Advertenties


RX4 inlaatspruistuk en Gasklephuis UPDATE

Gestart door Babak, 22 juli 2020, 20:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Ik heb alle sensoren(rondom gasklep) besteld. Als het probleem dan niet verholpen wordt dan breng ik haar naar de garage!!
Ik denk zelf dat de stappenmotor(eindelijk weet ik hoe het onder de vakmensen genoemd wordt 8)7) vervangen moet worden.

Babak

Beste Yorick, ik heb de topic van de achterklep van megane 2 gelezen. Gek zeg: dat ik zelf daar niet aan gedacht heb 8)7 8)7 8)7 8)7

Babak

Beste Leden,

Dankzij hulp van een aantal van jullie is het mij eindelijk gelukt om het probleem op te lossen.

Het bleek dat het gasklephuis O-ringen en inlaatspruitstuk pakkingen zeker vervangen moeten worden. Ik zal vanaf nu altijd de pakking van onderdelen dat ik vervangt of los maak, ook vervangen.

Mijn Dank aan mensen dat mij geholpen hebben _o_ _o_ _o_ _o_.

mark29

De pakkingen onder het inlaatspruitstuk worden hard en helemaal plat en dan dicht het niet meer goed af.
De pakkingen van de gasklep, die ronde ringen drogen nogal eens uit, maar hergebruiken is vaak nog wel te doen, altijd checken, voor dat de gasklep gemonteerd word even inspuiten zodat die makkelijker in het de inlaat gedrukt kan worden.

Volgende keer als je stationair problemen hebt, eens spuiten met remmenreiniger op de afdichtingen, als die dan anders gaat lopen, weet je dat er een pakking lekt.
Pas wel op met remmenreinger, op een uitlaatspruitstuk bijvoorbeeld vliegt de boel zo in de brand.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev