Advertenties


RX4 Waarschuwingslamp en onboard computer!!

Gestart door Babak, 6 juli 2020, 19:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste leden,

Sinds kort heb ik  mijn scenic 1 uit 1999 benzine motor geruild met een RX4 uit 2002, ook benzine motor.
Dankzij jullie heb ik heel veel problemen van Scenic 1 kunnen begrijpen en oplossen.  RX4 zit er anders uit in elkaar, dus ik hoop door jullie hulp de problemen van RX4 ook kunnen begrijpen en oplossen.
Een van de eerste problemen is het brandstof lampje. De meter geeft aan dat het genoeg in de bak zit, maar het lampje brand veel te vroeg.!!!!!!
Deze model heeft on-board computer. De metingen veranderen steeds. Eerst geeft het aan dat ik 59 kilometer te gaan heb maar dan loopt het af met seconden(niets veranderd aan de meter in de dashboord)!!! Alle metingen dat met benzine te maken heeft veranderd per seconden(andere metingen niet). Ik heb net een afstand van 6 kilometer gereden. In het begin gaf die 59 kilometer te gaan en nu geeft het 23 kilometer te gaan!!!

Kan iemand a.u.b. mij hierbij helpen?

M.v.g. Babak

Nikk

Wellicht als de computer met een bijna lege tank rekent wordt het instabiel. Bij mijn Megane I stop ie dan ook met rijbereik aangeven.  Gooi em eens vol en kijk dan eens wat ie doet
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Babak

Beste Nikk,

Thanx.
Dat zal ik zeker doen.
Ik zag op internet dat je ook je auto moet leeg rijden en dan vol gooien. Ik heb daarom een jerrycan met benzine klaar liggen. Klopt dit verhaal? Als niet dan volg ik jouw advies.

Groetjes, Babak

Nikk

Leegrijden niet nodig.  Tank hoeft ook niet helemaal vol maar met nog maar een paar liter in de tank is het gewoonweg moeilijk een bereik te voorspellen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Babak


Babak

Beste Nikk,

Ik heb het gedaan en aardig mee gereden. Het is nog steeds hetzelfde!!!!

Groetjes

Nikk

Als de meter correct aangeeft dan berekent de computer blijkbaar niet goed.  ;(
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Babak

Is er iets wat ik kan doen of is mijn computer kapot?
Ik wil trouwens een obd2 kopen. Weet jij een winkel of merk dat mijn auto(18 jaar oud) kan uitlezen en toch niet zo duur is?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev