Advertenties


1.9 dti klepstoters en meer......

Gestart door @rnoud, 16 mei 2005, 16:23:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@rnoud

Heya ff een vraag heeft de megane coupe 1.9dti Phase2 hydrolishe klepstoters of gewonen?

En even een vraag ik heb nu de vraagbaak van de megane tot 1997 de mijn is dus uit 1999.
En in die vraagbaak staat alleen de 1.9 dt en niet de 1.9dti kan ik dan toch die info aanhouden kwa afstelgegevens of niet?

Hoor het wel.

GRTZ
Arnoud

pieter

Hmmm... Weet jij dit Remco?
Heeft een 1.6e motor ook geen hydraulische klepstoters? Zo nee, moeten deze bij een beurt (90.000 km beurt) en het vervangen van een distributieriem gesteld worden? En als dat niet gebeurt, gaan ze dan lichtjes tikken?
Groetjes Pieter

Meganez

Ben geen remco, maar ik weet t wel..

Een 1.6e heeft idd geen hydraulische klepstoters. Bij 90.000 km kan het geen kwaad.. als je niet op gas rijdt dan, anders had het al lang een paar keer moeten gebeuren maar dat had je dan ook wel gehoord. De motor gaat dan zachtjes tot steeds harder tikken omdat de kleppen dan erg strak in de zitting zitten, dit is door de dealer ook te controleren met voeler plaatjes. (dunne metalen strips zodat ze de exacte speling kunnen opmeten) Dit is nog geen 10 minuten werk voor de dealer..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev