Advertenties


start niet startmotor enkel tik

Gestart door hdjack13, 9 juni 2020, 19:06:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hdjack13

Geachte,
na het nemen van een hoekige vluchtheuvel begon het lichtje van de motor te branden wagen reed nog tot ik hem stil legden kreeg ik hem niet meer gestart enkel bij het starten hoorde ik een klik van de startmotor ? ik hoop dat iemand me kan helpen dank U
Megane cabrio 16v (EA0402) 2000

mark29

#1
nvm had over de klik heen gelezen.
Maar door die schok startmotor is wel toevallig.
Ja een keer meppen met een hamer.

Nikk

Ik heb het geluk met een soortgelijke situatie wel eens gehad dat na een tik met een hamer op de startmotor deze weer rond ging draaien. Was wel een tijdelijke oplossing.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

hdjack13

Starter onderuit gehaald gereinigd en getest was ok
Batt vervangen nog steed het zelfde  8)7
enkel een fiche die los zit en weet niet waar die moet ?
Ik weet enkel niet hoe ik hier een foto plaats? :cry:

larsdijkstra

Heb je evt ergens een losse kabel of massa liggen? Of een massa die niet schoon is?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Druk toch eens op die inertiaschakelaar, die rode knop? Bij mijn weten moet ie dan wel rond gaan maar niet aanslaan, maar je weet nooit.
Ow en startmotor, vaker gehad dat je hem in een bankschroef zet en dan 12 volt erop, dat ie het dan wel goed, maar in de auto niet. Kan zijn dat hij dan teveel inwendige weerstand trekt, dit is vaak ook de reden dat de zekering op de accu springt.

Fiche?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev