Advertenties


distributieriem

Gestart door swaans tom, 1 oktober 2018, 20:36:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

swaans tom

kan iemand mij helpen? ik heb de distributieriem veranderd maar als ik hem nu probeer te starten geraakt hij niet rond gedraaid. Wat kan het probleem zijn?

zapp

wat heb je veranderd dan aan die distributieriem ;(

swaans tom

Voor zover ik weet niets. Heb er speciaal gereedschap voor gebruikt

zapp

Citaat van: swaans tom op  1 oktober 2018, 20:36:39
kan iemand mij helpen? ik heb de distributieriem veranderd maar als ik hem nu probeer te starten geraakt hij niet rond gedraaid. Wat kan het probleem zijn?

Huh... en je zegt dat je de distributieriem hebt veranderd.....

swaans tom

Krukasblokeerpen erin en de moer losdraaien van de polie nokkenashouder er op geplaatst riem verwijderd nieuwe riem geplaatst en krukas rechts draaien tot deze tegen de blokeerpin komt

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Lukraak draaien tot er iets tegen de pen aan komt? Zo komt dit mij wel over.
Je geeft weinig informatie. Nokkenassen net een paar graden voor horizontaal zetten. krukas blokkeer pen erin, dan is het dus die paar graden draaien, dan zit je er tegen aan op bdp!!! wat dus het belangrijkste is niet lukraak draaien, en dan kan de nokkenasblokkeering erin.

Met krukastandwiel loshalen en riem monteren wil wel eens de krukas linksom terug draaien, dus die altijd even checken of die tegen de pen aanzit.
Waar woon je, misschien kan iemand jouw helpen.

swaans tom

Ik woon in Eede Zeeuws Vlaanderen


swaans tom

Neen heb eerst de nokkenashouder gestoken daarna de krukas geblokkeerd met die pen vervolgens de polie van de krukas gehaald

swaans tom

De krukas kan inderdaad wel eens meedraaien maar aangezien er geen spie in zit kan je deze na het plaatsen van de riem nog een beetje draaien tot deze op zijn plaats staat om dan de polie et terug op te zetten. Dit klopt toch?

mark29

Door eerst die nokkenasbrug te plaatsen en dan pas de krukas ben je de mist in gegaan.
Ja dan zal lastig te verdraaien zijn met het krukastandwiel er op. Ik doe dat altijd zonder.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev