Advertenties


Mark's Mégane hb 1.4e LOW N SLOW

Gestart door mark, 25 maart 2014, 20:41:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark



Nog ff een plekje bijwerken, en dan kunnen ze weer in de auto.  !-!

Ik zit nu te twijfelen of ik het hele dashboard in carbon ga zetten, of dat ik alleen het bovenste gedeelte doe.  8)7

mark

Op het rode gedeelte bij het handvat zit nog een klein plekje, maar ik vind het wel goed zo.
Voor de rest aardig strak gekregen.  !-!



Verder nog de stoelen opnieuw gespoten, had nog 2 verfbussen staan.  !-!


En ook nog een heel klein stukje met de voorbumper opgeschoten, is nu bijna klaar voor de spuiter.  !-!
Binnenkort begin ik met de voorste 2 deurpanelen.  !-!

mark

Ben nu aan het deurpaneel van rechts voor begonnen  :P

Is inmiddels verder kaal geschuurd, en in de filler gezet.  !-!


mark

Ondertussen heb ik het vakje in de deur zo goed als helemaal strak gekregen.  !-!





Verder moet ik nog 1 laag op het rode gedeelte spuiten, en dan kan ik het zwarte gedeelte spuiten.  !-!

mark

Vandaag mooi onder werktijd ff mijn motorruimte weer helemaal schoongemaakt.

Heb ook de marterspray weg kunnen poetsen.  !-!







En bij de accubak kun je wat losse draden zien, dit is van de launchcontrol.
Ik heb het werkend gekregen, maar dat kastje is doorgebrand na 10 minuutjes rijden op 1 of andere manier.
Dus daar moet ik nog even achteraan mailen.  ;)

mark

#20
Vandaag is ff wezen polijsten.

Zo zag het er uit:



En dit is na het schuren:



Dit is tijdens het polijsten:
Selfie  :P





Eind resultaat:



Zoals je ziet is het een beetje rommelig in de schuur, word binnenkort opgeruimd.  :P  :D

Zodra ik tijd heb zal ik het spuitstuk monteren.  !-! Zal waarschijnlijk zaterdag middag worden.  >:D

mark

Had last van een nokkende homokineet (links).
En beide assen zitten er net 15000 km onder.

De oorzaak was, dat er te dun vet in zat.
Heb er nu nieuw dikker vet in gedaan, en het nokken is over.

Het vet was zo dun dat het gewoon er uit liep toen ik de ashoes los maakte.  :whip:
(Het vet rook niet naar versnellingsbak olie)

Binnenkort bij de andere kant ook nog ff nieuw vet er in doen.  !-!



En weer netjes dicht.  !-!


mark

#22
Ik heb de launchcontrol er op zitten.  !-!
Ik heb deze nu met 2 relais geschakeld,1 voor de "normale route" voor de stroom naar de bobine.
En 1 voor de launchcontrol. Mocht deze uitvallen dan druk ik op een knopje en dan gaat de stroom weer buiten de launchcontrol om naar de bobine.  !-!

Ik moet er alleen nog 1 relai er bij tussen zetten, want de launchcontrol krijgt nog steeds voeding via de bobine als ik het knopje uit heb gezet.  ;)


mark

Net nog ff een paar mooie plaatjes geschoten, moet eigelijk nog ff een paar weken wachten totdat alle blaadjes zijn verkleurd.  :D






mark



Heb de achterlichten gemonteerd.  !-!

En heb net de auto gewassen, en de achterlichten zijn waterdicht.  !-!

(en ja dit hier op de foto noem ik vies  8)7 :P )

mark

#25
Vanmiddag nog even een filmpje gemaakt van de launchcontrol.  !-!



Ik kan alleen niet de heletijd met de lauchcontrol aan rijden, want de auto valt dan na 15 min rijden opeens uit?  :dunno:

Maar doordat ik het hele zooitje met 3 relais heb geschakeld kan ik de wotbox (launchcontrol) uitzetten na elke launch, en dan is er niks aan de hand.  !-!

Het is net op de inspuitcomputer dan denkt van, hé hier klopt iets niet zoek het maar lekker uit ik stop er mee.  :D
Maar contact ff uit en aan, en dan doet alles het weer.

mark

Maar weer eens lopen poetsen.  :D



En ff een velg van een setje scenic velgen die ik laatst gekocht heb gepast.

Daar laat ik de buitenste randen van verbreden naar 7,5J, en dan kom ik op een et waarde van 36.  !-!


Mocht het nodig zijn dan komt er nog een spacer tussen van een paar mm.  ;)

mark

Vandaag eindelijk het rvs spruitstuk een mooi plekje onder de motorkap gegeven.  !-!

Ik had verwacht dat ik nog wel het een en ander moest aanpassen, maar het paste direct de eerste keer.  !-!

Natuurlijk ook gelijk ff het onderblok schoongemaakt, nu ik er toch bij kon komen.  :D





Het spruitstuk zal denk ik nog wel mooi gaan verkleuren door de hitte.  >:D

En heb de lege katelysator weer vervangen voor mijn apk kat. Deze word na de apk nog weer vervangen door een katvervanger.
Omdat ik net ff iets tegendruk nodig heb, want het verschil is nu goed te merken met de volle kat er weer onder.  !-!

Ik zal morgen nog wel ff wat betere foto's uploaden.  ;)

mark

#28
Bijdeze nog ff een duidelijke foto, het spruitstuk is al weer mooi verkleurd.
Heb nog niet volgas lopen knallen, dus ik verwacht dat het spruitstuk nog wel ietsje blauwer gaat worden.  >:D >:D >:D

Alleen de verf die onder en bovenaan het spruitstuk zat is een beetje weg gebrand, dit ga ik ook nog ff polijsten.  :P



(en ik moet de bedrading van de launchcontrol ook nog steeds ff netjes wegwerken .  :x )

mark

#29
Nou bij deze is er een einde gekomen aan dit project. De 1.4e is helaas overleden.  :cry:

Dus op naar het het volgende project: mijn nieuwe hatch 1.6 16v  >:D



Dus er mag een slotje op deze pagina.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev