Advertenties


22 Augustus 2015 - RMC cars & coffee meeting bij Unlimited Tuning

Gestart door Willem, 28 mei 2015, 19:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Maar jouw RS zou standaard toch al 225 pk moeten hebben?

Benjamin Renon

De 225 zijn motor pk's en geen wiel pk's. Zowel in Goes als bij UT is het aan de wielen. Al met al niet veel verlies. Er is nog wel meer uit te halen, maar dat is op de langere termijn. Eerst de cosmetische zaken op order brengen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Oké, maar Stefan begon hier met 182, terwijl die 180 motor pk's zou moeten hebben.

Christian de Vriend

Citaat van: Benjamin Renon op 23 augustus 2015, 23:13:29
De 225 zijn motor pk's en geen wiel pk's. Zowel in Goes als bij UT is het aan de wielen. Al met al niet veel verlies. Er is nog wel meer uit te halen, maar dat is op de langere termijn. Eerst de cosmetische zaken op order brengen.

Als ik me niet vergis was het verschil 5 pk,dit is te verwaarlozen ivm de warme dag en het een andere
testbank is,ik zou me eigen daar niet druk om maken.

Met name het warme weer zal veel invloed hebben gehad.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

voordat ik de krukas bout los had gehaald ff het vliegwiel afgetekend. En zoals je hier ziet stond deze 1 tandje op de starterkrans verkeerd.
Alles staat nu netjes optijd, en de motor draait toch net ff iets beter.  !-! in elkgeval een merkbare verbetering.  !-!



Benjamin Renon

Zie je toch maar weer dat een distributieriem ook op tijd moet staan voor een goed lopende motor.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

korte



Stefan

Ik moet mijn uitdraai nog ff digitaliseren,  maar het komt er op neer dat mijn auto startte met;
181,7 pk (iets meer dus) en 286,5nm (iets minder dan de 300 fabrieks opgave dus)
Na het chippen was dit 219,1 pk en 376,3nm 8)7 Y

Piekvermogen treed na het chippen wel 600 toeren hoger in, maar koppel is zo'n 370 toeren eerder beschikbaar.
Dus eigenlijk nog luier rijden.

Wat ik tot nu toe merk is dat de auto wat soepeler en stiller loopt, dat merk je bijvoorbeeld bij het schakelen.
Verder was de auto natuurlijk al knap rap, maar nu loopt hij helemaal zeer rap door vanaf 100 km/u in zijn 6 tot illegale en zeer hoge snelheden.

Verbruik heb ik nog geen idee van, dat moet ik gaan ervaren de aankomende tijd.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

korte


Tedo

 :)

Als het allemaal heel blijft bij jou, en ik het tijd vind voor wat meer laat ik het wellicht ook eens doen.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Willem

Misschien volgende jaar Tedo. UT had toen we weg gingen aan mij laten weten dat we gerust volgend jaar weer mochten komen.  Y

matthew

Dat is mooi willem.

Mooie waardes stefan, belangrijker nog is dat het goed te merken is met rijden en dat die ook fijner rijdt.

Ik wilde ook komen kijken, maar mijn dag werd in de loop van de week gevuld met werk.

Mooi dat jullie het na de zin hebben gehad.

mark

Ik zeg voor herhaling vatbaar  !-! Volgend jaar weer een keer doen.  :P Kan ik dan ook mooi zien dat die van mij wat meer vermogen heeft.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev