Advertenties


RX4 Map sensor(HELP aub) UPDATE

Gestart door Babak, 22 juli 2020, 19:37:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste Leden,

Vandaag heb ik de map sensor vervangen. Tot mijn verbazing is het stationeer onregelmatig!!! Is dit normaal. Ik durf er niet mee te rijden.
Moet ik ermee naar de garage toe. Zo ja, weet iemand wat er aan de hand is, zodat ik weet wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt

Babak

Ik heb het trouwens laten inlezen. Er is geen melding en er brandt ook geen lampjes!!!!! De buurman met de obd2 zei dat het aan het stationeer(sensor) kan liggen, maar er was niets mis mee voordat ik de map sensor verving!!
IK heb er niet mee gereden, alleen de motor heeft 5 Min gedraaid.

mark

Wat doet die als je de oude er weer indrukt?

Babak

beste mark,

De oude was gebroken.

Babak

#4
Beste leden,

Hier is update:

Alles los(thanx to mark29) en schoongemaakt. Ik heb het gebroken  stuk van de map sensor  teruggevonden. Ik weet nu dat het niet in de motor was terecht gekomen.

Wat ik nu mee zit is dat het stationeer nog niet soepel gaat. Ik heb het nieuwe map sensor gemeten en getest. Het is zover ik zie niets mis mee(ik krijg waarde op de meter en als ik het los koppel slaat de motor gelijk af).

Wat ik nog over twijfel is, stationeer klep en dat ik nog de oude uitlaatbocht pakking gebruik.

Enige idee????


Thanx

Babak

Ps: Als ik de stekker uit de Stationeer Regelklep haal, gebeurd niets(motor slaat niet uit of er is geen verandering te horen of merken)!!!!!!
     Moet de pen aan de regelklep niet heen en weer kunnen? In mijn auto is het constant op zijn hoogste setting, ook als de motor uit is!!!

mark29

Heb jij er zo losse stappenmotor opzitten? Heb je die losgehad, die o ring die eronder zit, is die niet kapot, uitgedroogd etc.
Stappenmotor moet ingeleerd worden alsvorens die goed stationair loopt.
Dat moet ook zonder clip kunnen, iets met contact meerdere keren aan uit, ik weet het niet exact, is een beetje voor mijn tijd zeg maar.
Probeer het eens te googlen.

Babak

#7
Beste Mark29,

Met stationeer regelklep bedoel ik stappenmotor en ja het is een losse.

Als ik de stekker uit de Stationeer Regelklep(stappenmotor) haal, gebeurd niets(motor slaat niet uit of er is geen verandering te horen of merken)!!!!!! Moet de pen aan de regelklep niet heen en weer kunnen? In mijn auto is het constant op zijn hoogste setting, ook als de motor uit is!!! het beweegt niet!!!!!!

Babak

Inleren!!

Dat heb ik zo vaak gehoord. Wat moet er exact gebeuren. Wat moet ik dan doen????

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev