Advertenties


22 Augustus 2015 - RMC cars & coffee meeting bij Unlimited Tuning

Gestart door Willem, 28 mei 2015, 19:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Christian de Vriend

#120
Dat is afhankelijk van je verzekerings maatschappij,het word aangeraden om navraag te doen.

sowieso bij turbo conversies is het raadsaam om naar de rdw te gaan voor een keuring,als daar
alles goed is,is de verzekering ook gewilliger,maar dan moet je wel serieus meer vermogen gaan
hebben.

Denk ook dat het meer geldt voor turbo motoren,een atmospherisch blok kan relatief weinig
winst halen met een aanpassing van de motor afstelling.

Als ik mn winst zag bij de 1.6e en nu met de 16v,is die wel meer,maar tis niet echt
veel vergeleken wat je kan behalen met een turbo blok.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

myrilefo

ok.. bedankt... ik begrijp niks van :P
I think I'll pass for now....

Veel plezier iedereen!

Christian de Vriend

Simpel gezegt,pas bij grote vermogens winsten,zal je je eigen moeten afvragen om
de verzekering op de bellen.

Voorbeeldje,mijn megane heeft er (vergeleken met standaard 2.0 16v) ongeveer
27pk en 45nm bij gekregen,dit is een lage winst,vergeleken met een motor die een
turbo heeft,die behalen meer winst,en dat kan bij sommige verzekeraars wel eens
een punt worden tijdens een ongeval.

Kijk maar op youtube naar filmpjes waarbij mensen een hoog vermogens auto
genadig hard in de prak rijden,omdat ze het vermogen onderschatten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Myriam, je mag ook gewoon komen kijken zonder te chippen.  Y

Christian de Vriend

Al is het voor de gezelligheid,ik ga niet rollen,maar kom wel ff langs.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Willem

Word ook zeker gewaardeerd Christian. Wil graag je gebakje eens bekijken.  Y

carrera5 (Leon)

ik doe mee met Christian ik kom voor de gezelligheid maar niet om te rollen  ;)
I bring the blue/grey megane back to where it belongs the shows and the carwash!

megane 1 phase 1

Tedo

Is het ook niet zo dat als je een extreme vermogensverhoging hebt uitgevoerd, je de auto moet laten herkeuren bij de RDW? Of is dat alleen bij een motorswap?

carrera5 (Leon)

nee volgens mij heb je gelijk Tedo bij meer vermogen kloppen de aantal KW's niet meer is natuurlijk eigen risico maar je kan er gezeur mee krijgen maar is alleen bij extreem vermogen winst
I bring the blue/grey megane back to where it belongs the shows and the carwash!

megane 1 phase 1

Rogier

Is alleenn wanneer je zoveel procent vermogen winst heb.

Willem


Nicole

Omkeuren RDW hoeft niet na het chippen.
Alleen als de motorcode of het motortype veranderd, of het aantal cilinders, of de cilinderinhoud,
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving, en het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

myrilefo

Citaat van: Christian de Vriend op 10 augustus 2015, 22:42:04
Al is het voor de gezelligheid,ik ga niet rollen,maar kom wel ff langs.

Hoi Willem, ja misschien.. maar ik  moet op dit dag s'ochtends werken, dus ik weet niet of de tijdt past.

Ik heb gevraagd in de franse forum van mégane's 1, ze adviseren helemaal niet om de chiptuning te doen, heel slecht volgens ze. De text in nederlands boven heb ik helemaal niet begrepen haha.mijn nederlands is niet zo goed voor dit soort dingen  o-)

Christian de Vriend

Ik ben ook absoluut geen held in de nederlandse taal.

komt er op neer,dat ik niks ga ondernemen,maar kom wel langs voor de gezelligheid.

overigens is de 1.6e moeilijk te chippen ivm gesealde ecu,ik heb het destijds laten doen bij mn 1.6e,maar
de winst was ook ver te zoeken ondanks de nodige aanpassinkjes,enige wat men kan instellen is de
voorontsteking,een stand alone ecu daar in tegen verandert de zaak,maar is dat het waard moet
je je eigen dan afvragen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Jup ik ga er voorlopig ook niet aan beginnen, het chippen dan.
Misschien als ik over een paar jaar een mooie sleutel ruimte heb, en ik aan een project megane begin.  :P


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev