Advertenties


ECU F7R Vervangen (Startblokkering!)

Gestart door RKR, 19 december 2011, 23:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RKR

Beste forummers,

altijd al wel rondgesnuffeld op het forum, maar nu zelf toch ook wel een vraag/probleem.

Mijn ECU van mijn Megane 2.0 16v (F7R, 710) heeft de geest gegeven. Nu heb ik een donor ECU liggen, maar dat wil natuurlijk weer niet.
Ik weet dat ik alles (contactslot, zekeringkast, ECU) als set kan vervangen. Echter heb ik nu alleen de ECU, en die heb ik al dus kost niks extra's (we blijven Nederlander...).

Nu mijn vraag: zijn er in Nederland bedrijven die de ECU kunnen 'wissen' zodat die zich opnieuw in kan leren? Of doet de dealer dit (heb ik nog niet gevraagd)? Kan je de immo omzeilen? Er zijn op internet ook chips te koop (zgn. tuning-chips), nou gaat het mij in de laatste plaats om het gigantische vermogen wat je erbij krijgt *ahum*, maar wel of deze de immo omzeilt/gebruikt?

Afijn, mocht iemand een tip of idee hebben, graag!

Dit zou toch wel geniaal zijn (dan weet je wat je doet volgens mij?):

http://www.youtube.com/watch?v=DEanZPdWpO0

Jacques

#1
Ik had Ruzki ook al ergens ontdekt http://www.forum-meca.com/viewtopic.php?f=52&t=871&sid=09da813a0c72c5bdf4a73410683f6cc1 Het hele topic is gaaf. Op blz 3 staan foto's van zijn ECU.
Hij bouwt KDFI units in, in de bestaande ECU behuizing. KDFI is een kant en klare versie van Megasquirt. Hij wordt ook vertegenwoordigd door BS-Autotune.nl.


Fubar (Marcel)

#2
Citaat van: RKR op 19 december 2011, 23:28:10
Mijn ECU van mijn Megane 2.0 16v (F7R, 710) heeft de geest gegeven. Nu heb ik een donor ECU liggen, maar dat wil natuurlijk weer niet.
Citaat van: RKR op 19 december 2011, 23:28:10
Nu mijn vraag: zijn er in Nederland bedrijven die de ECU kunnen 'wissen' zodat die zich opnieuw in kan leren? Of doet de dealer dit (heb ik nog niet gevraagd)? Kan je de immo omzeilen? Er zijn op internet ook chips te koop (zgn. tuning-chips), nou gaat het mij in de laatste plaats om het gigantische vermogen wat je erbij krijgt *ahum*, maar wel of deze de immo omzeilt/gebruikt?

Afijn, mocht iemand een tip of idee hebben, graag!

Omdat de ecu een gesealde unit is moet hij open gemaakt c.q. gesoldeert worden.
Je kunt een balletje 8)7 opgooien op het forum van Renault Tuning Y !-!

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Christian de Vriend

Lang geleden heb ik mn megane laten chippen,ze konden enkel de voor ontsteking vroegen
en dat was alles,in het begin ging hij er lekker vandoor,maar daarna kwam die eco rotzooi
weer netjes bij,en uit eindelijk had ik geen winst,het bedrijf is wel zo netjes geweest om mij
het geld terug te storten,die ingesealde ecu's kan je enkel aanpassen met een piggyback
of met een stand alone,die fdfi heb ik ook overwogen,maar dan moet je ook je injectoren
aanpassen dacht ik,omdat sommige types injector een andere impedantie hebben.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

RKR

Update: de ECU is inmiddels vervangen door het nieuwe type, afkomstig van een F3R blok. Het nieuwe type ECU is wat korter en hij zou er een stuk soepeler op lopen. Er zit een gedecodeerd en aangepaste chip in. Startblokkering is eraf, LED is daarom nu onklaar gemaakt.

Voor de liefhebbers: http://www.youtube.com/watch?v=Z7A3RUTw9kc

Niet denken dat hij nu de stenen uit de grond trekt, maar hij loopt écht (echt!) veel rustiger stationair en tevens is hij tijdens het rijden veel soepeler. Minder bokkig en trekt gewoon in alle gebieden wat beter. Useable power, zeg maar.

Jacques

#5
Ik had je al gefeliciteerd per PM. Ik vind het mooi dat er zo langzamerhad steeds meer oplossingen komen op het ECU probleem. Ik heb op het team1916vforum ook verwezen naar je resultaat: http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=150  even naar 8 januari 2012 gaan.

Dit is ook nog eens een stuk betaalbaarder als het kopen van een KDFI of andere vrijprogrameerbare ECU. Tevens kun je alle sensoren blijven gebruiken.


RKR

Doe even mn naam goed: Tako  :q

Mochten er vragen over zijn, kan ze zo stellen, heb zijn email.

Jacques


Jacques

#8
Sorrie verkeerde topic.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev