uur zoeken) niks vinden. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de schokdempers. Iemand dit probleem zelf ook weleens gehad?

Arno


Alex Verloop

wiellagers zijn net 3 maanden terug vervangen toen ik hem invoerde voor de RDW. (was die op afgekeurd). Heb deze vanmiddag ook laten checken, maar hier zat het probleem niet in.


Birt

motor steunen gekontroleerd?

fuse kogels?

laatste optie: homokineten (of hoe je dat ook schrijft), maar dat is ver gezocht, want dat geeft meestal een konstante ratel.

succes met zoeken
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Paul

Ligt de uitlaat niet tegen je carroserie of achteras??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Marc H.

Klinkt mij als een versleten homokineet (=buitenste gedeelte van de aandrijfas) in de oren. Kun je relatief makkelijk zelf testen. Zoek even een terreintje op waar je rondjes kunt rijden met je auto. Rij vervolgens met volle wieluitslag een bocht naar links en speel een beetje met het gas. Wanneer je nu veel lawaai hoort (hetzelfde als je al hoorde), is je rechteraandrijfas aan vervanging toe. Vaak voel je dan ook wel een trilling in het stuur. Check dan ook meteen je linker aandrijfas door dezelfde procedure te doen, maar dan in een bocht naar rechts. Succes ermee.


Ferdi

Citaat van: Paul v Dijk op 29 augustus 2005, 18:27:30
Ligt de uitlaat niet tegen je carroserie of achteras??


was mijn eerste gedachten ook...

Alex Verloop

even een vraagje. Misschien vreemd gedacht maar, als je uitlaat tegen je achteras aanligt... kan die dan rechtvoor gaan rammelen etc??

coupe-monte-carlo

yeps? ;) maar meestal heb je dan wel door dat het van achter weg komt het probleem

coupe-monte-carlo

het zou natuurlijk ook gewoon een hitteschildje kunnen zijn

Citaat van: Marc H. op 31 augustus 2005, 13:04:02
Klinkt mij als een versleten homokineet (=buitenste gedeelte van de aandrijfas) in de oren. Kun je relatief makkelijk zelf testen. Zoek even een terreintje op waar je rondjes kunt rijden met je auto. Rij vervolgens met volle wieluitslag een bocht naar links en speel een beetje met het gas. Wanneer je nu veel lawaai hoort (hetzelfde als je al hoorde), is je rechteraandrijfas aan vervanging toe. Vaak voel je dan ook wel een trilling in het stuur. Check dan ook meteen je linker aandrijfas door dezelfde procedure te doen, maar dan in een bocht naar rechts. Succes ermee.


bij mij zijn het dan vaak de banden wat ik hoor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev