Advertenties


Megane 1.6 16V hoog toerental

Gestart door BertRo, 22 december 2013, 12:10:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BertRo

Hallo allemaal

Ik ben al even bezig om mijn pas gekochte Megane goed lopende te krijgen.
De auto liep, toen ik hem kocht, met een toerental van 4000 pm.
De eigenaar wist me te vertellen dat het aan de stappenmotor lag voor de zoveelste keer.
De stappenmotor heb ik vervangen en het alles opnieuw ingeleert.
Het toerental is nu gedaald naar 2200 toeren bij starten maar als ik ga rijden dan merk je bij het schakelen dat de toeren omhoog gaan i.p.v. omlaag.
Ben op het internet aan het zoeken geweest wat dat allemaal kon zijn.
Daar kwam ik bij het volgende filmpje op YouTube:

Dit heb ik ook geprobeerd met remmen reiniger. Wanneer ik rond het gaskleppenhuis de remmen reiniger spuit gebeurt hetzelfde als in het filmpje.
De stappenmotor die ik heb geplaatst komt van de sloop. Dacht natuurlijk die zal dan ook wel stuk zijn. Maar.. het ding reageert wel.
Heb wat informatie ingewonnen over de kosten voor een nieuwe. Daarbij kwam ik terecht bij de firma Bogijn.
Hele aardige man die mij mailde dat hij niet het originele onderdeel had maar wel:
http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel/183/vemo/v46_77_0020/nullastregelklep-luchttoevoer
Later was ik de url kwijt en zocht weer bij Bogijn.
Daar stuitte ik op:
http://www.bogijn.nl/onderdelen/93/renault/4723/laguna-ii-bg01_/15474/1-8-16v-bg0b-bg0c-bg0j-bg0m-bg0v/100002/motor/1298/nullastregelklep-luchttoevoer/83/vdo/d95166/nullastregelklep-luchttoevoer

Het verschil is de pakking. Zou het dat ook nog kunnen zijn of wat denken jullie?

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Bert


mark29

Megane 2?
Hoe heb je deze ingeleerd dan?
Ook met behulp van de de clip, uitlees computer van renault?

Paul

Megane 2 heeft die regelklep niet, Waarschijnlijk verkeerd topic.
Eerst de vacuumlekkage oplossen. die moet vrij groot zijn als hij zo hard loopt
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Een nieuwe stappenmotor die nog volledig openstaat, zo word ie geleverd, kan zonder in te regelen goed 3 a 4000 toeren draaien.
Pas nog een gehad, op een 1600 8 klepper scenic, k7m motor.
Dien je in te regelen dan, gaat hij mooi lopen.

Paul

Hoef je niks aan in te regelen, dat doet hij al na een aantal x op contact zetten.
Maar met zo'n grote lekkage kan hij weinig geregelt krijgen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

BertRo

Opgelost.

Vacuumlek en loopt nu als een zonnetje.

Bert

zoef100

#6
Bij dat soort hoge toeren stationair is het 99 % een leiding/afdichting  lekkage waardoor valse lucht optreed  .


brunotrucker

waar had je de vacuumlek heb namelijk hetzelfde probleem

DionMegane

Hallo Bruno,

Ik heb dit probleem ook gehad, heb toen de pakkingen van het gasklephuis en de inlaatspruitstukpakkingen vervangen (deze heb ik gekocht bij de dealer) hierna liep de megane weer als een zonnetje..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev