Advertenties


Uitlaat van een coupe op een 5 deurs?

Gestart door The_Wackyracers, 11 januari 2020, 17:57:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The_Wackyracers

Beste forum leden, ik/wij zullen ons eerst even voorstellen.
Ik en 3 vrienden rijden met onze Megane mee met de Junkyard Race op circuit Zandvoort. Voor onze echte race auto willen we natuurlijk ook een echt leuk geluid hebben.... en dat maakt onze megane 1.6 uit 1999 niet echt... nu heb ik een leuke einddemper gevonden en deze is voor een coupe. Past een coupe einddemper ook op de 5 deurs Hatchback? Ik hoor het graag van jullie 😄

Instagram: @The_Wackyracers

mark29

Met een lasapparaat kan je alles maken. Als je een sportpijp wilt kom je al snel bij zulke oplossingen.

The_Wackyracers

Dat je het kan lassen snap ik, maar de vraag is of het gewoon past, plug and play, anders gaan we voor een andere oplossing.
Instagram: @The_Wackyracers

mark29

Zo ver ik begrepen heb zijn die maten anders ja.

larsdijkstra

Het past wel volgens mij. Heb zelf een coupé uitlaat op de 5 deurs 2.0 16v gezet met Mark, past prima!
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Komt de bocht mooi uit met de achteras? En de eindtip bij de bumper? Weer wat geleerd.

The_Wackyracers

Het is een tweedehands demper, ik ga het dan gewoon wagen, we zijn handig genoeg om hem anders passend te krijgen 😄
Instagram: @The_Wackyracers

mark

#7
Bumper van een hatch is langer dan een coupe( en ongeveer 3 cm langer als een cabrio bumper), voor de rest is het het zelfde.

larsdijkstra

Citaat van: mark29 op 12 januari 2020, 16:46:53
Komt de bocht mooi uit met de achteras? En de eindtip bij de bumper? Weer wat geleerd.

Wat Mark ook zegt. En eindstuk eindigt precies op rand bumper
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

The_Wackyracers

Okeey thnx! Dan zagen we gewoon een stuk uit de bumper, het hoeft niet mooi te zijn 😁
Instagram: @The_Wackyracers

larsdijkstra

Je hebt toch al een uitsparing in de bumper?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

The_Wackyracers

Ja klopt, maar ik zie bij het project van mark dat die dan er nog net achter valt, dus we maken er gewoon een groter half maantje van. De wagen hebben we inmiddels verlaagd en volgende week zaterdag een trackday om te kijken of dat wat beter rijd 😁
Instagram: @The_Wackyracers

mark

Weet wel zeker dat het beter rijdt.
Reed met mijn oude hatch de meest dikke sport wagens zoek in de bochten. Eerst komen ze met 160 voorbij blazen op de snelweg, vervolgens blaas ik ze met 160 voorbij in een aardig strakke s bocht op de snelweg met 1 handje aan het stuur.  :D als ik meer vermogen had, kon ik er nog wel sneller doorheen :sturen: op de a35 ter hoogte van borne. Maar m'n oude hatch heeft dan ook heel wat uurtjes op de uitlijnbrug gestaan, gewoon net zo lang prutsen totdat ik het goed vond haha. Heb als het goed is nog een setje zwarte powerflex bussen in de schuur liggen voor in de draagbare btw.

The_Wackyracers

Afgelopen race in oktober waren we ver uit het langzaamste op de baan, 2.37 was onze snelste ronde, die gasten in verlaagde BMW s met extreme camber scheurde ons aan alle kanten voorbij 😂 ach we hadden lol en de megane bleef gewoon lekker door tuffen.

Krijg net alleen wel een belletje van de MP verkoper,  hij heeft de sport demper verkocht aan iemand anders in zn winkel... :( nu op zoek naar een andere, als iemand misschien iemand kent die er 1 wilt verkopen hoor ik het graag, anders komt er een ali demper op 😂
Instagram: @The_Wackyracers

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev